Når testet du positivt?

Hvor mange DPO fikk du positiv graviditetstest?

• 6 DPO

Votes: 0 0,0%
  • 7 DPO

Votes: 3 5,1%
  • 8 DPO

Votes: 16 27,1%
  • 9 DPO

Votes: 17 28,8%
  • 10 DPO

Votes: 14 23,7%
  • 11 DPO

Votes: 7 11,9%
  • 12 DPO

Votes: 6 10,2%
  • 13 DPO

Votes: 4 6,8%
  • 14 DPO

Votes: 2 3,4%
  • 15 DPO

• 16 DPO

• 17+ DPO

• Antall som har svart
    59
Nei, ikkesant! Og hver gang jeg får ett nytt PMS-symptom tror jeg selvsagt at det er gravid symptom :hilarious:

Stemmer, det var deg det ja :bored: Jeg pleier så og si aldri å spy, så det ville vært unormalt ja :hilarious:
Jeg er helt lik, men PMS er veeeldig likt graviditets symptomer. Mer utflod nærmere IKM er vel det som er mest ulikt for meg. Jeg tørker veldig opp rett før TR. jeg tror jeg er gravid hver mnd, men denne mnd har det murret ekstremt mye faktisk, men det kan også bare være pga progesteron

Jeg tester ikke positivt før 13 DPO.. og det har vært uansett om svangerskapet har gått bra eller ikke. Testene er svake på 13 DPO og de gangene jeg har testet 12 DPO har se vært negative. Så er ikke gitt at det er kjemisk selv om man tester sent.
Det finnes så klart unntak ❤️

Jeg er helt lik, men PMS er veeeldig likt graviditets symptomer. Mer utflod nærmere IKM er vel det som er mest ulikt for meg. Jeg tørker veldig opp rett før TR. jeg tror jeg er gravid hver mnd, men denne mnd har det murret ekstremt mye faktisk, men det kan også bare være pga progesteron
Ja ikkesant! Som jeg hørte her om dagen; grunnen til at man ofte tror man er gravid i pms-fasen er fordi det er den fasen kroppen SKAL forbedre seg på graviditet - derfor kjenner man jo logisk nok alle symptomene :angelic: Så er ikke lett å skille bestandig :shifty:

Tenk hvis du faktisk hadde EL CD8 da :nailbiting: Hvor sterke tester har du?
Tok angrepille på CD7, så rart om EL va på CD 8 :rolleyes: hadde negativ tidligtest på torsdag, den burde vært liten strek på om el va på dag 8..
Test fra i formiddag lørdag:
20250329_111912.jpg

Og fra imorrest lørdag:
20250329_071527.jpg

Igår/fredag:
20250328_070121.jpg

De to øverste er tidligtester fra onsdag og torsdag, nederste er fra fredag:
20250328_070443.jpg

Tok angrepille på CD7, så rart om EL va på CD 8 :rolleyes: hadde negativ tidligtest på torsdag, den burde vært liten strek på om el va på dag 8..
Vis vedlegget 457418
Og fra imorrest lørdag:
Vis vedlegget 457419

Igår/fredag:
Vis vedlegget 457420
Vis vedlegget 457421
I følge ChatGPT

Ja, det er mulig å få eggløsning på syklusdag (CD) 8, men det er ganske tidlig og ikke så vanlig, spesielt hvis du har en gjennomsnittlig eller lang syklus.

Når kan eggløsning på CD 8 skje?

1. Hvis du har en kort syklus (f.eks. 21–24 dager) – Eggløsningen skjer ofte tidligere i slike tilfeller.

2. Hvis kroppen din modnet en follikkel raskt – Noen ganger modnes et egg raskere enn vanlig, spesielt hvis du har høy FSH eller bruker hormonstimulerende medisiner.

3. Hvis du har hatt en kjemisk graviditet eller nylig mistet en graviditet – Kroppen kan justere seg og gi en tidligere eggløsning enn normalt.

4. Hvis du bruker Letrozol eller Clomid – Disse medisinene kan noen ganger føre til tidligere eggløsning enn normalt.

Hvis du har en lengre syklus (f.eks. 28+ dager), er det mer sannsynlig at en positiv eggløsningstest på CD 8 bare betyr at kroppen forbereder seg på eggløsning, men at selve eggløsningen skjer noen dager senere.

Har du fått en positiv eggløsningstest på CD 8, eller lurer du på om du hadde eggløsning da?

Og om du er som meg så hjelper ikke den pilla. Jeg har blitt gravid med den til og med abort pillen på sykehuset funker ikke på meg. Har endt med utskraping begge gangene.

I følge ChatGPT

Ja, det er mulig å få eggløsning på syklusdag (CD) 8, men det er ganske tidlig og ikke så vanlig, spesielt hvis du har en gjennomsnittlig eller lang syklus.

Når kan eggløsning på CD 8 skje?

1. Hvis du har en kort syklus (f.eks. 21–24 dager) – Eggløsningen skjer ofte tidligere i slike tilfeller.

2. Hvis kroppen din modnet en follikkel raskt – Noen ganger modnes et egg raskere enn vanlig, spesielt hvis du har høy FSH eller bruker hormonstimulerende medisiner.

3. Hvis du har hatt en kjemisk graviditet eller nylig mistet en graviditet – Kroppen kan justere seg og gi en tidligere eggløsning enn normalt.

4. Hvis du bruker Letrozol eller Clomid – Disse medisinene kan noen ganger føre til tidligere eggløsning enn normalt.

Hvis du har en lengre syklus (f.eks. 28+ dager), er det mer sannsynlig at en positiv eggløsningstest på CD 8 bare betyr at kroppen forbereder seg på eggløsning, men at selve eggløsningen skjer noen dager senere.

Har du fått en positiv eggløsningstest på CD 8, eller lurer du på om du hadde eggløsning da?

Og om du er som meg så hjelper ikke den pilla. Jeg har blitt gravid med den til og med abort pillen på sykehuset funker ikke på meg. Har endt med utskraping begge gangene.
Antar at den ikke fungerer på meg da..
Har det siste året hatt korte sykluser på ca 20 dager. Eggløsning på dag 10-11 og kun 10 dager luealfase. Men aldri hatt el tidligere enn cd10. Ka e oddsen for detta da.. tar ingen medisiner eller noe.

Vis vedlegget 457418
Og fra imorrest lørdag:
Vis vedlegget 457419

Igår/fredag:
Vis vedlegget 457420
Vis vedlegget 457421
Nei da så. Og så svake som testene er, tror jeg ikke du er 12 DPO, kanskje typ 9 DPO, hvis jeg skal gjette?

Antar at den ikke fungerer på meg da..
Har det siste året hatt korte sykluser på ca 20 dager. Eggløsning på dag 10-11 og kun 10 dager luealfase. Men aldri hatt el tidligere enn cd10. Ka e oddsen for detta da.. tar ingen medisiner eller noe.
Jeg så nylig en video som sjokkerte meg som forklarer angrepiller. Jeg har trodd at en angrepille avbryter et potensielt svangerskap eller gjør det umulig å bli gravid, men det eneste en angrepille gjør er å utsette eggløsning. Så om du allerede har hatt eggløsning så har angrepiller null effekt. Og selv om den har effekt så er ikke effekten mer enn at eggløsningen blir utsatt :oops:

Edit: skulle egentlig svare @Ametyst83

Jeg så nylig en video som sjokkerte meg som forklarer angrepiller. Jeg har trodd at en angrepille avbryter et potensielt svangerskap eller gjør det umulig å bli gravid, men det eneste en angrepille gjør er å utsette eggløsning. Så om du allerede har hatt eggløsning så har angrepiller null effekt. Og selv om den har effekt så er ikke effekten mer enn at eggløsningen blir utsatt :oops:

Jepp, og mener at de ikke funker hvis man veier over så og så mye. Så den gjør egentlig ikke såå mye, det er definitivt ikke det samme som abortpille man får på sykehuset :smiley-ashamed004

Derfor man må ta den før eggløsning og ikke etter, for tar du den etter eggløsning så har den 0 effekt. Du får 4 forskjellige som må tas innen en vis tid som virker forskjellig..

Derfor man må ta den før eggløsning og ikke etter, for tar du den etter eggløsning så har den 0 effekt. Du får 4 forskjellige som må tas innen en vis tid som virker forskjellig..
Aah ok ok. Jeg har aldri tatt angrepille selv, men har jo flere venninner som har gjort det - og de visste heller ikke at den funker på den måten. (Og vi er godt voksne og oppegående :laughing002:hilarious::shy:)

Helt sprøtt at det ikke er mer tydelig informasjon om det der, eller mer fokus på det :nailbiting:
Jepp, jeg tok en da jeg var 15, selv om jeg fikk mensen bare timer etter ubeskyttet sex :smiley-ashamed004 Ble heller ikke forklart hvordan p-piller funket av helsesøster på vgs da vi alle fikk 1 års resept.

Det hadde vært helt sykt om de var like o_O
Tror det er det mange i USA tror, så derfor er det jo mye kontroverser der borte. Er helt syke tilstander for tiden, bare de siste dagene har jeg hørt om en kvinne som ble arrestert for å spontanabortere hjemme, og en jordmor som har hjulpet kvinner å ta abort.
Da er jeg heller glad for at her i Norge dealer vi "bare" med at folk i media kjefter på kvinner som vil føde hjemme (ikke at jeg tror at mange vil gjøre det uassistert?). Jeg forstår godt at folk vil føde hjemme når sykehusene ikke har kapasitet, folk har lang reisevei osv :rolleyes:

Jeg var klar over hvordan den fungerte, og trodde jo virkelig ikke at eggløsning skulle mirakuløst vis skje på cd7 for første gang i livet :p så den må enten ikke ha fungert, eller så har sæden overlevd 3 dager. Vil ikke si at jeg er så overvektig at det skulle ha noe å si heller. Helt vanvittig overlevelseslyst på dette egget her :wacky:

Og jeg tok den Ellaone. I felleskatalogen står det at EllaOne tatt innen 48-120 timer etter ubeskyttet samleie gir risiko for graviditet på 2,1%. Så hurra for supersæd og superegg :p

Forresten, hvordan redigerer man innlegg?

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp