NAN 2

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Noen som fremdeles gir denne til de små?
Min snuppe drikker ikke så mye til måltidene så jeg gir en flaske mme etter frokost, lunsj og kvelds...
Er det noen grunn til at man ikke bør gi dette lengre, må man gå over til vanlig melk?[8D]
(Tenker at det er så greit med dette, siden det metter ekstra i tillegg!)

Opp med seg![:D]

Vi gir fortsatt babysemp 2.. en flaske før hvilen kl 11, og en flaske når hun skal i seng for kvelden..
men vi har begynt å blande den ut med vanlig melk.. har hele tiden mer og mer vanlig melk oppi, for å få henne til å like vanlig melk.. slik at vi kan slutte med mme'en... så snart hun liker ren vanlig melk, så er det stopp på den andre.. ser ingen vits i å gi mme lengre, siden hun spiser både skive, grøt, middag og yoghurt..

dette var gjerne ikke så godt svar på spørsmålet ditt men...

Vi kutta ut like etter han bikket året - men han drikker fremdeles melk (lett melk) når han står opp og før han legger seg som kos. Det gikk overraskende bra å bare gi vanlig melk, ingen motsigelser der. Egentlig veldig greit å være ferdig med erstatningen syns jeg (ikke er det billig heller), er han mer sulten får han heller mellommåltid, frukt etc .. men det er slik det fungerer her - de er alle forskjellig!! [:)]

Hipp Eco 2, koseflaske ved legging både på dagen og kvelden, og om han sku være sulten på natta.
Vi gir ikke annen melk hjemme.
Om han ikke spiser noe et måltid, så supplerer vi enten med MME, eller smooothie.

Så lenge de ikke overstiger "grensen" for mengde pr døgn, så skal det ikke være noe i veien for å gi MME.
(husker ikke grensen nå...)

Så lenge ikke melkemengden oversitiger ca 600 ml i døgnet så går det nok bra[:)] Dette gjelder da alt som heter melkeprodukter.

Her får han en flaske på kvelden med 150 mme før han legger seg kun for kos[:)]

Vi gir fortsatt nan 2. Men har nå begynt å blande i vanlig melk for å få henne til å drikke det.

Takk for svar!
Da får hun koseflaskene sine en liten stund til[:)]

Hvor mye væske skal de ha i løpet av en dag, forresten???
Synes hun drikker så lite til måltidene..[&:]

kan jeg spørre om hvorfor du ikke bruker nan3?

Fordi NAN2 metter litt også, tenker jeg!
Så er jeg sikker på at hun er god å mett[:)]

okey[:)] bare lurte.

Hvorfro skal man ikke gi mer enn 600 ml???

Rapport
ORIGINAL: hanneamadea

Hvorfro skal man ikke gi mer enn 600 ml???

etter det jeg har forstått gjelder det væske generelt inkl. det de drikker av vann og vann man har i grøten - er det ikke det?

Jeg fikk streng beskjed av helsesøster og barnelege på 1 års kontrollen om å slutte med mme! Fordi det bare er ekstra kalorier rett og slett. Så lenge de spiser vanlig mat nå, trenger de overhodet ikke mme. Hvis de absolutt måtte ha koseflaske (noe som også er en unødvendig uvane nå), skulle vi bruke vanlig melk.

Jeg bare opplyser om det jeg fikk beskjed om nå altså. Ikke noe surt innlegg eller kjefting fra min side. [:)]

Å?! Det visste jeg ikke!
Da skal vi gå over til NAN 3 og gradvis tilvenne vanlig melk!
Tusen takk for at du sa ifra[:)]

ORIGINAL: MammaNina

Jeg fikk streng beskjed av helsesøster og barnelege på 1 års kontrollen om å slutte med mme! Fordi det bare er ekstra kalorier rett og slett. Så lenge de spiser vanlig mat nå, trenger de overhodet ikke mme. Hvis de absolutt måtte ha koseflaske (noe som også er en unødvendig uvane nå), skulle vi bruke vanlig melk.

Jeg bare opplyser om det jeg fikk beskjed om nå altså. Ikke noe surt innlegg eller kjefting fra min side. [:)]

Her får han også en til to flaske mme2 om dagen.
Får nok gradvis venne han til vanlig melk.
foreløbig har vi ikke vært så flinke til å "øve" på
dette, men skal skjerpe oss
Er det lettmelk de skal ha ?

Den beskjeden fikk vi også -men var overrasket hvor enkelt det var å bare gi vanlig melk, guttungen elsker det jo [:)] og han min er ikke "sånn som spiser/drikker alt". Men litt vanlig melk om morning/kveld gjør ingenting - melk er vel sunt!

ORIGINAL: cecbak

Den beskjeden fikk vi også -men var overrasket hvor enkelt det var å bare gi vanlig melk, guttungen elsker det jo [:)] og han min er ikke "sånn som spiser/drikker alt". Men litt vanlig melk om morning/kveld gjør ingenting - melk er vel sunt!

Jaja! Var bare å gi vanlig melk, men nå tenkte jeg mer på "koseflaske". Altså en flaske før de skal sove og slikt. Det er en dum uvane å venne de til... Fikk jeg beskjed om da! Så her sitter han "som oss" og spiser kvelds og drikker melk. Slutt på å ligge på armen og kose seg med flaske eller ha den i senga. [:)]

vi hadde ikke no tilvenning på å drikke vanlig melk.. bare bytta over natta og det gikk helt fint!!

ORIGINAL: cecbak

Jaja! Var bare å gi vanlig melk, men nå tenkte jeg mer på "koseflaske". Altså en flaske før de skal sove og slikt. Det er en dum uvane å venne de til... Fikk jeg beskjed om da! Så her sitter han "som oss" og spiser kvelds og drikker melk. Slutt på å ligge på armen og kose seg med flaske eller ha den i senga. [:)]

skulle ønske jeg fikk det til med Ingrid... men nehh.. er ikke riktig der enda gitt...

Back
Topp