Dere som har vært igjennom dette før, hva gjør dere mot slutten? Sitter på plastposer hele tiden[emoji23]? Jeg er livredd for at vannet skal gå i sofaen, i senga eller i bilen...[emoji849]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er faktisk ikke så ofte vannet går først, så det har jeg aldri tenkt over. Det eneste er at vi har et trekk på overmadrassen som ikke lar fukt slippe gjennom, men det er mest fordi vi har kid sovende i senga, og ikke av frykt for at vannet skal gå.
Av de jeg kjenner som har opplevd vannavgang før langt uti fødselsforløpet, så beskriver de at de helt på refleks har kommet seg ut av seng/sofa/stol før det ble særlig vått.
Jeg hadde tisselaken i senga, bilen og sofaen jeg var livredd for det samme. For min del startet det med vannavgang, men det kom ikke så mye av gangen. Husker jeg hadde plastpose i bilen på vei til sykehuset (splitter ny bil = litt stressa mann). Kommer nok til å gjøre det samme nå.
Ny bil her også så heller føre var[emoji23]
Vannet gikk her men det var 0.5 ml av gangen. Ble bare en liten flekk i sengen. Kjentes ut som jeg tisset litt på meg.
Måtte akutt på do og la meg igjen etterpå. Da gikk vannet.
Men med nr 2 hadde jeg vannavgang over flere dager uten å merke det. Brukte bind pga blødning. På overtidskontrollen var det "nesten tomt" for fostervann..
Her kjentes det ut som jeg tissa litt på meg! Lå i senga, så kom mer når jeg reiste meg, men ikke sånn at det kom noe i senga eller på gulvet[emoji6] Tror uansett bare 10% av fødslene starter med vannavgang[emoji4]
Det blir sånn om hodet er langt oppe. Men hvis hodet til babyen er godt plantet, så vil det virke som en propp=)Har alltid sett for meg sånn som på film, men kan se ut som det ikke er like vanlig[emoji28]
Håper for din skyld du slipper tidlig vannavgang fulgt av langvarig fødsel for det er virkelig tortur. Når vannet og hinna er der tar det av litt for riene. Uten gjør riene veldig vondt, for da stanger hodet i bekkenet for hver ri.
Vannet mitt gikk 40 timer før fødsel. :’( (40 timer med enorme smerter uten så mye som fem minutters søvn).Satt på kjøkkenstolen (heldigvis ingen pute på den) og skulle spise middag så SPLÆSJ. Kom ganske mye. Og det fortsatte. Ringte sykehuset som ville ha oss inn (dette var om vinteren) og det rant ned i vinterstøvlene mine, jeg hadde nattbind og tok med mange plastposer å sitte på i taxien.
På sykehuset fikk jeg bleietruser, tisselaken osv.
Det fortsetter å renne litt helt til fødsel, for man produseeer bare mer vann.
Krysser fingrene for at vi alle denne gangen ikke opplever av vannet går før sent i fødselsforløpet!