Når tar dere kontakt med lege for 1 kontroll?

Jeg fikk beskjed om at det var normalt å komme til første kontroll mellom uke 8 og 12. Men da jeg kom til legen i uke 10, syntes hun det var altfor tidlig. Fikk ingen informasjon, å ble heller ikke henvist videre til verken jordmor eller ultralyd. Har derfor kontakten jordmor, og skal ha ny kontroll/samtale med henne i uke 13-14 :)

Sist venter jeg til typ uke 9/10, men nå tar jeg det tidligere. Det er mest fordi jeg skal be om henvisning til tidlig ultralyd samtidig:)

Legen sa til meg i dag at jeg skal komme til henne i uke 12 for ordinær kontroll :)

Gikk til legen i uke 8, men han kan jo egentlig ikke gjøre noe annet en å gi meg time i uke 13 til blodprøver :) Ellers forsto jeg det sånn at siden jeg ringte så tidlig (tror det var i uke 4) så hadde han og JM her satt opp når jeg skulle til hvem :) er ganske lite sted og jm er rett over veien for legekontoret så ganske lett for dem å sammkjøre :P

Jeg ringte jordmor for flere uker siden og har fått time i starten av januar for første time, da er jeg 13 uker.
Skal til legen i morgen og levere urinprøve og for å ta blodprøver osv.

Venter til eg er i veke 12-13 tenker eg :-)

Sniker fra desember.

Nye retningslinjer sier at blodprøvene skal tas etter uke 12, så med mindre dere trenger henvisning, sykmelding e.l er det ingen grunn til å bestille time før det.

Legesenteret mitt sa jeg måtte minst være i uke 12. Jeg har fått time 8.1., og da er jeg 14+0 eller Muligens 15+3 (det siste gjelder dersom gynekologens anslag var rett)

Skal til gynekolog for tul 20.12, mulig jeg bare tar alt via klinikken hans da han også har jordmor.

Merkelig at jeg har fått time til legen allerede i morgen da, jeg trodde jeg skulle ta blodprøve, levere urinprøve og alt sånt da. Men blir vel alt annet enn blodprøve tipper jeg. Blir kun hos lege de timene jeg må ha der og så blir det hos jordmor alle de andre. :)

Jeg var hos legen i uke fem pga en legeattest jeg trengte. Jeg tok ikke den blodprøven man tar etter uke tolv, men tok blodprosent og litt annet. Skal til jordmor nå før jul, i uke ti blir det da. Syns det er veldig greit som førstegangs gravid :)

Back
Topp