Når tar dere kontakt med legen?

Nå skal jeg på privat tidlig UL på fredag for å få estimert hvor langt jeg er på vei. Ca 6-7 uker i følge mens, men usikker på dette da Clearblue testen sa 2-3 for ei uke siden, så vi får se. Men hvis alt er som det skal så tar jeg kontakt for første legetime i uke 9-10, for å ta blodprøver (Rh ÷) og få henvisning til ordinær UL.

Clear blue sier hvor lenge du faktisk fysisk har gått gravid, mens faktisk termin beregnes fra 1. dag med mens i siste syklus. Det betyr at du må legge til 2 uker på testresultatet

Skal til legen uke 9+4, altså 30 april. Regner med det blir Jordmor etter det, om ikke legen finner noen grunn til at jeg skal besøke han.

Jeg skal også til legen 11.mai ☺ Kjempe spent! Hva skjer egentlig hos legen første gang? Blodprøve og litt prat? Drar dere alene eller tar med sambo/kjæreste?
Jeg har tenkt å dra alene. Jeg tror vi får graviditetskort den dagen. Da tar de blodprøve, urinprøve og registrere vekt. Vet ikke hva mer de gjøre den dagen, men det blir kjempe spennende!

Når etter at dere har blitt gravide tar dere kontakt med legen?

Tror jeg var hos legen første gang i uke 9 i forrige svangerskap, men hva er vanlig egentlig? Jeg husker ikke helt.

Jeg er 8 uker på vei i morgen og tenkte å bestille time i begynnelsen av mai, ca 10 uker på vei, tenker å dra til en gynekolog som jeg vet har ultralyd apparat osv. Har lyst på ultralyd først for å se at alt står bra til! Men skal også til legen å ta blodprøver osv..
Kjæresten skal såklart være med, han er like om ikke mer spent enn meg :)

Skal på tidlig ul neste uke så tenkte å bestille første legetime etter det :) er da sånn ca 9 uker på vei.

Jeg har tenkt å dra alene. Jeg tror vi får graviditetskort den dagen. Da tar de blodprøve, urinprøve og registrere vekt. Vet ikke hva mer de gjøre den dagen, men det blir kjempe spennende!
Takk for svar RedBushTea Er ikke bare bare.. alt er jo så nytt

Jeg skal i uke 12. :-) Hos legen min utfører de ikke svangerskapskontroller før uke 12 med mindre det er noe spesielt. Grunnen er at kvinneklinikken ikke vil ha blod sendt inn før uke 12, og da må man eventuelt inn en ekstra gang bare for blod.:-)

Skal på UL imorgen, håper da at alt står bra til og at jeg får vite hvor langt jeg ca er på vei. Ifølge mens er jeg (7+5). Så, ringer nok legen etter UL imorgen, så får legen sette opp time etter når de mener jeg må :p

Nå skal jeg på privat tidlig UL på fredag for å få estimert hvor langt jeg er på vei. Ca 6-7 uker i følge mens, men usikker på dette da Clearblue testen sa 2-3 for ei uke siden, så vi får se. Men hvis alt er som det skal så tar jeg kontakt for første legetime i uke 9-10, for å ta blodprøver (Rh ÷) og få henvisning til ordinær UL.
Kan man ta Rh ÷ blodprøver osv allerede i uke9-10? :)

Ringte legen min i dag og jeg fikk time 20 mai. Da er jeg nesten 13 uker, så det er en stund til enda :p

sist så var jeg ikke inne før uke 12 denne gangen har jeg allerede vert hos legen og ul i dag å e 7 uke.

Back
Topp