Nabo fest

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Var midtnatt når denne tråden ble lagd.
Ingen har sagt man skal feste til klokka 04, men jeg mener oppriktig at når man bor tett med folk så kan man ikke til enhver tid tenke på seg selv og tenke at jeg aldri skal høre min nabo mellom 07-23.. Ringe politiet og skape dårlig stemning. Har selv tre barn og takler fint at naboen ønsker en fest engang i blant.
Noen kan plages av støy fra barn og andre kan plages støy fra voksene. Bor man tett må man tåle at mennesker leve rundt deg.
Da er vi nok kanskje ganske enige. Litt tåler man,men ikke hver dag og ikke så utrolig sent, og heller ikke sånt støynivå sånn at folk nesten ikke får snakket med hverandre i sin egen stue.

Man vet som regel hvem det er likevel tenker jeg;)
Og det er ikke hevn å ikke tåle det samme fra deg, for jeg tenker at dette må gå begge veier.
Jeg har ikke andre regler for meg enn for naboen, om noe er jeg nok strengere med hva jeg tillater meg selv mens jeg godtar fra andre. Tror nok ikke her de ville visst hvem,og slik vil det være mange plasser.

Og med hevn,så tenker jeg på de som er helt rabiate. Har jo hørt historier om naboer som riper bilen eller forsøker å helle sukker på tanken som hevn,og skjønner godt at folk ikke tar risikoen med å forsøke å løse opp selv. Det er jo ikke alle som vet nøyaktig hvem naboen egentlig er, så greit noen andre tar konflikten.

Tenker vi ikke bør flytte, skjønner jeg er heldig med naboer som godtar at folk sitter ute på verandaen snakker og har det koselig etter 23.
Tenkte jeg skulle ha bryllupet mitt i Hagen, det kunne jeg jo bare ha glemt i mange boligstrøk..
Tenker at bor man i ett enebolig strøk sender man ikke nabovarsel, aldri mottat i dette nabolaget.
Neivel men her gjør vi det og det er null problem liksom og koster sp lite å si fra.
Helt vanlig å sitte ute her også etter kl 23 , ingen som sier det ikke er greit

Litt må man tåle, men ikke høy musikk og skriking ute til langt ut på morgenen. Da er det helt innafor å ringe politiet :-)

Vi gir alltid advarsel til naboene i forveien, og de har tlf. nr. til oss for å gi beskjed hvis det bli for mye bråk. Har enda ikke fått noen klager, men vi har bare fest ett par ganger i året (og prøver å holde oss inne når det er sent på natt).

Man kan si ifra hvertfall, før man ringer politiet. Synes det er lite voksent å gå rett på å ringe politiet....

Her hvor jeg bor sender de fleste ut nabovarsel eller skriver i velets fb gruppe. Hadde selv bursdagsfest og skrev både på fbgruppa og la lapp i kassa til de nærmeste naboene.

"Jeg skal feire butsdagen min på Lørdag og vi kommer til å sitte ute i hagen, mesteparten av laget reiser nok videre litt etter midnatt, men noen blir nok igjen. Send meg en mld om du synes vi bråker eller det er noe annet du lurer på, på tlf nr........"

Hørte ikke no. De siste av oss gikk og la oss kl 03.30. Ingen sure miner noen vei.

Har heller aldri reagert på festing her ute. Bor på en øy med både boliger og hytter (og et yrende sommerliv) Noe de aller fleste har stor forståelse for

Det er lov å si ifra!

Og etter at ørten beskjeder ikkje hjelper då? Og ikkje fått nabovarsel heller. Eg rådførte meg med politiet og ringte opp igjen til dei etter enda fleire beskjeder. Dei som hadde festen ville at eg skulle gå frå sovende barn på 3 og 5 år, inn til dei som har fest, for å gi enda fleire beskjeder, men dei hørte ikkje på dei første 10...

Bråk her i natt og. Plagsomt for oss, men de ga seg rett etter kl 1 da. Tror de fikk kjeft av noen. Ungene sover igjennom det, så da får det bare være, selv om det er veldig plagsomt for meg. Jeg kunne nesten høre teksten til sangen inn i stua vår, og da er det for høyt synes jeg. Vi bor ikke vegg i vegg med noen, og sånn ellers er det ingen problem med at vi hører for mye av omgivelsene rundt oss.

Altså, at det skal være stille kl 23 betyr mer at det skal være roligere etter kl 23 slik at det er mulig for folk å sove..

Var midtnatt når denne tråden ble lagd.
Ingen har sagt man skal feste til klokka 04, men jeg mener oppriktig at når man bor tett med folk så kan man ikke til enhver tid tenke på seg selv og tenke at jeg aldri skal høre min nabo mellom 07-23.. Ringe politiet og skape dårlig stemning. Har selv tre barn og takler fint at naboen ønsker en fest engang i blant.
Noen kan plages av støy fra barn og andre kan plages støy fra voksene. Bor man tett må man tåle at mennesker leve rundt deg.

Akkurat dette tenker jeg også.. vi plages av forskjellige ting, men når en bor i tettbygd strøk må man tåle litt fra hverandre. Feks så syns noen det er plagsomt med barn som er rundt å hyler å skriker (kanskje tidlig om morgenen) mens andre plages av høy musikk osv.

Haha, jeg skjønner at jeg burde være mer takknemlig for naboene mine enn hva jeg er :o nå har vi aldri hatt fest her faktisk, men det hadde ikke vært noe problem. Det er ikke noe problem å klippe gress på søndager ekker etter kl 23. En nabo kløyvde ved en rød kveld her. Det lager litt lyd, men hva er problemet liksom? :p

Jeg er såpass konfliktsky at jeg tar på meg støyreduserende headset. Men hadde jeg hatt barn ville jeg ringt politiet om de ikke fulgte oppfordringer...

Det politiet sa og. Det var rett å ringe, når dei ikkje dempet seg. Hun som hadde festen ble fly forbanna.

Akkurat dette tenker jeg også.. vi plages av forskjellige ting, men når en bor i tettbygd strøk må man tåle litt fra hverandre. Feks så syns noen det er plagsomt med barn som er rundt å hyler å skriker (kanskje tidlig om morgenen) mens andre plages av høy musikk osv.

Nå er det slik at støy må en tåle på hverdager mellom 8 om morgenen og utover. Mange har snekkkere som jobber eller andre maskiner. Da er det arbeidsdag. Barn som leker ute er også naturlig. Barn klarer ikke bråke så mye som denne festen om de hadde prøvd.

Jo, jeg har sagt fra flere ganger. De andre naboene har også sagt i fra. I natt gikk den ene naboen bort for å be de dempe seg, fikk da beskjed om å komme seg til helvete bort..

Det er like høy musikk som det er på en nattklubb. Høgtalerne står på verandaen.. de roper, skriker og synger.. biler tuter og det er et helsikes bråk.

For min del kunne de sittet ute hele natta og skravlet og hatt det kjekt. Men det er den høye musikken og skrikingen jeg reagerer på.

Politiet har vært der tidligere vet jeg da dattera i huset hadde hjemme alene fest. Da hadde de sprengt postkassa til naboen og festen var ut av kontroll.

Vi naboene snakket sammen i dag, ble ening om at neste gang det blir like ille, så ringer vi til politiet hver og en av oss.. får politiet 6 tlf fra ulike naboer er det lettere at de rykker ut.

Jeg liker naboen vår, og de er hyggelige.. ikke noe med det.. men når det er natt og folk skal sove, mange jobber på sykehjem og er oppe kl 6 om mrg og skal på jobb så er det ikke greit.

Jeg tåler liv og røre rundt meg, for all del.. men dette er ekstremt..

Føler med deg, har noen naboer som liker å feste i garasjen med høy musikk og folk som står og roper i gårdsplassen, lite hyggelig når man jobber annenhver helg. Til høsten venter vi vårt første barn og er spent på om de skal fortsette sånn. Som du skriver så hadde det vært greit om det er en gang i blant, men synes ikke man bare skal finne seg i det om det skjer veldig ofte. Har hatt noen fester vi og, men det har vært i kjellerstua hjemme med noen få venner, ingen som står ut og roper. Man må ta litt hensyn når man bor så tett oppi folk. Vi ringte politiet en gang, da de sto ute nok en gang og var veldig høylytt og veldig beruset, hørte de kaste flasker som knuste på veien osv, da frister det lite å gå å prøve å snakke med de. Har faktisk blitt litt bedre etter den gangen. Ble litt langt dette, men dette er noe som har irritert meg mye å :p

Synes det hele dreier seg om respekt jeg.. Man skal ikke tåle eller finne seg i alt i et nabolag. Når man sier ifra skal også dette respekteres av de som har fest, og de bør lytte til klagene fra naboene. Det siste man vil er vel å få snuten på døra som avslutter det hele :)

Kan ikke forvente at det aldri bråkes etter klokka 23 på helger i et boligfelt. Om det er ofte, som i typ annenhver helg, så kan jeg forstå det, men..

Man kan si ifra hvertfall, før man ringer politiet. Synes det er lite voksent å gå rett på å ringe politiet....

Her hvor jeg bor sender de fleste ut nabovarsel eller skriver i velets fb gruppe. Hadde selv bursdagsfest og skrev både på fbgruppa og la lapp i kassa til de nærmeste naboene.

"Jeg skal feire butsdagen min på Lørdag og vi kommer til å sitte ute i hagen, mesteparten av laget reiser nok videre litt etter midnatt, men noen blir nok igjen. Send meg en mld om du synes vi bråker eller det er noe annet du lurer på, på tlf nr........"

Hørte ikke no. De siste av oss gikk og la oss kl 03.30. Ingen sure miner noen vei.

Har heller aldri reagert på festing her ute. Bor på en øy med både boliger og hytter (og et yrende sommerliv) Noe de aller fleste har stor forståelse for

Det er lov å si ifra!

Lite voksent? Så du synes det er «barnslig» å ringe politiet om det er nabobråk?
Er jo derfor vi har politi for at de skal holde ro og orden

Går jo ann å si fra til naboene og gi dem en sjanse til å roe seg, slik hun skriver :) ikke gå rett på å ringe politiet.

Nå kan ikke jeg styre hva andre gjør, om enkelte velger å ringe politiet er det deres valg.
Ikke alle er komfortabel med å tråkke inn på en stor fest med fulle folk midt på natta for å be de roe ned. Derfor skjønner jeg at folk ringer politi

Back
Topp