Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da ringte jeg inn, så de vil ha meg inn på en sjekk litt senere i dag for å bare konstantere at det ikke er vannavgang
Siden det var helt sluttet å komme noe mer så kunne ikke prøvene bekrefte eller avkrefte om det var ytterste hinnen. Var iallefall mer enn nok fostervannHvordan gikk det?
Siden det var helt sluttet å komme noe mer så kunne ikke prøvene bekrefte eller avkrefte om det var ytterste hinnen. Var iallefall mer enn nok fostervannså det er jo bra. Baby var stor og trives
Ja XD men nå håper jeg på fødsel så snart som mulig. Lillesøster er estimert til å være større enn storebror som ble født 2 uker senereSå bra![]()
Ja XD men nå håper jeg på fødsel så snart som mulig. Lillesøster er estimert til å være større enn storebror som ble født 2 uker senere
Ja XD men nå håper jeg på fødsel så snart som mulig. Lillesøster er estimert til å være større enn storebror som ble født 2 uker senere
37+1 eller 37+2 alt ettersom om man regner 40+2 eller 40+3
Storebroren var litt liten når han ble født. Hun ble estimert til 3400 gr 37+2 å lå på 87 percilent. storebror ble født 39+0 å var 3125. Så hun er ikke så stor enda, men kommer til å bli det om jeg går over terminOi Oi, hvor stor da?
Her ble lillebror 4,7 kilo ved fødsel, født ved termin. Storesøstra var 3,8 og født 6 dager etter![]()
Så langt 3400 men hun ligger på 87 percilent så hun er ikke direkte stor enda, men blir det om hun går over terminHvor stor da?
Jo det endres faktisk fra hvem som regner.. termin dato er det samme om lege eller jordmor regner 40+2 eller 40+3.Hvor langt du er på vei endres jo ikke av om man regner 40+2 eller +3, den siste dagen kommer jo på slutten![]()
Jo det endres faktisk fra hvem som regner.. termin dato er det samme om lege eller jordmor regner 40+2 eller 40+3.
Ja etter at termin er bestemt på ultralyd så er det hvilken hjul de bruker. er jo 2 forskjellige. Min jordmor og sykehuset bruker 2 forskjellige. Så derfor er det forskjell på 1 dag. termin dato er samme uansett. Så i følge den ene er termin 40+3 og den andre 40+2 og det er samme dato..Da går det på hvilket hjul de bruker når du er på kontroll som gjør at det virker sånn, for termindatoen er bestemt fra én av de metodene. Det er jo lengden på svangerskapet som varierer, ikke alderen til fosteret.
Ja etter at termin er bestemt på ultralyd så er det hvilken hjul de bruker. er jo 2 forskjellige. Min jordmor og sykehuset bruker 2 forskjellige. Så derfor er det forskjell på 1 dag. termin dato er samme uansett. Så i følge den ene er termin 40+3 og den andre 40+2 og det er samme dato..
Men har vært snakk om at de skal fjerne det ene hjulet slik det blir lik regnet ut for alle. for det er ganske stor forskjell på hvilken behandling du får hvis du føder 22+6 eller regnes som 23+0. Så hjulene kan påvirke de mest premature babyene. termin dato vil aldri endre seg
Det er mye styr med forskjellige hjul og utregning. Så det burde være likt for alle.Ja? Altså, hjulene vil gi deg ulik tall på hvor langt du er på vei, fordi de tar utgangspunkt i termindatoen når de ser på hjulet hvor langt du er på vei. Men det blir jo feil, hvor langt du er på vei er fast, og den dagen i forskjell kommer på slutten. Så hvor langt du er avhenger av hva de skrev på oul-skjemaet ditt, der har de jo målt fosteret til en viss alder og satt termin ut fra det.
Det er mye styr med forskjellige hjul og utregning. Så det burde være likt for alle.
http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/Na-skal-alle-fa-samme-terminbestemmelse/
Er nok ikke tatt helt i bruk likt for alle enda nei. Hatt lik utregning denne og sist gang . jordmor regner 40+2, ultralyd lab regnet 40+2 fødeavdelingen sist regnet 40+3. samme bygg som ultralyd. kan være kommunen ikkr har fast bestemt det skikkelig enda, men vet ikke.Har ikke åpnet linken, men er det ikke 40+3 som er den som skal være gjeldende nå? Har inntrykk av at det bare er noen som ikke har fått byttet hjulet sitt enda.var 40+2 som var på alle fronter da jeg fikk vesla i 2009, og alle har vært enige i hvor langt jeg er på vei denne gangen også (altså i forhold til 40+3)
Er nok ikke tatt helt i bruk likt for alle enda nei. Hatt lik utregning denne og sist gang . jordmor regner 40+2, ultralyd lab regnet 40+2 fødeavdelingen sist regnet 40+3. samme bygg som ultralyd. kan være kommunen ikkr har fast bestemt det skikkelig enda, men vet ikke.
Har du hatt kontrollene dine samme sted som forrige svangerskap? slikt kan jo også ha endret seg tilfeldigvis i mellomtiden i den kommunen
Ja er nok det. Men kan være noen kommuner har vært veldig raske på å ta det i bruk. Men ved tanke på at min kommune ikke har tatt det i bruk, kan det jo være at de har hatt en dato fra når de praktisere det. at nye gravide følger det nye systemet, mens de som har fulgt det gamle følger det hele veien.Ja, samme sted, samme legekontor og samme sykehus ved oul. Så jeg tviler på at det har endret seg tilfeldig, det er jo en oppdatering for på følge de nye retningslinjene. Så er det noen steder som henger etter.
Ja er nok det. Men kan være noen kommuner har vært veldig raske på å ta det i bruk. Men ved tanke på at min kommune ikke har tatt det i bruk, kan det jo være at de har hatt en dato fra når de praktisere det. at nye gravide følger det nye systemet, mens de som har fulgt det gamle følger det hele veien.
Fødsel skjer jo sjeldent på termin dato og det er jo bare 1 dag forskjell på utregningen