Nakkefold

Takk! Da vil jeg skjekke og.. Skal uansett da, blir henvist pga pcos :)
Hei! Bare lurte på hvorfor du blir henvist pga pcos? Jeg har også pcos, forrige graviditet var jeg på tidlig ul i uke sju eller åtte. Det var gynekologen min som ville jeg skulle komme, men har egentlig ikke tenkt over om det var noen grunn til det...

Hadde tidlig UL i forrige svangerskap pga MA i uke 10 før det. Da sjekket han det uten at eg ba om det. Skal igjen ha tidlig UL men kommer ikke til å be om sjekk denne gangen heller.

Skal på tidlig UL, en eller annen gang. Men tror nok det blir tidligere enn 11-14 uker, så svaret på spørsmålet ditt er vel egentlig nei :p

Søsteren min bor i Danmark, og der har de ordinær UL både i uke 11-14 OG i uke 18-20.

Jeg har ikke tenkt på det før jeg fant denne tråden egentlig. Var med en venninne på ul i uke 12 en gang, og der fant de et svært skyt barn, med trisomi 18, bedre kjent som edwards syndrom, som er en fatal kormosomfeil - men den er svææært sjelden. Så jeg har vært vitne til noe av det verste som kan skje, og vet så inderlig godt at slike faktorer er reelle... Jeg velger å stole på at ting er som de skal, jeg makter ikke bruke krefter på "tenk om"... :)

Hei! Bare lurte på hvorfor du blir henvist pga pcos? Jeg har også pcos, forrige graviditet var jeg på tidlig ul i uke sju eller åtte. Det var gynekologen min som ville jeg skulle komme, men har egentlig ikke tenkt over om det var noen grunn til det...

Pcos gjør at man har risiko svangerskap :/ jeg var uke 8, 12, 18, 27 og flere ganger siste ukene i forrige sv sk. Husker faktisk ikke hvorfor det er større sjangs for å miste med pcos, men legene sa det ihvertfall... Så her tar ikke jeg noen sjangser med noenting og holder meg mye i ro :)

Nei. Finnes mange langt værre diagnoser enn downs så det tenker jeg ikke på...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Pcos gjør at man har risiko svangerskap :/ jeg var uke 8, 12, 18, 27 og flere ganger siste ukene i forrige sv sk. Husker faktisk ikke hvorfor det er større sjangs for å miste med pcos, men legene sa det ihvertfall... Så her tar ikke jeg noen sjangser med noenting og holder meg mye i ro :)

Er det vanlig prosedyre at PCOSere blir fulgt opp så tett? Vet det gir en økt risiko for senabort, noe som er en utrivelig faktor, så det kan være derfor... Tenker de over hvor "sterk" PCOSen er før de øker kontrollene??

Jeg kommer aldri til å ta bort barnet om det viser seg å ha downs eller lignende. Men siden jeg blir tett fulgt opp med ul , så vil jeg gjerne vite om det er noe med barnet. Greit å kunne forberede seg litt tenker jeg :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Jeg kommer aldri til å ta bort barnet om det viser seg å ha downs eller lignende. Men siden jeg blir tett fulgt opp med ul , så vil jeg gjerne vite om det er noe med barnet. Greit å kunne forberede seg litt tenker jeg :-)

Du sier noe der! Vi skal ha en ul i uke 10. Men tror ikke det er mulig å se noe da uansett.. :)

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

Mye er verre en down ja.
Vi har bestemt oss for å avbryte svangerskapet HViS de finner hjertefeilen som er i familien min. Jeg har gentestet meg og vi har vært på Ullevål på samtale med de angående hvor liten sjangs det er for at fosteret lever lengre enn til uke 20. Så i samråd med de ønsker vi å avbryte det i uke 12 om hjertefeilen er der, enn å måtte føde et dødt barn. :(

Mye er verre en down ja.
Vi har bestemt oss for å avbryte svangerskapet HViS de finner hjertefeilen som er i familien min. Jeg har gentestet meg og vi har vært på Ullevål på samtale med de angående hvor liten sjangs det er for at fosteret lever lengre enn til uke 20. Så i samråd med de ønsker vi å avbryte det i uke 12 om hjertefeilen er der, enn å måtte føde et dødt barn. :(
Det skjønner jeg veldig godt! Håper babyen har ett super godt hjerte <3

Det skjønner jeg veldig godt! Håper babyen har ett super godt hjerte <3

Vi satser på det. Vi har en frisk datter fra før <3 men jeg blødde ikke i forrige svangerskap, men det har jeg gjort nå :(

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Vi satser på det. Vi har en frisk datter fra før <3 men jeg blødde ikke i forrige svangerskap, men det har jeg gjort nå :(

Ny termin 03.02.14
Huff:-( blod er ikke gøy! Men husk at ingen svangerskap er lik, så alt er nok i skjønneste orden :-)

Huff:-( blod er ikke gøy! Men husk at ingen svangerskap er lik, så alt er nok i skjønneste orden :-)

Det er det helt sikkert, men vi ble anbefalt ul i uke 12 så det blir det uansett :)

Ny termin 03.02.14

Jeg sniker litt. Men dere som sier dere tar barnet som det er...... det er greit nok det. Men vær litt forsiktig med hva dere sier.
Tenk litt på hvordan det er å komme i uke 18 på oul og finne ut at barnet ditt skal dø. Tenk hvor mye bedre det er for de å få den beskjeden i uke 12 istede.
Det er ikke sånn at nakkefold nødvendigvis er abort. Men da ksn man finne ut hvilke kromosomfeil det er. Er det Downs, er man forberedt. Er det Edwards feks. .. så kan man slippe å føde i uke 20.

eg skal på ultralyd i uke 12 da eg avbrøt svangeskapet i uke 20 pga kromosomfeil, altså trisomi 13.

Jeg sniker litt. Men dere som sier dere tar barnet som det er...... det er greit nok det. Men vær litt forsiktig med hva dere sier.
Tenk litt på hvordan det er å komme i uke 18 på oul og finne ut at barnet ditt skal dø. Tenk hvor mye bedre det er for de å få den beskjeden i uke 12 istede.
Det er ikke sånn at nakkefold nødvendigvis er abort. Men da ksn man finne ut hvilke kromosomfeil det er. Er det Downs, er man forberedt. Er det Edwards feks. .. så kan man slippe å føde i uke 20.

Det er akkurat dette jeg også tenker på. Det hadde vært helt forferdelig uansett, men det å måtte føde et foster som er alt for sykt i uke 20 er noe jeg vil unngå dersom det er mulig.

Det er akkurat dette jeg også tenker på. Det hadde vært helt forferdelig uansett, men det å måtte føde et foster som er alt for sykt i uke 20 er noe jeg vil unngå dersom det er mulig.
Jepp. Jeg gjorde det selv i oktober. Jenta mi var 20+5. Det er ikke foster lenger heller. Det er baby
Skulle ønske vi sjekka i uke 12.

Jepp. Jeg gjorde det selv i oktober. Jenta mi var 20+5. Det er ikke foster lenger heller. Det er baby
Skulle ønske vi sjekka i uke 12.

Uff, så trist... Kondolerer. Det virker helt forferdelig å måtte gå gjennom noe sånn :(

Back
Topp