Når ytterste fosterhinnen sprekker

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Et spørsmål til dere som har opplevd at ytterste fosterhinnen har sprekt, hvor lenge før en fødsel har det skjedd?

Et spørsmål til dere som har opplevd at ytterste fosterhinnen har sprekt, hvor lenge før en fødsel har det skjedd?
Skjedde i uke 32 med storesøster og hun kom 39+3 [emoji4]

Da kan jo noe skje snart! Hva sa sykehuset eller jordmor?
Har faktisk ikke giddet å ringe inn. det sluttet å komme væske og Ingen antydning til fødsel. hva skal sykehuset gjøre? sjekke fostervann og se at det er masse der? er jo ikke akkurat mye fostervann som er i den ytterste hinnen. mest logiske ville vært at den sprakk for at fosteret skulle få mer plass å komme seg lengre ned i bekkenet

Har faktisk ikke giddet å ringe inn. det sluttet å komme væske og Ingen antydning til fødsel. hva skal sykehuset gjøre? sjekke fostervann og se at det er masse der? er jo ikke akkurat mye fostervann som er i den ytterste hinnen. mest logiske ville vært at den sprakk for at fosteret skulle få mer plass å komme seg lengre ned i bekkenet
Det kan og være annen grunn til at ting renner. Men ville tatt en tlf i morgen å snakket med de så de får sjekket deg [emoji4]

Skal ikke man alltid ringe inn når (deler av) vannet går? Hvordan vet man sikkert at der ikke kan være noe infeksjonsfare?

Vis vannet går litt, så kan babyen sige lenger ned i bekkenet og stenge for mer lekasje. Så ville ringt, mtp infeksjonsfare ol.

Jeg får se det litt Ann i morgen :)
Synes du skal ringe. Best for deg og mini :) De er på jobb døgnet rundt, så tidspunktet har ingenting å si. Jeg har hvertfall fått streng beskjed om å ringe ved den minste misstanke. Vannmengden varier jo veldig.

Jeg har fått mine i uke 36, 34 og 37 pga sprukken fosterhinne. Med nr 2, kunne det blitt fødsel i uke 32. Var innlagt i nesten 14 dager for å forhindre tidlig fødsel.
Jeg ville ihvertfall kontaktet føden og forhørt meg.

Du bør ringe inn. Kan få infeksjoner uansett om det bare er den ytterste også og da må du ha antibiotika intravenøst.

Back
Topp