Dette er virkelig helt sykt individuelt. Jeg har 3 barn og aldri hatt bruk for sprinkelseng, da ingen av dem har trivdes i egen seng de første årene
Men kan si så mye som at JEG personlig ser ut til å lage barn som ikke liker å ligge alene. Det betyr at babynest, vugge, vogn, sprinkelseng, bedside crib osv har svært høy sannsynlighet for å forbli ubrukt enten hele babyperioden eller deler av den her hos oss. Kan ikke forstå at dette er til hjelp for noen andre altså, unger er helt sykt forskjellige og det er familier også
Men om man er litt chill sånn som meg, så trenger man ikke så mye helt i starten, men kan heller kjøpe ved behov. Det har spart meg for mye penger

litt klær, gjerne da bittelitt i 50, samt 56 og 62 er greit å ha klart. Noen barn svømmer i 50, andre passer 56 og enkelte blir født inn i 62. Men disse str vil jeg absolutt anbefale å ha noe i. Hvis man tenker å klare seg med minst mulig, anbefaler jeg å droppe nattdrakt med fot. Da vokser den mer med barnet.
Ha en soveplass klar og litt bleier. Unger trenger ikke såpe og diverse i starten, og butikkene er som regel åpne hvis man mangler noe. Også må man ha noe å frakte babyen hjem i! Bilsete, vogn eller bæresele. De fleste kjører vel bil, så da er vel bilsete mest aktuelt.
Om man kommer hjem fra barsel og kjenner at man savner feks et babynest, så er det bare å bestille. I mellomtiden kan man fint rulle en gulpeklut eller et helseteppe og legge rundt barnet slik at det blir lunt. Sånn har ihvertfall jeg tenkt

men nå er jeg som sagt superchill, og det var jeg neppe som førstegangs, så gjør det som føles riktig for deg! Så lenge ungen får tilstrekkelig med mat, rene bleier og nærhet/sosial kontakt, så skal det mye til å trå feil. Man må finne det som funker for sin familie, og det er det desidert viktigste.

så om du har lyst til å gå amok og kjøpe masse, gjør det. Vil du holde litt igjen? Helt fint! Det går bra med baby uansett hva du velger. Lover.