Jeg elsker Nøstebarn.
Iver bruker ull nesten hele året (ikke midt på sommeren da [;)]) og til og med nå hvor temperaturene svinger veldig, er ull gull, som de sier. Bruker silke/ull-body på ham nå, og han er aldri klam.
Det er jo ganske dyrt med nøstebarn-klær, men siden ullen er ubehandlet, slipper man å vaske så ofte (vi bruker som oftest en tynn bomullsgenser over bodyen i barnehagen), og siden man helst skal vaske det for hånd, holder klærne seg veldig fint. Synes ikke det er noe stress å håndvaske heller, bruker den flytende såpa fra nøstebarn og vasker oppi en balje inni dusjen, går så fort atte.
Dessuten er jo ull fleksibelt og tøyelig - vi bruker de samme bodyene til Iver nå som i fjor høst. De ser stort sett like fine ut også (det eneste er at det er litt slitt rundt trykknappene, men det gjør ingenting i bruk da), så vi kommer til å bruke de samme ullklærne til babyen som kommer nå i januar.
Synes fargene til nøstebarn er bra også. Jeg er ikke sånn lyseblå/lyserosa-person, synes barn er fine i farger, og at unisex er bra.
Nøstebarn burde betale meg for denne reklamen, haha.