Når ta kontakt med lege?

Jeg har bestilt time til når jeg er ca 11 uker, opplyste om det når jeg ringte og bestilte time :) er det veldig mange blodprøver man må ta? Er veeeeldig nervøs for dette haha :P

Jeg fylte 7 glass i dag, men det er jo bare et bittelite stikk da ;)

Last edited:
Jeg har første svangerskapskontroll hos fastlege i begynnelsen av desember. Da er jeg litt over 10 uker på vei, og skal også ta ultralyd! Kjempespent ! :) ❤️

Kan jeg ikke ringe helsestasjonen og gå til jordmor? Må det være lege første gangen?

Kan jeg ikke ringe helsestasjonen og gå til jordmor? Må det være lege første gangen?

Ikke noe problem med jordmor først. var hun som fylte ut helsekort for meg i dag, og ordnet rekvisisjon til blodprøver :)

Ringte legen stort sett med en gang jeg hadde testet positivt, men det er fordi dette regnes som et risikosvangerskap og jeg dermed måtte sykemeldes.

Kan ikke huske noen blodprøver annet enn det lille stikket i fingeren jeg... Det og urinprøve... Men mulig de gjorde det en gang kanskje? Det er veldig forskjellig fra sted til sted, og såklart bakgrunn! :-) Jeg fikk ikke UL før OUL, så det måtte vi bestille selv om vi ville ha og betale for det... ;):p

Man må i hvertfall inn på legekontoret for å få tatt de da :)

Tror kanskje det kan være forskjell på jordmødrene om de kan skrive rekvisjon?

Om jordmor skriver rekvisisjon, må man innom sykehuset for å ta prøvene :)

Back
Topp