NAN 2

Vi bare kuttet ut nan og gikk over til h-melk. Og virker som han liker den melken mye bedre.[:)]
Får morgen og kveld.

Okei, men er det ikke lettmelk man bør gi?
Synes å ha hørt at de ikke trenger h-melk, helst ekstra lett melk med d-vit.[&:] ?

jeg gir lettmelk

og HS sa til meg at det spilte absolutt ingen rolle hva man ga.. om det er hel, lett eller ekstra lett melk..

ORIGINAL: Stjerna*

ORIGINAL: MammaNina

ORIGINAL: cecbak

ORIGINAL: MammaNina

Jeg fikk streng beskjed av helsesøster og barnelege på 1 års kontrollen om å slutte med mme! Fordi det bare er ekstra kalorier rett og slett. Så lenge de spiser vanlig mat nå, trenger de overhodet ikke mme. Hvis de absolutt måtte ha koseflaske (noe som også er en unødvendig uvane nå), skulle vi bruke vanlig melk.

Jeg bare opplyser om det jeg fikk beskjed om nå altså. Ikke noe surt innlegg eller kjefting fra min side. [:)]

Den beskjeden fikk vi også -men var overrasket hvor enkelt det var å bare gi vanlig melk, guttungen elsker det jo [:)] og han min er ikke "sånn som spiser/drikker alt". Men litt vanlig melk om morning/kveld gjør ingenting - melk er vel sunt!

Jaja! Var bare å gi vanlig melk, men nå tenkte jeg mer på "koseflaske". Altså en flaske før de skal sove og slikt. Det er en dum uvane å venne de til... Fikk jeg beskjed om da! Så her sitter han "som oss" og spiser kvelds og drikker melk. Slutt på å ligge på armen og kose seg med flaske eller ha den i senga. [:)]

skulle ønske jeg fikk det til med Ingrid... men nehh.. er ikke riktig der enda gitt...

Nei, det er jo sikkert ingen krise det da... Jeg bare passa på å slutte med det mens han var mest mottakelig for endringer på en måte. Var en stund vi kunne snudd huset på hodet uten at han reagerte her, så da benyttet jeg sjansen! [;)] Og det går så fint! [:)]

Og jeg fikk også beskjed om at det ikke spiller noen rolle hva slags melk vi gir dem. [:)]

her lot jeg hun få drikke opp det jeg hadde på lager av nan når hun bikket året, og gikk over til vanlig melk etter det.

Hun vil fremdeles ikke drikke iskald melk, må lunke den litt først, hehe [:D]

Begynte å gi h-melk i starten, den likte hun [:)]

Back
Topp