Når tenker dere å ta kontakt med fastlege/jordmor

Snakket med fastlegen i dag, skal dit 5. Nov for blodprøver! Håper jeg også får henvisning til tidlig ul :D

Ringte legekontoret i dag! Legen på mandag, så håper jeg å få grenet meg til tidlig ul:)

Jeg skal til legen for noe annet på tirsdag, og spurte om jeg kunne ta hcg-måling samtidig. Ble da bedt om å ta med urinprøve. Trodde de tok blodprøve jeg? Jeg er jo ikke interessert i at de skal ta en pinnetest på urinen og si "ja, du er gravid!". Har tatt 16 tester selv, så jeg VET at jeg er gravid :P jeg er interessert i det eksakte hcg-nivået! Noen som vet hva som er vanlig praksis her?

Jeg jobber på legekontor, og det er ikke vanlig å ta hcg blodprøve hvis ikke det er spesielle grunner til det, som feks mistanke om abort.

Jeg jobber på legekontor, og det er ikke vanlig å ta hcg blodprøve hvis ikke det er spesielle grunner til det, som feks mistanke om abort.

Ok :) føler det er så mange her inne som drar til legen og får nøyaktige hcg-tall, uten at det egentlig er noen reell grunn til at de skal bekymre seg for SA..

Det er jo helt unødvendig :-) når du har tatt så mange tester som du har tatt, og ikke har blødning osv, så må du bare nyte svangerskapet :-)

Back
Topp