Når?

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Når synes dere det er greit at samboeren reiser på fest, etter fødsel? Her er han visst bedt i 50årslag, ikke en uke etter termin engang. Han sa selv at vi skulle se ann omstendighetene, men jeg synes på ingen måte det er greit at han drar på fest, kanskje bare noen dager etter fødsel. Jeg vil ikke sitte her med to barn og barseltårer alene..

Skjønner jeg godt. Men det kan jo hende han selv er enig med deg når babyen først er der og ting blir ekte. Har litt følelsen av at mange av disse gutta ikke helt har tatt realitetene innover seg før de står der med ungen i armene:)

Ikke sikkert at ungen har kommet enda da engang.. Opp til vær enkelt det altså, men tror jeg hadde spørt sambo om han gadd å stå over den festen ja .. Ville hatt han hjemme .. Hehe men han tør jo ikke gå no sted nå uten tlf engang tilfelle fødsel :p å det er 3-4 uker igjen haha

Her skal sambo på møte/middag med jobben 1 uke ca før UL termin. :P Han får fint dra siden det er rett i nærheten, men med forbehold om å bryte av hvis jeg ikke har født enda.

Vi vet ikke hva som skjer, så vi tar det på sparket :P Men sånn helt ærlig ønsker jeg han hjemme :) hvertfall den første uka etter fødsel. :)

Ungen er nok født da, går jeg 2-3 dager over setter jeg det i gang selv, for nå er jeg dritt lei:P hehe.. Så vil tippe jenta er 4-5-6 dager gammel da.. Det er rett i nærheten, tar bare 5-6 min å kjøre dit det skal være, men allikevel synes jeg ikke det er greit at han skal reise å drikke seg snydens når vi har en baby i hus, pluss en ganske krevende toåring. Men ja, kanskje det blir annerledes når han faktisk står der med jenta i armene, hun jeg har fra før er ikke hans, så det er vel kanskje litt fjernt for han enda..

Min hadde nok fått lov til å dra :)
Men drikke seg full? Neh :p
Han gjør ikke det som regel uansett, så ikke noe fare for det, heldigvis :)

Min gjør det hver gang.. Hvis han kan kjøre så er det en ting, men jeg har ikke veldig lyst til at han skal drikke seg full rundt den tia der. Hvis jentungen ikke er født enda en gang så sier det seg selv, at han blir hjemme..

Hadde ikke hatt noe problem med det sålenge han ikke drikker seg sørpe full :P

Her hadde mannen fått lov til å dra så lenge han ikke ble full. Hvis jeg ikke hadde født så måtte han ha dratt uten å drikke. Forrige gang var ikke mannen hjemme etter fødsel, da han akkurat hadde starta i ny jobb. Så denne gangen er det luksus at han skal være hjemme i 14 dager :) Sist var han på fest 4 uker før termin, og ble ganske full. Men det unte jeg han siden det var den ene gangen i året gutta har whiskyclub.

Her drar mannen så sjelden på ting at jeg hadde ikke nektet han det. Heldigvis er han voksen nok til å skjønne selv at han ikke drikker seg sørpe full under noen omstendigheter og han ville nok ikke hatt noe ønske om å drikke så nære babyfødsel. Han er mest sannsynelig sliten selv på det tidspunktet. Vi har en krevende ettåring hjemme, så føler det kan sammenlignes litt. Forskjellen er at begge barna er hans... Håper han tar til fornuft når det nærmer seg. Han har vel litt antenner til å kunne se Ann en situasjon når den er der han også?! Vi damer klarer å se slikt i forkant, mannfolk må ofte få muligheten til å se det når det kommer.

Hadde ikke nekta han å dra, men skal han hjem skal han være klinkende edru. Er supersta på det nå også så han sover borte når han har vært på fest. Orker ikke lukta av full gubbe som skal ligge og snorke og forpeste soverommet og ødelegge min dag også. Og fulle folk har ikke noe i et hus med unger å gjøre.. det er ihvertfall min mening.

Jeg hadde nok enkelt og greit bare sagt nei. De første ukene etter fødselen synes jeg han kan prioritere meg og babyen fremfor alt annet. :)

Hadde nok vært litt avhengig av hvor nær han var bursdagsbarnet, men hadde nok sagt han fikk velge selv men at jeg håper at han hadde valgt og prioritert familien når termin er så tett oppi. Det hadde nok forhåpentligvis bursdagsbarnet også forstått når h*n har lagt feiring så tett oppi noen sin termin. Hadde mannen min allikevel valgt å dra så hadde jeg sagt at han fikk holde seg edru eller kun til ett par øl og komme hjem til en grei tid. Jeg har en mann så gjerne ikke er den første til å dra og gjerne bruker lang tid på å si hade når han først skal dra

Ja, han hadde antagelig fått reise, men han hadde holdt seg unna alkohol. Ikke velkommen hjem full. Ei øl eller to er ok, mener jrg...

Synes faktisk mannfolka også kan prioritere litt. Synes det blir for dumt å planlegge fest, kanskje ikke en uke etter at hans første barn har kommet til verden, eller om det er barn nr 4 spiller ingen rolle. Ville de bare feste og styre på så burde de tenkt på det før de var enige om en baby!

Han hadde fått lov til å dra og hadde ikke hatt noen problemer med det overhodet. Hadde jeg ikke født ennå hadde han måtte holde seg klinkende edru selvfølgelig. Hadde bebien vært ute hadde det vært helt greit om han ville kost seg med ett par øl :-)

Er forskjell på ett par øl og flatfylla..hadde sett ann situasjonen..ellers så tror jeg ikke min hadde vurdert det..er sjelden ute så kan hende jeg hadde sendt han avgårde dersom baby er født å alt går greit..hadde overlevd noen timer alene:) event fått ei venninne på besøk:)

Jeg hadde nok ikke syns det var greit jeg.

Jeg hadde latt han dra. Han må jo ikke drikke selvom det er fest! Han er glad i alkoholfritt øl også, så hadde sikkert blitt noen sånne, og hatt telefonen i nærheten :) hadde nok fått lov å dra jeg og om det var omvendt ;-)

Back
Topp