Når?

Det er ikke selve festen jeg har problem med, men å bli overlatt til seg selv med to barn alene få dager etter fødsel hadde jeg ikke syns var greit. Det er krevende nok med ammestart, Barseltårer, baby som skal ha pupp hele tida, tenk om det blir en baby som har masse vondt i magen i starten. Da er det ikke greit å ha en til som du ikke klarer å møte behovene til i tillegg.
Det å prioritere tiden er en del av det å ha baby og småbarn. Det kommer flere fester.

Hvis mora di (svigermora di eller noen andre) som kan stille opp for deg mens han er borte så er det vel ikke noe problem?? Men nå vet jeg ikke om det er snakk om noen timer eller flere dager..

Helt enig, snurre!

Det er jo bare noen timer, men allikevel! Jeg er livredd for å bli sittende med to barn, og kanskje babyen får magetrøbbel, og alt annet som kan høre med. Nei, trygghet i å ha noen hos seg! Svigers bor 200m unna, men er ikke svigermor jeg har barn med..

Er veldig annerledes med de som har flere barn, enn de som er kommende mødre, da.
Man kan egentlig ikke vite hvordan det blir før ungen har kommet, så blir litt åpent svar.
Men hvis alt går bra for meg, og ungen, så vil jeg gjerne at han skal få dra.
Han har julebord den 24. Januar, og termin er den 18.
Jeg har sagt at han får dra, men ønsker at han er edru, og kommer tidlig hjem.
Jeg vil ikke frata han fritiden, den lille han har og vil få, i fremtiden.
Men om han faktisk får dratt, det gjenstår å se ;)

Back
Topp