Når starter man med mamma tøy?

Greia er at jeg må kjøpe noe nytt, da en koffert ble borte på vei fra syden i vinter :eek: så lite i garderoben nå :) men da kjøper jeg vanlige topper og kjoler, og ser an behovet for shorts..
Åh, det er maks kjedelig! Da skjønner jeg problemstillingen!! Det er nesten som at jeg ønsker at det skjedde med meg, så jeg hadde en grunn til å gå til litt bananas på shoppingfronten ;)

Åh, det er maks kjedelig! Da skjønner jeg problemstillingen!! Det er nesten som at jeg ønsker at det skjedde med meg, så jeg hadde en grunn til å gå til litt bananas på shoppingfronten ;)

Ja, man får jo penger av forsikringen til å kjøpe nytt, så det er ikke så aller verst ;) Men da sommeren brått kom for en liten stund siden, så skulle jeg gjerne hatt litt mer lett tøy :)

Sist kjøpte jeg da vi var på reise i USA og magen plutselig dukket opp i uke 14.. Da hadde jeg ikke tatt stilling til det før vi reiste og hvilken hallelujastemning det var å slippe magen løs [emoji12][emoji23]

Jeg har begynt litt allerede. Magen min er på stadiet 5 mndr. Blir alltid så fort stor. Vondt er det ogwå!

Så veldig deilige ut:) Er de kun til hjemmebruk, eller ser de såpass fine ut at en kan bevege seg ute med de?
Jeg bruker de på jobb også jeg, men jobber i barnehage da :p de er finere enn en joggebukse ihvertfall :) skal jeg møte en venninne på café tar jeg på noe annet ;)

Jeg bruker de på jobb også jeg, men jobber i barnehage da :p de er finere enn en joggebukse ihvertfall :) skal jeg møte en venninne på café tar jeg på noe annet ;)
Spørs om jeg kan bruke de på kontorjobben min, men mulig jeg kjøper et par til fritidsbruk:-)

Kanskje noen av dere som har litt erfaring fra tidligere kan hjelpe meg? :) Finnes det noen gode strømpebukser, tynne nylon, som ikke strammer over magen?

Store forskjeller for når man trenger mammatøy. Med min første brukte jeg mine vanlige bukser hele svangerskapet gjennom.
-dette var den tiden da man kun skulle bruke lave bukser, så det var virkelig ikke noe problem. Hadde nok vært værre i dag:joyful:

Jeg ville nok vært litt forsiktig med å kjøpe for mye nytt sommertøy uansett om det er mammatøy eller ikke, ta det litt etter behov? Topper og kjoler trenger ikke være av typen mammatøy. Men shortser, skjørt osv kan jo være lurt å ha i det.

Skal du handle litt nå, så er det jo bare å handle klær som du kjenner er gode å kunne vokse litt i, og ikke så stramme.
Dersom du er gravid med din første, er det ikke sikkert du får noe særlig med mage før slutten av sommeren/tidlig høst heller. Så igjen, lurt å handle etter behov, og ikke handle noe du kanskje tror du kan få brukt for ;)

Jeg har forøvrig handlet meg noen bukser og shortser allerede, men her begynner jeg å slite en del pga oppblåst mage, så ender jo bare opp med ubehag med egne bukser nå. Må nok begynne å bruke dem snart. Det skal sies at dette er min 4., så er jo ikke unormalt at magen kommer litt raskere nå :P
Jeg tok faktisk i bruk mammabukser før helga,klarte ikke gå rundt å kjenne på ubehag lenger[emoji85] helt perfekt å gå i,er så bra laget nå til dags at ingen ser forskjell på vanlige og mammabukser [emoji41]

De så veldig digg ut[emoji4][emoji4][emoji4]
Forrige gang jeg gikk gravid husker jeg at jeg kunne gå i vanlige bukser ihvertfall til uke 20 (ikke supertrange da). Nå har jeg allerede bestilt litt mammatøy som skal ligge klart. Gleder meg såå til å ta det i bruk:joyful: Men det er snakk om bukser og gensere, ikke sommertøy. Håper å klare meg igjennom sommeren med vanlige klær.

Kanskje noen av dere som har litt erfaring fra tidligere kan hjelpe meg? :) Finnes det noen gode strømpebukser, tynne nylon, som ikke strammer over magen?
Det finnes gravid-strømpebukser ihvertfall :)

Back
Topp