Når tenker dere og ha første legetimen?

Hadde en i dag for noe annet, men fikk bestilt fødeplass ihvertfall. Ble satt opp på første kontroll 21.12 (er da 11 uker)
 
Jeg fikk time tidlig! Vet ikke hvorfor egentlig. Hadde første kontroll 6+5. Tok da blodprøver, vekt, høyde, bestilte fødeplass, henvisning til ordinær UL (fikk time til ord.UL i dag, den er 5/1, da er jeg kun 13+6 på vei, så vet ikke helt hva som skjer her.. Hehe..

Jeg ringte inn noen dager etter positiv test, skulle høre om de ville ta en sjekk på sønnen min som ikke var i form. Spurte da helsesekretæren om når de tok inn til første kontroll, hun sa mellom uke 8-12.
Fikk time til legen samme dag, med sønnen. Bestilte da time til første kontroll mens jeg satt inne hos legen, og han satte opp time når jeg var 6+5.
Neste kontroll er hos JM 15/12, da er jeg 10+6! Så har jeg legetime igjen 18/1.
 
Jeg skal ikke til legen, bare til jordmor og gynekolog på samme sted. Var i dag for å sjekke at det var noe der, og skal tilbake 2. januar for første "kontroll"
 
Vi skal ha den 19 des. Da er jeg nesten 11 uker på vei. Kunne fått time uka før,men da har jeg ferie, så vil ha det åpent hvis vi skal finne på noe :-) Har vært på 2 UL da og skal på ny til tirsdag, så har fått bekreftet graviditeten og haster dermed ikke å komme seg til legen.
 
Ringer vel og bestiller meg time etter jeg har vært på UL om alt ser greit ut. Regner med det ikke blir før over jul, uke 10-11 f.eks, syntes å huske fra sist at det ikke var så mye som skjedde på første kontroll og her vi bor er det aktuelt å søke om fødeplass så da er det egentlig ikke noe hastverk.
 
Må vel snart rote meg til å bestille en time... Tiden går for, plutselig en jeg 12 uker på vei...
 
Har ikke vært på 1.kontroll, litt tidlig enda.
Men tenkte å ringe over helga..har jo vært gravid 2 ganger før men husker ikke når jeg var på 1.kontrollen, men mener det var en god stund før uke 12.
Var så heldig å få UL på første kontrollen, gravidlegen her er veldig ivrig på UL.
Helt greit for min del:)
 
skal bestille så jeg får rundt 10 des siden jeg hadde kraftig svangerskapsforgiftning sist og fikk prematur uke 28.. blitt anbefalt nøye oppfølging og blodtrykkstab fra tidlig av nå for å miske risikoen for at det skal skje igjen
 
Back
Topp