Når ta kontakt med lege?

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Når tar dere kontakt med legen første gang, altså for å si "hei jeg er gravid" liksom? hehe
Jeg regner ikke med å begynne å gå til jordmor før i januar, men man må vel en tur innom legen og ta blodprøve, få helsekort og søke om fødeplass først?

Jeg skal til lege nå på onsdag... Da er jeg 7+1 :D Det blir første kontroll dette sv.skapet... Han tok de fleste kontrollene på med forrige sv.skap :) helsesøstern/jordmor ble syk..

Bestilte time når jeg var 4 uker. Gikk bare innom i skranken å sa jeg skulle ha time om en måneds tid. Det er litt venting om det ikke er noe hast så syns det var greit å ha en time. Nå har jeg første legetime på torsdag og da er jeg 8+1. Da tar jeg blodprøver og fyller ut helsekort. Også får jeg ultralyd bare slik for å se at det er hjerteaktivitet :-)

Da søker legen sykehusplass og forteller om når neste kontroll bør være... urinprøve, blodprøve ++

Jeg ringte legen forrige uke - fikk ikke time før uke 12. De sa de ikke kunne ta blodprøver før den tid.. Føles så leenge til ;)

Jeg skal til legen om 1 uke, og da er jeg 8+2 om jeg har rett. Jeg ringte bare å spurte etter en time uten å si hva det gjaldt jeg... men han fyller vel ut noen papirer, tar noen blodprøver og prater litt tenker jeg...

Jeg har fått time etter nyttår, da er jeg 14+3 , de tar ikke blodprøver før etter, 12 uker så før det er ikke vits, med mindre du er dårlig å må ha sykemelding da selvfølgelig :)

Jeg har fått time etter nyttår, da er jeg 14+3 , de tar ikke blodprøver før etter, 12 uker så før det er ikke vits, med mindre du er dårlig å må ha sykemelding da selvfølgelig :)
Er det etter 12 uker? Jeg var hos legen for en stund siden og spurte når jeg skulle komme inn med graviditeten min :D hun sa når jeg var 10-12 uker for da skulle de ta blodprøver.

Åja, jeg har fått beskjed om etter uke 12 :P første gang jeg var gravid var jeg på kontroll ca uke 11 og fikk beskjed om å komme tilbake uka etter for å ta blodprøver..

Jeg har også hørt mellom uke 10-12. Men kanskje det gjøres ulikt fra legekontor til legekontor.

Jeg har bestilt time til når jeg er ca 11 uker, opplyste om det når jeg ringte og bestilte time :) er det veldig mange blodprøver man må ta? Er veeeeldig nervøs for dette haha :P

Jeg var hos jordmor i dag 6+5, og de tok alle blodprøver som skal taes :)

Sykehus og ul skulle vi søke om hos lege 10.12 :)

Back
Topp