Nabo fest

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Nå kan ikke jeg styre hva andre gjør, om enkelte velger å ringe politiet er det deres valg.
Ikke alle er komfortabel med å tråkke inn på en stor fest med fulle folk midt på natta for å be de roe ned. Derfor skjønner jeg at folk ringer politi
Joda, men jeg hadde syntes det var veldig kjipt hvis vi hadde noen folk og fikk politiet på døra kl 23.30 typ, uten å ha fått en liten beskjed om vi kunne ha dempet oss :) (noen ringer betydelig raskere enn andre, noen tåler mer støy før de syns det blir for mye)
Vi pleier å ta veldig hensyn (gir ut nabovarsel, passer på når kl blir 23), men man kan glemme klokka osv. Og da tenker jeg at det er fint om nabo kan si fra til oss før de evnt ringer politiet:)

Joda, men jeg hadde syntes det var veldig kjipt hvis vi hadde noen folk og fikk politiet på døra kl 23.30 typ, uten å ha fått en liten beskjed om vi kunne ha dempet oss :) (noen ringer betydelig raskere enn andre, noen tåler mer støy før de syns det blir for mye)

Enig med deg på den! Men hadde du dansa på bordet og hatt rock’n roll med 30 stupfulle gjester til kl 4-5 på morningen med sprengt volum på høyttalerne, (les hagefest) i det mest tettbygde strøket du kan se for deg...

Reglene her er veldig tydelige og enkle å få med seg. Det skal være ro mellom kl 23-7 alle dager hele året. Uansett om du bor i enebolig, rekkehus eller blokk. Kan støyen din være til sjenanse for andre, så er det du som må tilpasse deg, ikke alle andre. Skal det være ekstra festlig lag, og særlig (!) om det er utendørs i hagen, så bør du sende ut nabovarsel. Nabovarsel gjør det ikke automatisk lovlig å feste høylydt til langt på natt, men det skaper velvilje slik at folk gir mer slingringsmonn. Da kan de jo nemlig forberede seg på både støynivå og varighet, og eventuelt overnatte et annet sted mens det er fest.
Jeg er raus med nabostøy frem til kl 23. Da får folk herje som de vil. Men etter kl 23 krever sivilisasjonen at det er ro. Det betyr ikke slutt av festen, men skru ned lyden og/eller gå innendørs. Har ringt politiet mang en gang, og gjør det igjen uten problemer. Når politiet tar det seriøst, så sier det nok. Skal du bo et sted med naboer, så plikter du å vise hensyn. Ellers kan jeg anbefale mange hus som ligger øde og forlatt til, bare ta en tur på Finn.no og flytt festlighetene dit.

Enig med deg på den! Men hadde du dansa på bordet og hatt rock’n roll med 30 stupfulle gjester til kl 4-5 på morningen med sprengt volum på høyttalerne, (les hagefest) i det mest tettbygde strøket du kan se for deg...
Vi bor og bodde tidligere i tettbygd strøk, og aldri hatt (eller vært) slike naboer :hilarious:

Nå hadde den ene naboen henvendt seg da, men fikk beskjed om å dra seg til h.. vekk..

Ja. Men som jeg skrev i det første innlegget. Så synes jeg man skal hendvende seg til naboen FØR man ringer politiet. Om man har gjort det og det ikke har hjulpet, kan man ringe i vei.

Ja. Men som jeg skrev i det første innlegget. Så synes jeg man skal hendvende seg til naboen FØR man ringer politiet. Om man har gjort det og det ikke har hjulpet, kan man ringe i vei.

Ikke noe hyggelig. Dette er trivelige naboer vi har hatt med å gjøre.

Vi ringte politiet 6-7 ganger det første året vi bodde her, fikk ny baby 2 mnd etter vi flytta inn. Vi bor i en eldre tomannsbolig der det er dårlig isolert mellom oss, og naboen er glad i å feste. Med masse bass. Når de har fest så dirrer vinduene våre fordi de har så mye bass på.. Sendte flere mld hver gang om de kunne dempe seg, resulterte i at de satte i gang en trampetakt, roping og enda høyere musikk :shifty:
De kunne komme hjem kl 04 og starte høy musikk og bråk liksom, de elsker å ha fest på helligdager også.
Viser null hensyn til noen, og dette er midt i et tett boliglag. Har skjedd flere ganger at de har begynt å klippe gresset eller brukt motorsag 23:30. Én ting er hvis de har holdt på en stund før kl 23, men når de starter kl 23:30 med slike ting.. Det er litt unødvendig :rolleyes: (kun ringt politiet på festene deres da)

Så du har min fulle medfølelse!
Hadde seriøst klikka. Har sånne naboer vi også. Det er ikke ok!

Man må tåle det når man bor i byggefelt altså! Så lenge det ikke er hver helg. Om man synes det er litt væl er det lov å sende en melding og spørre om de kan dempe seg litt.

Er jo ikke kult å avslutte en fest kl 23...

Trener ikke avslutte festen, men ta hensyn når det nærmer seg midnatt og en bor så tett.

Back
Topp