Når tar dere kontakt med lege for 1 kontroll?

Har ikke orker å ta kontakt med legen ennå, men får vel bestille snart :) Ser det er veldig forskjellig når folk har fått time..

Jeg var til legen når jeg var 5+1. Jeg trenger tett oppfølging under hele svangerskapet pga. at jeg har type 1 diabetes, så derfor tok jeg kontakt tidlig. Har allerede vært til legen to ganger og til jordmor en gang. Skal på St.Olavs neste uke og uka etterpå, samt tidlig ultralyd 4.januar. Så føler jeg får skikkelig god oppfølging! 7+6 i dag.

Skal på TUL 12+1 kl 8.40, og har første legekontroll kl 10 samme dag[emoji4]

Jeg skal denne uken som kommer nå, da er jeg 9 uker. Hos oss anbefaler de første svangerskapskontroll mellom uke 8-12. Fikk beskjed om at det var greit å komme tidligst mulig.

Jeg har vært hos legen, men fikk bare helsekort. Ikke noe sjekk utover det. I kommunen her var det visst ikke prøver før etter uke 12. Men føler jeg ikke har noe bevis på at jeg er gravid! Har dere andre måtte spørre om måling av HCG?

Jeg har vært hos legen, men fikk bare helsekort. Ikke noe sjekk utover det. I kommunen her var det visst ikke prøver før etter uke 12. Men føler jeg ikke har noe bevis på at jeg er gravid! Har dere andre måtte spørre om måling av HCG?
Hvilket bevis ønsker du? Ikke vanlig med måling av HCG dersom alt er normalt [emoji4] og det er også vanlig med blodprøver etter uke 12![emoji4]

Haha vet ikke hva jeg vil ha. Men ser mange andre her inne som skriver om HCG nivåer. Jeg har hatt blødninger og vært på TUL. De fant ikke noe galt så må vel bare vente.

Haha vet ikke hva jeg vil ha. Men ser mange andre her inne som skriver om HCG nivåer. Jeg har hatt blødninger og vært på TUL. De fant ikke noe galt så må vel bare vente.
Helsekort er det første som fylles ut [emoji4] om du har hatt blødninger og i tillegg vært på TUL hvor alt så normalt og fint ut er det ingen grunn til bekymring [emoji6] HCGnivået måles bare der det er tvil om hvilken vei det går..

Jeg tror det praktiseres svært ulikt forskjellige steder jeg for jeg fikk helt omvendt svar.
Spurte om helsekort, men fikk beskjed om at jeg ikke fikk dette før i uke 12. Men det ble tatt urinprøve, klamydiatest, blodprøve og vekt og blodtrykk ble målt.

Jeg hadde første time i uke 8, det var visst aaalt for tidlig sa legen min.. :shifty: Skal tilbake 15.12. Da er jeg litt over 12 uker. Det var litt tidlig i følge han det og. Han gadd ikke gi meg noe som helst informasjon, og sa at det var så stor sjanse for å miste at det ikke var noe de brukte ressurser på før minst uke 12.. Fikk ikke en eneste brosjyre, ikke spurte han om jeg røyer/snuser eller noen ting. Jeg grein meg til en blodprøve fordi jeg var så svimmel. Men det var ikke pga svangerskapsårsaker sa han.. Kjenner jeg har greit lyst til å bytte lege. Dette var 2 legetime jeg hadde hos han, har nettopp flyttet.:shifty::shifty:

Jeg skal på tidlig ultralyd i januar og er ca 11 + 3:) regner med at hvis alt er fint så bestiller jeg meg time hos fastlegen min etterpå

Jeg hadde første time i uke 8, det var visst aaalt for tidlig sa legen min.. :shifty: Skal tilbake 15.12. Da er jeg litt over 12 uker. Det var litt tidlig i følge han det og. Han gadd ikke gi meg noe som helst informasjon, og sa at det var så stor sjanse for å miste at det ikke var noe de brukte ressurser på før minst uke 12.. Fikk ikke en eneste brosjyre, ikke spurte han om jeg røyer/snuser eller noen ting. Jeg grein meg til en blodprøve fordi jeg var så svimmel. Men det var ikke pga svangerskapsårsaker sa han.. Kjenner jeg har greit lyst til å bytte lege. Dette var 2 legetime jeg hadde hos han, har nettopp flyttet.:shifty::shifty:
Nei fysj!! Denne legen hadde jeg byttet ut ja[emoji32]

Skulle tro du hadde samme lege som meg. Ikke vært hos han enda etter jeg ble gravid. Men var det samme han sa til meg om 12 uker når jeg tok ut spiralen. Hadde endel komplikasjoner sist så lurte på om det kanskje var greit å få time tidligere... Gruer meg til jeg må til legen og siden jeg får svimmelhetsanfall og kvalme nå så lurer jeg på om tiden er inne selv om jeg bare er i uke 7

Skulle tro du hadde samme lege som meg. Ikke vært hos han enda etter jeg ble gravid. Men var det samme han sa til meg om 12 uker når jeg tok ut spiralen. Hadde endel komplikasjoner sist så lurte på om det kanskje var greit å få time tidligere... Gruer meg til jeg må til legen og siden jeg får svimmelhetsanfall og kvalme nå så lurer jeg på om tiden er inne selv om jeg bare er i uke 7

Jeg blir så irritert! Leger burde ha en grei mengde empati spør du meg. Man skal ikke grue seg til å dra til legen. Vurderer å bytte, men er ikke så mange ledige i området. Overraskende nok har legen min maaange ledige :shifty:

Jeg blir så irritert! Leger burde ha en grei mengde empati spør du meg. Man skal ikke grue seg til å dra til legen. Vurderer å bytte, men er ikke så mange ledige i området. Overraskende nok har legen min maaange ledige :shifty:

Samme her, er han du får om du er ny innflyttet... Står på venteliste hos annen lege men er mange foran i køen der... Skal til jordmor i morgen så får jeg se hva jeg gjør etterpå

Det er kanskje ulikt fra kommune til kommune. Jeg har time hos lege i 9+5 og hos jordmor 13+3. Fikk ett skjema hos helsestasjon som viste når jeg skal ha time hvor. Så jeg har bare bestilt time ut i fra det.

Back
Topp