Når ytterste fosterhinnen sprekker

Ja altså, det har jo ikke noe å si, men var mer matematikken i det jeg var nødt til å kommentere, at hvor langt du er på vei ikke endrer seg selv om de bruker ulike hjul. :)
Man er like langt ja, men matematikken i det er jo forvirrende xD

Har ikke åpnet linken, men er det ikke 40+3 som er den som skal være gjeldende nå? Har inntrykk av at det bare er noen som ikke har fått byttet hjulet sitt enda. [emoji14] var 40+2 som var på alle fronter da jeg fikk vesla i 2009, og alle har vært enige i hvor langt jeg er på vei denne gangen også (altså i forhold til 40+3)
De regner 40+2 på Ullevål.

De regner 40+2 på Ullevål.

I følge den bv-linken som elize la ut lengre opp her er det 40+3 som skal være standarden, men at det ikke er alle steder det er innført enda. Og i noen byer har man hatt et annet hjul osv. Fjottete med så varierende retningslinjer uansett, som for eksempel den med hvor langt de lar gravide gå på overtid før igangsetting og sånt. Burde jo vedtas entydige "regler" basert på alle årene med forskning og statistikk, som følges og tolkes likt på alle offentlige sykehus og legekontor osv. :)

Så langt 3400 men hun ligger på 87 percilent så hun er ikke direkte stor enda, men blir det om hun går over termin
Min jente kom 37 + 3 og var 3860 ;) Glad jeg ikke gikk til termin og vell så det :P masse lykke til <3

I følge den bv-linken som elize la ut lengre opp her er det 40+3 som skal være standarden, men at det ikke er alle steder det er innført enda. Og i noen byer har man hatt et annet hjul osv. Fjottete med så varierende retningslinjer uansett, som for eksempel den med hvor langt de lar gravide gå på overtid før igangsetting og sånt. Burde jo vedtas entydige "regler" basert på alle årene med forskning og statistikk, som følges og tolkes likt på alle offentlige sykehus og legekontor osv. :)
Det er vist vedtatt at det skal bli likt i hele landet, men enn så lenge er det hvertfall slik i Oslo ;) Overtid er 12 dager her. Vet ikke hvordan det er i resten av landet.

Min jente kom 37 + 3 og var 3860 ;) Glad jeg ikke gikk til termin og vell så det :p masse lykke til <3
Håper jeg slipper det jeg også :) tusen takk :)

Mitt gikk tidlig søndags morgen. Smårant hele dagen, og selv om jeg ringte sykehuset og hadde rier så ville de ikke ha meg inn på sjekk før senere på kvelden.
Natt til tirsdag gikk resten av vannet.
De regnet det som vannavgang fra søndagsmorgenen så 1 døgn etter måtte jeg inn og få tablett for å øke riene, da mine egne ikke var kraftige nok.
De sa at hvis ingenting var skjedd innen 1 døgn etter at vannet begynte å gå, så måtte man få modningspille eller ballong for å hjelpe det i gang.
Fødte i uke 39+3.

Back
Topp