Når tok du i bruk gravidtøy?

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg har egentlig ikke særlig mage enda, men etter en rydderunde i klesskapet så satt jeg igjen med 2 bukser og begge er vonde å ha på nå.

Så jeg har rett og slett begynt med gravidbukser og gravidstrømpebukser. Problemet er at jeg blir flau? Når jeg skal på uktralyd/lege-/jordmortime og må trekke ned gravidbuksa for å vise frem den så vidt synlige magen.
Jeg som aldri bryr meg om hva andre tenker har visst plutselig blitt veldig bekymret..

Flere som har begynt med gravidklær?
Sist begynte jeg i uke 18, men det var mest fordi jeg var så ivrig på å endelig få bruke «behagelige jeans» som ikke var så behagelig likevel.

Jeg har egentlig ikke særlig mage enda, men etter en rydderunde i klesskapet så satt jeg igjen med 2 bukser og begge er vonde å ha på nå.

Så jeg har rett og slett begynt med gravidbukser og gravidstrømpebukser. Problemet er at jeg blir flau? Når jeg skal på uktralyd/lege-/jordmortime og må trekke ned gravidbuksa for å vise frem den så vidt synlige magen.
Jeg som aldri bryr meg om hva andre tenker har visst plutselig blitt veldig bekymret..

Sist begynte jeg i uke 18, men det var mest fordi jeg var så ivrig på å endelig få bruke «behagelige jeans» som ikke var så behagelig likevel.
Sniker
Jeg brukte gravidbukser fra uke 9 fordi magen var ømmere enn vanlig :bag:

Begynte rundt 14 uker ca. Absolutt normalt med gravidtøy halvveis i svangerskapet. Selv om magen ikke er stor å synlig så er det en annen form på den, og ubehagelig med noe som klemmer. Du trenger ikke være flau over det :)

Kommer nok til å ta i bruk gravidtøy nå straks. Har stort sett brukt en veldig stretchy jeans, men den har det gått hull på nå. :bag:

Jeg har brukt jeans i 2 størrelser større, som har funket. Orker ikke gravid-jeans som bare sklir ned. Nå går det mye i gravid-tights og strømpebukse med kjoler over, i litt større størrelser der også. Tror mange starter med gravidklær tidlig, man er jo ofte oppblåst i starten før magen kommer. Ikke noe rart med det! Viktigste er jo at klærne føles komfortable. Skjønner hva du mener og hvordan du tenker, men det er nok det siste helsepersonell fokuserer på :)

Ingenting å være flau over jeg gikk litt lenger enn jeg burde med bukser som gjorde vondt. Tror jeg begynte med kun gravidstrømpebukse og bukse fra uke 15 eller noe. Hadde ikke noe særlig mage da, men det var sykt hvor fort den plutselig vokste!

Lol tror jeg bare var sånn 7 uker! :hilarious: Er jo så sykt komfortabelt, kunne lett gått med preggings for life.
Jeg er en sånn som alltid har vært tynn, så har jo enda klær fra ungdomsskolen. En god del måtte pakkes vekk kanskje rundt skiftet mellom 1. Og 2. Trimester, spesielt bukser. Puppene doblet i str. Innen uke 12, så måtte kjøpe meg noen nye BHer.
Etter ca. Uke 17 begynte jeg å få rund mage, så etter det har flere og flere klær måttet gå. Kjøpte også et par kjoler og en preggings til (har vel 5 nå) rundt da.

Gjør hva du vil som er komfortabelt for deg, syns jeg! Både fysisk og psykisk. Et ekstra lag over magen er jo bare digg nå som det er kaldt :joyful:

Gikk ganske raskt over i høye strømpebukser og kjoler - og måtte innse for 1-2 uker siden (i uke 21) at siste buksa ikke lenger passet.

Jeg nekter å ha på meg ukomfortable klær, så nå fikk jeg to gravidbukser i posten i går☺️ og fortsetter ellers med kjoler og myke klær. I helgen skal jeg låne pappas skibukse når vi skal gå langrenn - haha♥️

Det er mange uker siden jeg kunne bruke mine vanlige bukser (uten å sette en strikk mellom knappen og knapphullet). Mange av kjolene mine kjennes også for stramme (nå i uke 20), så jeg lever i gravidbukser og noen løse kjoler.

Fødte sist desember 2021 slutta aldri med gravid klær før jeg ble gravid :playful:

Ikke begynt. Men jeg har droppa jeansene mine nå.. er i en periode der det akkurat går med de største/romsligste vanlige klærne mine. Må på shopping pm ikke lenge, men håper å finne en del klær som ieh også kan bruke etterpå

Uke 13 eller noe, men fra uke 17 gikk det ikke gå med vanlige bukser lenger, isåfall må det være romslige/strechy bukser som ikke strammer på magen :shy:

Jeg begynte med gravidthights veldig tidlig, fordi jeg ble så sykt kvalm hvis noe klemte på magen! Det er ingen fasit for når man skal eller kan begynne med slikt. Det er din kropp og ditt velbehag som er viktigst å ta utgangspunkt i. ❤️

Back
Topp