Når tenker dere og ha første legetimen?

tigerbebis

Gift med forumet
Ja, det lurer jeg på!

Klarer ikke helt og bestemme meg for når jeg skal bestille meg time hos legen. Har jo lyst til å få det bekrefta på "skikkelig", liksom, men er vel ikke mye vits i før jeg er ca 12 uker på vei? Eller? Hva tenker dere? Har dere allerede bestilt? 
 
Jeg har vært! Var der bare for å bekrefte graviditeten, sjekke at alt er som det skal, tatt blodprøver, vekt, prate me legen :) ja.. Gla jeg gjorde det, for 2 dager etter begynte jeg å blø. Så da hadde de all informason inne om meg :)
 
Jeg skal ha når jeg er 10 uker på vei. Er 12 uker 3.januar, så fant ut at det var greit med 1.kontroll før jul:)
 
Jeg ringte legekontoret først for å høre om det var noe vits å komme før uke 12 og de sa at det var like greit å komme en tur nå for å få graviditeten bekreftet og for å snakke litt med legen - bestille fødeplass ect. Så jeg skal onsdag 30. da er jeg 7 uker på vei
 
Skal en gang mellom 8 og 10 uker tenker jeg, så kommer til å ringe å ordne meg en time snart :)
 
Da tror jeg faktisk at jeg skal bestille meg time snart jeg også :)
Tar jo alltids noen uker før en får time uansett.
 
Har fått time når eg er 9 veker på veg:-) Dei på legekontoret vil ha gravide inn til første kontroll mellom veke 8-12..
 
jeg ringte legen dagen etter jeg testet positivt...fikk legetime i uke 9 :)
 
Hadde min første i går, men kunne sikkert ha venta! :-)
 
Jeg hadde i uke 12 med første mann, denne gangen har jeg allerede vært på 3 kontroller og skal inn igjen idag  men det er fordi jeg har blødd. Du kan jo ringe å høre når de vil ha første kontroll så kan du jo bare sette opp time rundt den tiden? Så har du bestillt i hvertfall 
 
tenker eg bestille time i januar en gang, da eg e 11/12 uker på vei..,med mindre det skjer noe spesielt
 
Har fått time 5.desember. Da er jeg godt og vel 10 uker tror jeg.
 
Var i forrige uke, tok blodprøver, blodtrykk etc. Skal ha neste når jeg er 14 uker på vei.
 
har fått time til 1 kontroll hos lege den 30. november - er da 7+4 på vei... har vært en gang tidligere på grunn av bekkenet, men da ville hun ikke ta 1. undersøkelse... hadde 1. legetime sist da jeg var 4+6, men hadde en SA 3 dager senere...så er nok derfor hun har valgt å vente med 1. kontrollen til litt senere...
 
har fått time til 1 kontroll hos lege den 30. november - er da 7+4 på vei... har vært en gang tidligere på grunn av bekkenet, men da ville hun ikke ta 1. undersøkelse... hadde 1. legetime sist da jeg var 4+6, men hadde en SA 3 dager senere...så er nok derfor hun har valgt å vente med 1. kontrollen til litt senere...
 
Sist fikk jeg beskjed om at de ikke pleide å ta første kontrollen før en nærmet seg 12 uker  så lenge en ikke hadde noen sykdommer eller brukte medisiner fast pga faren for spontanabort. De kan ikke gjøre noe for å forhindre en SA, så jeg skjønner det jo på enn måte. Men på en annen side synes jeg det er litt rart at en ikke må til lege for å få det bekreftet, samt få gode råd om hvordan en skal forholde seg, hva en kan spise osv. Men det er vel meningen at alle gravide skal lese seg opp selv? 

Siden jeg mistet i uke 9 sist, tenker jeg nok at jeg venter til over nyttår før jeg ringer og bestiller tid. Hvis alt går greit denne gangen, vil jeg være 10 uker på nyttårsaften.
 
spørs vel hvor du bor og om du må søke fødeplass. Jeg var til legen forrige fredag - 5 uker på vei. Mitt tilfelle er litt spesielt, jeg har ME og har hatt veldig tett oppfølging de siste månedene. Men fikk søkt om fødeplass og skal tilbake den 22.desember, da er jeg 10 uker på vei, da skal vi ta alle kontrollene og sånt, forrige gang var bare samtale=)
 
Jeg var der tidligere denne uka :) Var der for noe annet, men ho fant ut at vi kunne like godt ta helsekortet samtidig... Og blodprøver og urinprøve... :)
 
Jeg skal faktisk ha min første svangerskapskontroll 1.desember. :) Er ikke mer enn 5+3 da, men fikk beskjed om å få time med en gang jeg ble gravid, for å finne ut om jeg må gå på blodfortynnende denne gangen.
 
Har vært. Skal til jordmor når jeg er 12 uker, den 13. desember. 
 
Back
Topp