Når vi er ferdige å gå gravide

TePa

Elsker forumet
... har vel fått inntrykk av at de fleste her er ganske lei av magen og graviditet generelt, men for å snu litt på det;

Når babyen er kommet ut og ting roer seg hva kommer du til å savne ved det å gå gravid da (om det i hele tatt er noe)?

Jeg kommer til å savne de koselige bevegelsene og det å faktisk være fornøyd med hvordan magen ser ut xsmile3 Så vet jeg jo at det blir siste gang så må liksom prøve å nyte de siste mnd selv om det er vanskelig...

Savner vel sparkene. Innhandling av utstyr. Og kanskje den forventningsfølelsen jeg går med. Vet ikke om det blir siste. Tror kanskje ikke det. Men det blir nok mint like stor forskjell aldersmessig som det blir nå.
Så gleder jeg meg til fødsel, så håper å oppleve det så bra som sist. Jeg tenkte i hvertfall etter første, at dette vil jeg oppleve igjen

Det må være å kjenne liv og speningen med UL og forventingene om hvordan den lille ser ut osv. Ikke minst den aller første tiden når de er helt nyfødte, det syns jeg er helt spesielt. Den tiden skal jeg virkelig nyte nå:)

Selvsagt tiden etterpå også ja. Det er en helt spesiell følelse det med fødsel og en liten nyfødt på magen.

Jeg håper at jeg og mannen får noen rolige dager på barsel hotellet før vi skal hjem så jeg håper virkelig at mamma og pappa har mulighet til å passe de to eldste mens vi koser oss neon dager helt alene med den lille. Vi får se litt når hun blir født, får håpe på en fredag, da er det liksom ikke noe problem, ellers har vel mamma sagt at de prøve å ta seg litt fri de dagene :-)

Tror jeg kommer til å nyte de første timene og dagene mye mer enn sist. Nå vet jeg jo mye mer om hva som venter. kommer nok ikke til å stresse sånn med alt, men vet så godt at den tiden kommer ikke tilbake. Håper også vi kommer på barselhotell

Jeg håper at jeg og mannen får noen rolige dager på barsel hotellet før vi skal hjem så jeg håper virkelig at mamma og pappa har mulighet til å passe de to eldste mens vi koser oss neon dager helt alene med den lille. Vi får se litt når hun blir født, får håpe på en fredag, da er det liksom ikke noe problem, ellers har vel mamma sagt at de prøve å ta seg litt fri de dagene :)

Hørtes herlig ut. Her blir nok pappaen hjemme med de to eldste, men om det er i uken kan vi kose oss der inne hele dagene så kan heller storebrødrene være med på ettermiddagene.

Kommer vel til å savne bevegelsene og tanken av at man aldri er alene , siden mini inn i magen alltid er med <3

Hørtes herlig ut. Her blir nok pappaen hjemme med de to eldste, men om det er i uken kan vi kose oss der inne hele dagene så kan heller storebrødrene være med på ettermiddagene.

Ja det går jo an at han sover hjemme, leverer barna på skolen og i bhg og kommer på sykehuset og er sammen med oss frem til de å hentes, så kan de komme en liten tur på ettermiddagen og være sammen med oss de også :-)

Kommende storebror prater ikke så mye om at han skal bli storebror igjen, men i dag så sa han at gledet seg veldig til han fikk se henne første gang og at det kom til å bli spenende å se hvordan hun ser ut :-) Fine store gutten min <3

Tror faktisk ikke at jeg kommer til å savne svangerskap. gjorde ikke det sist, og dettil tross for helt friske svangerskap.

Kommende storebror prater ikke så mye om at han skal bli storebror igjen, men i dag så sa han at gledet seg veldig til han fikk se henne første gang og at det kom til å bli spenende å se hvordan hun ser ut :) Fine store gutten min <3
Hvor gammel er han?

Like gammel som eldstemann her i huset da. Her har han gledet seg hele veien, det er godt å få bekreftelse på at de gleder seg til det som skal skje også. Men ventetiden blir jo lang og det er nok vanskelig for de å helt skjønne hva som kommer ut av det. Merker jo at jeg til tider synes det er vanskelig selv også å skjønne at vi faktisk skal ha en baby i hus igjen!

Jeg kommer nok til å savne sparkene, og det å ha så god tid til storesøster.. Er redd for å ikke få nok tid med henne når babyen kommer, men skal prøve å bruke all tiden på henne fra hun kommer hjem fra bhg til hun legger seg ihvertfall, for de tre timene er dyrebare.. Babyen har jeg jo hele dagen..

Vi skal også prøve å kose oss masse på sykehuset, har fått beskjed om at vi kan være der så lenge vi trenger, for jeg slet sånn med ammingen sist, og vil så gjerne få det til nå.. Bf kommer til å være der sammen med oss så lenge han kan, får vi enerom har de gjesteseng til han og da kan han også være så lenge han vil.. Foreldrene mine skal passe gullet og sørge for at hun kommer seg i bhg og sånt, men vet ikke hvor mange dager de er forberedt på å passe henne.. Har heldigvis to voksne søsken pluss en svoger som fortsatt bor hjemme, så foreldrene mine blir ikke alene om å være barnevakter:)

Like gammel som eldstemann her i huset da. Her har han gledet seg hele veien, det er godt å få bekreftelse på at de gleder seg til det som skal skje også. Men ventetiden blir jo lang og det er nok vanskelig for de å helt skjønne hva som kommer ut av det. Merker jo at jeg til tider synes det er vanskelig selv også å skjønne at vi faktisk skal ha en baby i hus igjen!

Ja jeg har litt samme følelse som deg, tror faktisk ikke jeg helt enda skjønner at vi faktisk skal ha en liten baby igjen, om du skjønner. Eldste snakker veldig lite om det, mens søsteren på strax 4 babler om det hele tiden :-D

Ja jeg har litt samme følelse som deg, tror faktisk ikke jeg helt enda skjønner at vi faktisk skal ha en liten baby igjen, om du skjønner. Eldste snakker veldig lite om det, mens søsteren på strax 4 babler om det hele tiden :-D
Slenger meg på den, jeg har ikke aning om hva en baby er føler jeg.. Storesøster på to år snakker mye om babyen som bor i magen, og vil veldig gjerne kose og susse magen, men jeg er likevel spent på hvordan hun kommer til å reagere når vi kommer hjem med lillesøster.. Er redd hun skal bli sjalu, men samtidig er hun veldig omsorgsfull av seg og kjempeglad i babyer.. Spennende!!

Er nok litt forskjell på gutter og jenter vil jeg tro. Har også en på fire, men han tar ikke opp temaet selv for å si det slik. Han sier han gleder seg og er nok spent han også, men han kommer nok til å få litt sjokk når det plutselig er en baby der som vi skal ha hos oss hele tiden tror jeg xsmile5

Ja jeg tror nok at hun på 4 her kan bli sjalu, hun styrer noe veldig allerde med utstyret her og jeg er redd hun omternt tror denne babyen er en dukke hun kan stulle og stelle med som hun vil, hehe. Men jeg har forbredt henne godt da for jeg er slik som ikke syns det er greit at storesøsken får holde på som de vil fordi man ikke vil si for meg nei hele tiden. Vil jo ikke det jeg heller, derfor snakker vi mye om hvordan man kan kose uten at babyen syns det blir for mye kosing og at de skal få ligge i fred når de sover osv.

Back
Topp