Når vannet går

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Dere som har vært igjennom dette før, hva gjør dere mot slutten? Sitter på plastposer hele tiden[emoji23]? Jeg er livredd for at vannet skal gå i sofaen, i senga eller i bilen...[emoji849]

Sniker.

Her gikk vannet men det kom bare litt og litt og ikke alt på én gang. Det holdt med bind. Vi hadde lagt på madrassbeskytter på senga og det lå setetrekk klart i bilen :)

Det er faktisk ikke så ofte vannet går først, så det har jeg aldri tenkt over. Det eneste er at vi har et trekk på overmadrassen som ikke lar fukt slippe gjennom, men det er mest fordi vi har kid sovende i senga, og ikke av frykt for at vannet skal gå.

Av de jeg kjenner som har opplevd vannavgang før langt uti fødselsforløpet, så beskriver de at de helt på refleks har kommet seg ut av seng/sofa/stol før det ble særlig vått.

Det er faktisk ikke så ofte vannet går først, så det har jeg aldri tenkt over. Det eneste er at vi har et trekk på overmadrassen som ikke lar fukt slippe gjennom, men det er mest fordi vi har kid sovende i senga, og ikke av frykt for at vannet skal gå.

Av de jeg kjenner som har opplevd vannavgang før langt uti fødselsforløpet, så beskriver de at de helt på refleks har kommet seg ut av seng/sofa/stol før det ble særlig vått.

Betryggende å høre[emoji1][emoji1317] Jeg skal kjøpe beskyttelse til senga[emoji1]

Hos meg startet første med vannavgang i senga etter første rie. Det kom ikke mer enn at jeg rakk å reise meg opp, så ikke noe mer enn trusa ble vått. :)

Jeg hadde tisselaken i senga, bilen og sofaen :hilarious: jeg var livredd for det samme. For min del startet det med vannavgang, men det kom ikke så mye av gangen. Husker jeg hadde plastpose i bilen på vei til sykehuset (splitter ny bil = litt stressa mann). Kommer nok til å gjøre det samme nå.

Jeg hadde tisselaken i senga, bilen og sofaen :hilarious: jeg var livredd for det samme. For min del startet det med vannavgang, men det kom ikke så mye av gangen. Husker jeg hadde plastpose i bilen på vei til sykehuset (splitter ny bil = litt stressa mann). Kommer nok til å gjøre det samme nå.

Ny bil her også så heller føre var[emoji23]

Vannet gikk her men det var 0.5 ml av gangen. Ble bare en liten flekk i sengen. Kjentes ut som jeg tisset litt på meg.
Måtte akutt på do og la meg igjen etterpå. Da gikk vannet.

Men med nr 2 hadde jeg vannavgang over flere dager uten å merke det. Brukte bind pga blødning. På overtidskontrollen var det "nesten tomt" for fostervann..

Vannet gikk her men det var 0.5 ml av gangen. Ble bare en liten flekk i sengen. Kjentes ut som jeg tisset litt på meg.
Måtte akutt på do og la meg igjen etterpå. Da gikk vannet.

Men med nr 2 hadde jeg vannavgang over flere dager uten å merke det. Brukte bind pga blødning. På overtidskontrollen var det "nesten tomt" for fostervann..

Har alltid sett for meg sånn som på film, men kan se ut som det ikke er like vanlig[emoji28]

Her kjentes det ut som jeg tissa litt på meg! Lå i senga, så kom mer når jeg reiste meg, men ikke sånn at det kom noe i senga eller på gulvet[emoji6] Tror uansett bare 10% av fødslene starter med vannavgang[emoji4]

Her kjentes det ut som jeg tissa litt på meg! Lå i senga, så kom mer når jeg reiste meg, men ikke sånn at det kom noe i senga eller på gulvet[emoji6] Tror uansett bare 10% av fødslene starter med vannavgang[emoji4]

Åja så lite[emoji33]

Jeg stod opp på morgen og gikk med kryssa bein til badet og klarte ikke holde meg.. skjønte ikke at det var vannet som hadde gått før etterpå [emoji23] var kun sånn at det kom i bindet :)

Alle mine 3 fødslar har starta med vannavgang. Førstegangen på parkeringsplassen utfor sjukehuset (innlagt pga preklampsi), rann berre litt nedover låra. Andre og tredjemann låg eg i senga, men våkna og fekk ein følelse av at eg måtte få meg ut av senga, gjekk utav å då kom da litt å litt vatn. Med nr 1 gjekk me berre innatt på sjukehuset. Med nr 2 sat eg på tisselaken i bilen og med nr 3 hadde eg ambulanse, so håpa dei passa på vanntett "cover" sjøl[emoji28][emoji111]

Håper for din skyld du slipper tidlig vannavgang fulgt av langvarig fødsel for det er virkelig tortur. Når vannet og hinna er der tar det av litt for riene. Uten gjør riene veldig vondt, for da stanger hodet i bekkenet for hver ri.

Vannet mitt gikk 40 timer før fødsel. :’( (40 timer med enorme smerter uten så mye som fem minutters søvn).Satt på kjøkkenstolen (heldigvis ingen pute på den) og skulle spise middag så SPLÆSJ. Kom ganske mye. Og det fortsatte. Ringte sykehuset som ville ha oss inn (dette var om vinteren) og det rant ned i vinterstøvlene mine, jeg hadde nattbind og tok med mange plastposer å sitte på i taxien.

På sykehuset fikk jeg bleietruser, tisselaken osv.

Det fortsetter å renne litt helt til fødsel, for man produseeer bare mer vann.

Krysser fingrene for at vi alle denne gangen ikke opplever av vannet går før sent i fødselsforløpet!

Jeg har aldri startet med vannavgang. Kun av rier :) Regner med det samme denne 6.gang også :p
Når jeg fortsatt er hjemme sitter jeg på tisselaken i sofaen, og har på meg en bleie sånn i tilfelle. For det kommer jo en del blod/slim når ting er på gang. Og jeg er alltid lengst mulig hjemme :p
Er ikke intrisert i, og bli sent hjem pga jeg ikke er langt nok kommet. Eller fordi det stopper opp når jeg kommer på sykehuset. Har til dags dato ikke blitt sent hjem igjen :D

Håper for din skyld du slipper tidlig vannavgang fulgt av langvarig fødsel for det er virkelig tortur. Når vannet og hinna er der tar det av litt for riene. Uten gjør riene veldig vondt, for da stanger hodet i bekkenet for hver ri.

Vannet mitt gikk 40 timer før fødsel. :’( (40 timer med enorme smerter uten så mye som fem minutters søvn).Satt på kjøkkenstolen (heldigvis ingen pute på den) og skulle spise middag så SPLÆSJ. Kom ganske mye. Og det fortsatte. Ringte sykehuset som ville ha oss inn (dette var om vinteren) og det rant ned i vinterstøvlene mine, jeg hadde nattbind og tok med mange plastposer å sitte på i taxien.

På sykehuset fikk jeg bleietruser, tisselaken osv.

Det fortsetter å renne litt helt til fødsel, for man produseeer bare mer vann.

Krysser fingrene for at vi alle denne gangen ikke opplever av vannet går før sent i fødselsforløpet!

Hørtes ikke godt ut nei, men har også hørt historier andre veien der vannet har gått veldig sent, og at det også var ekstremt smertefullt pga «trykket» av vannet.. Jeg tårer ikke å håpe på noen ting, bare at alt ender godt til slutt .. [emoji28]

Back
Topp