Nabo som klager

Jozo

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sommerfuglene
JuniJubel2021
✨️Julestjernene2023✨️
Gikk ut for å leke med 2åringen i snøen klokken 13. (I hagen vår. Vi bor i rekkehus) Like etterpå gikk det i døra hos naboen før den ble smelt igjen. En stund senere tittet jeg på telefonen min og så det hadde kommet en melding fra henne om vi kunne la vær å bråke sånn når barnet hennes sov ute i vogna.. jenta er 1,4 år. Vi hadde vært ute i kanskje 5 minutter. Vet selv jeg kan irritere meg når naboene lager lyder når barna sover ute men kan jo ikke be de sitte inne bare fordi jeg vil ha barn sovende ute :p har det vært bråk jeg synes var for mye har jeg bare trillet vogna inn. Snur dere i døra hvis det viser seg at det står en vogn utenfor hos naboen? (Som står der med og uten barn:rolleyes:)

Hører med til historien at jeg for ett par dager siden påpekte at alle må bidra med snømåking på hellegang og fellesområder ikke bare måke foran egen dør og vente på at andre tar resten:rolleyes:.

Jeg tenker slik at om man har bosatt seg i rekkehus/leilighet, så må man tåle normal støy fra andre:) Du har ikke gjort noe galt:happy118 Dere må da få lov å leke i deres egen hage:p

Stille mellom 23 og 07, kunne klaget seg grønn hos meg. Skal du bo rundt andre mennesker ja da må du tåle lyd

Kjære vene. Denne naboen bør bosette seg uten naboer, høres det ut som.
Det er selvfølgelig mulig å skjønne frustrasjonen hvis for eksempel ungen endelig har sovnet for så å våkne raskt igjen, men det er «prisen» for å ha naboer.
Og jeg tenker i mitt stille sinn at det må ha vært begrenset hvor mye du og toåringen din støyet?!

Nei, tar ikke hensyn dersom barn sover ute i vognen, springer ikke å roper oppi vognen men ellers oppfører jeg meg normalt ute selv om det er vogn ute...

Det kommer jo helt an på , om det er mye lye og bråk hadde jeg fått barnet ril å være litt stillere

Eg ble nok sett på som ein plagsom nabo på eine plassen eg budde, for eg gav beskjed om bråk etter 23.00, det var både vaskemaskin, utløse røykvarsler klokka 2 om natta, for dei satt stearinlys rett under den, snakka høgt sammen rett utenfor døra mi, som var tett i soverommet mitt. Dei hadde og fest uten å gi beskjed, gav fleire beskjeder om å dempe seg men hjalp ingenting. Me delte samme hus. Men eg var problemet;)
På dagtid må man godta støy, enn om barn sover.

Det er irriterende når luren til ungen blir forstyrra, det har jeg selv også syntes - men jeg kunne jo faktisk ikke be alle som bor rundt her om å være stille mellom 12 og 14. Så nei, jeg synes ikke den reaksjonen til naboen eller å sende melding er innafor :)

Man kan alltid forsøke å ta litt hensyn, men midt på dagen må det jo nesten være lov å lage lyd og støy synes jeg, eller så får man trille vogna inn eller gå en tur synes jeg.

Hahaha, sånn er livet. Veldig kipt med unge som evt våkner, veit alt om det, men da må man jo bare ha ungen inne mens den sover. Hadde ikke brydd meg om naboen.

Nei jeg tar ikke hensyn lengre. Gjorde det i starten, men når det ble til at jeg ga lillefingeren, så tok de hele hånda mi. Da slutta jeg. Aldri fått så mye klager på at vi støyer så mye på dagtid som nå. Har bodd i blokk, gamle og nye blokker, kjeller leiligheter, dvs oppå folk. Aldri fått klager før vi flyttet hit i rekkehuset. Håper naboene flytter snart.. Skal sies at naboen på andre siden av oss, sier de aldri hører noe fra oss.

Det må de bare tåle. Ho er sikkert sur fordi du påpekte at de må bidra. La de bare klage. Loven sier at det skal være stilt mellom 23-07.

Eg ble nok sett på som ein plagsom nabo på eine plassen eg budde, for eg gav beskjed om bråk etter 23.00, det var både vaskemaskin, utløse røykvarsler klokka 2 om natta, for dei satt stearinlys rett under den, snakka høgt sammen rett utenfor døra mi, som var tett i soverommet mitt. Dei hadde og fest uten å gi beskjed, gav fleire beskjeder om å dempe seg men hjalp ingenting. Me delte samme hus. Men eg var problemet;)
På dagtid må man godta støy, enn om barn sover.

Sånn var vi også, inntil vi flytta fra blokka. Etter mange advarsler og flere hendelser ringte vi politiet. Ble trua av to jenter, så anmeldte de begge to. Var tom så jævlig at jeg gikk til butikken de jobba, og viste sjefen film av hva de hadde gjort. De jobba ikke der mer for å si det sånn, og flytta raskt ut.

Sånn var vi også, inntil vi flytta fra blokka. Etter mange advarsler og flere hendelser ringte vi politiet. Ble trua av to jenter, så anmeldte de begge to. Var tom så jævlig at jeg gikk til butikken de jobba, og viste sjefen film av hva de hadde gjort. De jobba ikke der mer for å si det sånn, og flytta raskt ut.

Oi, man skal være forsiktig med hvem man kødder med :P

Ohh herligheten mitt på dagen. Folk må ju få lov att leke ute. Jeg hadde nok aldri klaget på att noen lekte.
Hos oss er det alt fra 3-8 barn som leker i hagen hopper i trampolinen og tro meg det er riktig liv i desse barnen :p aldri noen nabo som klager hos oss.

Modigt gjort :) sko ønske jeg var litt lik deg :p

Har opplevd noe lignende de selv men det gjaldt rusmisbruk, innbrudd og mye bråk. Da vi bodde i leilighet(var 4 leiligheter). Hun som bodde over oss hadde 3 barn, var mye bråk fra dem, dag og natt, men fikk så vondt av henne. Hun var aleinemamma og skjønte hun hadde det litt tøft. Så klaget aldri på henne.
Så ble hun sammen med en litt eldre herremann, helt fint det. Hun ble da gravid med nr 4. Det som da skjedde var at denne nye herremannens voksne datter da flytta inn istedetfor, med typen sin. Og de brukte dop. Var musikk om natten, knuste vinduer, innbrudd og slåssing oppå der. Jeg ba dem om å rydde glasskårene etter seg, for var mange barnefamilier som bodde der, men de brydde seg ikke en døyt og var frekke i trynet tilbake. Da fikk jeg nok:mad: Ringte boligstiftelsen vi leide av å lurte hvorfor i huleste hun leide ut til "sånne" og klaget, jeg var veldig sint.
Det som da hadde skjedd var at hun ikke hadde fått noen beskjed om at noen andre bodde der, for det var ikke registert( de hadde fått bo der ulovlig, var ikke meldt fra om, så hun trodde den samme leietakeren bodde der) Politiet kom samme dag og heiv dem dem ut:p Så da fikk vi fort slutt på den saken:D Vi flyttet dog noen mnd senere, da vi ønsket å bo i enebolig og ikke ha så mye støy fra naboer:)

Takk for mange svar :happy: vi leker kun på den siden av hagen vår som er lengst bort fra dem, løper ikke frem og tilbake forbi deres hage eller leker i fellesområdet som ligger inntil der de setter fra seg barnevognen så føler jo vi tar de hensynene vi kan. I tillegg har jeg sett henne trille av gårde alt mellom klokken 11-14 og barnevognen blir stående igjen ute etter barnet har våknet så er faktisk umulig for oss å vite når hun ligger å sover :shy:
Regner med dette kun kom fra irritasjon over at jeg påpekte det med snømåkingen. Men det var over hodet ikke frekt ment heller, da de flyttet inn her i september, så var faktisk kun for å fortelle hvordan beboerene her samarbeider hver vinter.. :rolleyes: nå skal vi heldigvis oppgradere til større bolig i løpet av 2021 så da får det heller være så om naboskapet går surt nå..:hilarious:

Har opplevd noe lignende de selv men det gjaldt rusmisbruk, innbrudd og mye bråk. Da vi bodde i leilighet(var 4 leiligheter). Hun som bodde over oss hadde 3 barn, var mye bråk fra dem, dag og natt, men fikk så vondt av henne. Hun var aleinemamma og skjønte hun hadde det litt tøft. Så klaget aldri på henne.
Så ble hun sammen med en litt eldre herremann, helt fint det. Hun ble da gravid med nr 4. Det som da skjedde var at denne nye herremannens voksne datter da flytta inn istedetfor, med typen sin. Og de brukte dop. Var musikk om natten, knuste vinduer, innbrudd og slåssing oppå der. Jeg ba dem om å rydde glasskårene etter seg, for var mange barnefamilier som bodde der, men de brydde seg ikke en døyt og var frekke i trynet tilbake. Da fikk jeg nok:mad: Ringte boligstiftelsen vi leide av å lurte hvorfor i huleste hun leide ut til "sånne" og klaget, jeg var veldig sint.
Det som da hadde skjedd var at hun ikke hadde fått noen beskjed om at noen andre bodde der, for det var ikke registert( de hadde fått bo der ulovlig, var ikke meldt fra om, så hun trodde den samme leietakeren bodde der) Politiet kom samme dag og heiv dem dem ut:p Så da fikk vi fort slutt på den saken:D Vi flyttet dog noen mnd senere, da vi ønsket å bo i enebolig og ikke ha så mye støy fra naboer:)
Wow! Utrolig bra dere tok kontakt så de fikk kasta dem ut!:happy:

Det er irriterende når luren til ungen blir forstyrra, det har jeg selv også syntes - men jeg kunne jo faktisk ikke be alle som bor rundt her om å være stille mellom 12 og 14. Så nei, jeg synes ikke den reaksjonen til naboen eller å sende melding er innafor :)

Man kan alltid forsøke å ta litt hensyn, men midt på dagen må det jo nesten være lov å lage lyd og støy synes jeg, eller så får man trille vogna inn eller gå en tur synes jeg.

Det er absolutt irriterende! Jeg hadde en sånn som du må trille i en evighet for å sove i 30 minutter. Holdt på å kjeppjage Jehova vitner som kom å ringte på og stod rett ved siden av vogna å prata når han akkurat hadde sovnet :hilarious: eller tenkt sure tanker om mennesker som prater høylytt på verandaen, spiller musikk eller våge seg til å begynne å klippe gress når barnet mitt sover :hilarious: eller naboungene som våger å være ute å leke! Men da har jeg jo bare måttet trille han inn rett og slett.. kan jo ikke gå å be søppelbilen komme tilbake å tømme dunkene om en time fordi akkurat nå forstyrrer de sønnen min:rolleyes:.

Back
Topp