Når vi er ferdige å gå gravide

Ja jeg tror nok at hun på 4 her kan bli sjalu, hun styrer noe veldig allerde med utstyret her og jeg er redd hun omternt tror denne babyen er en dukke hun kan stulle og stelle med som hun vil, hehe. Men jeg har forbredt henne godt da for jeg er slik som ikke syns det er greit at storesøsken får holde på som de vil fordi man ikke vil si for meg nei hele tiden. Vil jo ikke det jeg heller, derfor snakker vi mye om hvordan man kan kose uten at babyen syns det blir for mye kosing og at de skal få ligge i fred når de sover osv.

Er nok lurt det ja. Regner med han her på fire også kommer til å bli sjalu for han er veldig mammagutt! Tror nok akkurat det du frykter går greit her, blir nok mer med at det blir mindre oppmerksomhet på han så vi har litt å jobbe med/ta hensyn til der. Her har jeg fokusert veldig på at det vi som skal få en baby at det ikke bare er jeg og han forteller litt om hva han har planer om å hjelpe til med og hva som blir min oppgave xsmile3 Men er evig optimist og satser på at det går seg til. Er så vanskelig å forutse hvordan de tar det.

Min erfaring er at det er ganske enkelt med storebrødre, de er liksom ikke så opptatt av babyen. Mens jentene styrer så innmari. Men det e rjo og sikkert litt individuelt det også.Ooppmersomhet må man jo passe på at alle får uansett, og sist fikk jeg en baby som omtrent sov i 4 mndr, så da var det ikke noe problem å gi storebror nok opperksomhet :-) Etter aktivitene i magen og dømme så har jeg følelse av at denne lille snuppa er et lite turbotroll, så mye mulig hun kommer til åvære en mye mer våken baby.Så jeg ser vel egentlig for meg at vi bare må gjøre mye ting sammen hele gjengen. 4 åringen har ialefall aldri opplevd å ha meg helt for segselv ettersom hun har en bror hun deler meg med så tror og at det skal gå bra :-)

Min erfaring er at det er ganske enkelt med storebrødre, de er liksom ikke så opptatt av babyen. Mens jentene styrer så innmari. Men det e rjo og sikkert litt individuelt det også.Ooppmersomhet må man jo passe på at alle får uansett, og sist fikk jeg en baby som omtrent sov i 4 mndr, så da var det ikke noe problem å gi storebror nok opperksomhet :) Etter aktivitene i magen og dømme så har jeg følelse av at denne lille snuppa er et lite turbotroll, så mye mulig hun kommer til åvære en mye mer våken baby.Så jeg ser vel egentlig for meg at vi bare må gjøre mye ting sammen hele gjengen. 4 åringen har ialefall aldri opplevd å ha meg helt for segselv ettersom hun har en bror hun deler meg med så tror og at det skal gå bra :)
Mitt turbotroll har sovet hele natten fra hun ble født, så det er ingen garanti for at du får en aktiv baby nå;) Tenker det går bra uansett, det virker som du har veldig godt fokus på å gi alle den rette oppmerksomheten, og da går det helt sikkert veldig bra:)

Min erfaring er at det er ganske enkelt med storebrødre, de er liksom ikke så opptatt av babyen. Mens jentene styrer så innmari. Men det e rjo og sikkert litt individuelt det også.Ooppmersomhet må man jo passe på at alle får uansett, og sist fikk jeg en baby som omtrent sov i 4 mndr, så da var det ikke noe problem å gi storebror nok opperksomhet :) Etter aktivitene i magen og dømme så har jeg følelse av at denne lille snuppa er et lite turbotroll, så mye mulig hun kommer til åvære en mye mer våken baby.Så jeg ser vel egentlig for meg at vi bare må gjøre mye ting sammen hele gjengen. 4 åringen har ialefall aldri opplevd å ha meg helt for segselv ettersom hun har en bror hun deler meg med så tror og at det skal gå bra :)

Var aldri noe problem da eldste her heller ble storebror, men han er en annen type. Nå er eldste mye ute på farten med venner hele tiden så blir en del tid på han på fire og oss. Men som du sier er jo det viktigste å finne på noe alle sammen så ordner det seg nok xsmile3

Mitt turbotroll har sovet hele natten fra hun ble født, så det er ingen garanti for at du får en aktiv baby nå;) Tenker det går bra uansett, det virker som du har veldig godt fokus på å gi alle den rette oppmerksomheten, og da går det helt sikkert veldig bra:)

Så deilig da, krysser fingrene for at jeg får en som sover godt igjen, iallefall på natten :-)

Var aldri noe problem da eldste her heller ble storebror, men han er en annen type. Nå er eldste mye ute på farten med venner hele tiden så blir en del tid på han på fire og oss. Men som du sier er jo det viktigste å finne på noe alle sammen så ordner det seg nok xsmile3

Ja 6 åringen her er og mye ute med kompiser, ser han jo nesten ikke hele sommeren hehe :-)

Så deilig da, krysser fingrene for at jeg får en som sover godt igjen, iallefall på natten :)
Ja, det er utrolig deilig:) Tør nesten ikke å håpe på at det blir sånn en gang til, men samtidig så tror jeg at jeg har mer ro på meg denne gangen, så det kan være jeg er bedre rustet til å tåle litt mindre nattesøvn.. Ikke vet jeg.. Det blir ihvertfall spennende å se:)

Ja, det er utrolig deilig:) Tør nesten ikke å håpe på at det blir sånn en gang til, men samtidig så tror jeg at jeg har mer ro på meg denne gangen, så det kan være jeg er bedre rustet til å tåle litt mindre nattesøvn.. Ikke vet jeg.. Det blir ihvertfall spennende å se:)

Jeg merket iallefall veldig godt at jeg taklet lite nattesøvn mye bedre med nummer 2 enn med nummer 1Kroppen har liksom vendt seg til stadige oppvåkninger på natten og å våkne av hver minste lyd på natten. Er og god på å sovne igjen om jeg har vært våken :-)

... har vel fått inntrykk av at de fleste her er ganske lei av magen og graviditet generelt, men for å snu litt på det;

Når babyen er kommet ut og ting roer seg hva kommer du til å savne ved det å gå gravid da (om det i hele tatt er noe)?

Jeg kommer til å savne de koselige bevegelsene og det å faktisk være fornøyd med hvordan magen ser ut xsmile3 Så vet jeg jo at det blir siste gang så må liksom prøve å nyte de siste mnd selv om det er vanskelig...

kommer til å savne blikkene og oppmerksomheten jeg får fra mannen, som er spesielt når jeg går gravid xsmile3 Han er kjempe omtenksom og sikkert en av topp 10 ektemenn i verden, men han rett og slett forguder meg når jeg bærer på barna hans xsmile3 Ellers er det litt kos med stor mage xsmile3

• Liker
Reactions: jc
kommer til å savne blikkene og oppmerksomheten jeg får fra mannen, som er spesielt når jeg går gravid xsmile3 Han er kjempe omtenksom og sikkert en av topp 10 ektemenn i verden, men han rett og slett forguder meg når jeg bærer på barna hans xsmile3 Ellers er det litt kos med stor mage xsmile3
Så hærlig da!

Det må være å kjenne liv og speningen med UL og forventingene om hvordan den lille ser ut osv. Ikke minst den aller første tiden når de er helt nyfødte, det syns jeg er helt spesielt. Den tiden skal jeg virkelig nyte nå:)

Samme her :)

Jeg kommer til å savne spenningen og forventningene, alt det ukjente som da kommer til å være kjent. Og så kommer jeg sikkert til å savne at han er stille.. I magen gråter de jo som kjent ikke :)
Dette er siste gangen jeg er gravid, så jeg prøver å nyte det så mye jeg klarer. Og jeg kommer til å savne de første minuttene etter fødselen, å få en nyfødt kropp opp på magen, det første skriket, og så roen etterpå. Og den følelsen når den lille leter febrilsk etter en pupp, for så å suge seg godt fast og den fullstendige tilfredsstillelsen i blikket <3

Det er nok ikke strort... (Huff er ikke meningen å være negativ :P ), veldig glad detta er siste gangen!!
Men kommer vell til og savne de rolige sparkene og bevegelsene. Og spenningen ved ultralyd og undersøkelser :)

Jeg sa også at dette var siste gangen da jeg var helt i startfasen av svangerskapet.. De første 3-4 månedene hadde jeg kraftig bekkenløsning, var kvalm hele dagen og gjorde ikke stort annet enn å sove.. Det var helt grusomt.. Men nå har bekkenet roet seg litt, jeg er bare kvalm enkelte morgener og jeg sover bare en liten lur på ettermiddagen, også kan jeg kjenne på verdens deiligste spark, så nå begynner jeg nesten å lure på om ikke jeg skal ha en eller to til etterhvert.. Men det får bli atpåklatter, for jeg vil ha mye bedre lønn og gjerne bygge hus og gifte oss før vi får nummer 3.. Det er egentlig fordelen med å være så unge, at vi kan fint vente inntil 15 år med å få nestemann:)

Mannen er veldig gira på å få gutt, da, så det blir nok flere barn en eller annen gang;)

Jeg er ikke lei i det hele tatt jeg!! Jeg liker å være gravid selv med de plager jeg har (det værste har jo gitt seg).
Så jeg kommer til å savne alle de herlige sparkene og bevegelsene til lillebror. Det er vel kanskje siste gang jeg er gravid, og det er litt vedmodig syns jeg. All spenningen som hører med til et svangerskap, ul og kontroller.
Så må jeg si at jeg rett og slett føler meg fin!!! Kan "slippe ut" magen uten at jeg føler meg tykk ;)

Tror eg kommer til å savne de koslige bevegelsene :) men blir fint å få tilbake kroppen sin og slippe å tenke på at man må være forsiktig m alt mulig når man har en mini i magen.

Jeg kommer til å savne at alle er så hensynsfulle og hjelpsomme overalt hvor man er ;-P Ellers tror jeg ikke at jeg kommer til å savne så mye... Kanskje det å kjenne liv, for det er skikkelig stort!
Det er egentlig noe jeg ikke liker.. Mange oppfører seg som om jeg ikke greier noe som helst bare fordi jeg er gravid, og da blir jeg helt gæren;)

Ja, noen er "for" hjelpsomme. Men heldigvis har de fleste jeg har møtt vært bare snille og hjulpet meg da jeg trengte det. Jeg er jo allerede så svær og tung, at det er deilig å bli tatt litt hensyn til innimellom....
Det er sant.. Mener bare at det må være lov å si fra selv.. Jeg sier fra om det er noe jeg ikke får til eller trenger hjelp med, men de som mener jeg trenger hjelp til alt her i verden bare fordi jeg er gravid kan gå og ta seg en bolle ;)

Nå skjønner jeg jo at du har det mye tyngre som bærer på to, så det blir jo noe ganske annet:)

Back
Topp