Når sprakk hemmeligheten?

Vi fortalte det i uke 7 tror jeg det var. Til familie og venner. Fortalte det til min arbeidsgiver i uke 12.
Offentliggjorde aldri noe på Facebook eller andre sosiale medier, tenkte at de som har glede av å vite noe får vite av oss :)
Dere som holdt/holder det hemmelig «lenge», kan jeg spøre om grunnen til det? Jeg skjønner at noen venter fordi de er redd for å miste, men er det andre grunner også?
Bare spør, for her greide vi ikke å la ver å dele nyheten med de rundt oss, hehe.
 
Rakk ikke å få stort til mage, bittebittelitt bare.
Men var åpen til de rundt oss om det, og familien fikk vite i uke 7 da jeg hadde vært på første ultralyd
 
Vi delte det med familien i uke 13 og på jobb i uke 22 (ish? Husker ikke nøyaktig).
 
Er i uke 8+2 med nr 3. Prøver på skjule det så godt jeg kan. Men min svigermor sa at jeg så gravid ut så fort jeg så en sædcelle. Jeg ble ikke så fort gravid med nr 1 men med nr 2 sleit jeg og da var det heldigvis sommerferie så vi var borte frem til uke 14. Nå sliter jeg skikkelig. Men heldigvis er neste familie samling på min bursdag. Da er jeg 12+3. Håper vi klarer å holde det skjult innen den tid, men må tenke veldig på hva jeg har på meg. Våre foreldre veit at vi venter nr 3.
 
Satser på også nr 5 bæres innover så magen ikke popper før ca 7 mnd.. til og med da kan man ikke se det hvis jeg får med f.eks stor genser.. så her blir det hemmelig leeeeenge :)
Syns det er koselig å ha en hemmelighet som ikke alle andre vet om :)
 
Er uke 13 no, men magen har vist veldig godt noen uker. Så mange på jobb som lurte veldig, men ikkje turte å spørre. No veit nesten alle det:)
 
Våre foreldre og aller nærmeste venner, rett etter positiv test :joyful: Vi opplevde MA i uke 9 før dette og hadde vært åpen om dette, og lengselen etter at det skulle klaffe igjen :Heartred Etter dette fortalte vi det til gode venner ettersom vi var sammen, og sjef + nærmeste kollega i uke 10-11 pga behov for tilrettelegging :happy: Magen poppet skikkelig i uke 13, da hadde vi også vært på tul, så da ble det offisielt på jobb - jeg sluttet bare å gå i stooore gensere :hilarious:
 
Er straks uke 30 og var tydeligvis ikke alle på jobb som hadde fått det med seg forrige helg når det var fest med ansatte. Men er godt polstret så er sikkert derfor ;)
 
Uke 12 med første, uke 22 med de to andre. Blir jeg gravid snart har jeg lyst å se hvor lenge jeg kan klare å holde det skjult. Min mor får vite ved positiv test, mens alle andre får vente :happy:
 
Straks uke 18 her og magen har ikke gravidmagelooken så venter til etter oul om to uker... Da er jeg halvveis. :happy:
 
Jeg fortalte mine foreldre, søstro, og sjefen i uke 13, etter vi hadde fått svar på nipt. Ellers sa jeg ikke noe, bare lot jungeltelegrafen gå.

Jeg var ikke synlig gravid for andre enn meg selv før uke 25+, og enkelte skjønte aldri at jeg var gravid og trodde jeg var barnevakt da jeg dukket opp med en baby..

Om jeg blir gravid igjen, vil jeg helst holde det hemmelig til etter OUL..

Jeg kvier meg for å skulle fortelle om det, da jeg er "gammel", og har mange som er negative til gamle mødre i min omgangskrets. Blant annet min mor, gruer meg nesten mest til å måtte fortelle til henne..
 
Sa det til foreldrene mine og svigers etter første tul, ca uke 5/6 tror jeg. Jobben fikk vite det 11+4 for da var det så mye på jobb jeg ikke kunne gjøre lengere, selv om sjefen fikk vite det i uke 8.Guttungen fikk vite det mellom uke 6-8 mener jeg,han er da 3år så han forsto ikke så mye av det. :angelic: Nå gleder han seg bare.
Nå er jeg i uke 18,men hadde ikke folk vist om det hadde jeg nok kunnet skjult det mye lengere selv om magen vises når jeg har normale klær på meg.
Med første kunne jeg skjule det til 5-6månder.
 
Kunne skjule den til uke 30, vertfall for ukjente. De som kjenner meg godt så at den hadde vokst litt før det. Er først etter uke 34 jeg tror "fremmede" hadde tørd å spurt. :)
 
Forrige svangerskap var det folk på jobben som ikke visste det i uke 20, men etter det var det vel liten tvil. Nå er jeg gravid på nytt,og kommer nok ikke til å gjøre det offentlig før etter tul i uke 12, men kommer nok også til å fortelle det til nære venner og familie etter hvert som jeg kommer opp i situasjoner hvor alternativet er å lyge for dem xsmile9. (Ikke fordi jeg syns det er galt, jeg bare sliter med å ikke avsløre meg, så de spm kjenner meg skjønner at det er noe) Det er folk jeg likevel ville fortalt det om det ender dårlig. Så ryker allerede nå til helgen når jeg har avtale om å ta noen glass med en god venninne. Jaja.
 
Første graviditet fortalte vi det til ALLE tidlig. Var grusomt å måtte dele med alle at vi hadde hatt SA.

Neste graviditet, første barn, venta vi til etter TUL før vi sa noko til nokon. Ein kamerat hadde gjetta og fiska litt men forsto kvifor vi var forsiktige med å ville seie noko pga tidligere historie. Bytta jobb mens eg var gravid så alle på nye jobben visste det før eg starta, og såg det i alle fall etter at eg starta.

Andre barn, fortalte til nær familie ganske tidlig, etter kvart som det falt seg naturlig. Fortalte det til sjefen då eg var ca 8 veker. Eg er prosjektleder og vi skulle ha et felles møte for å planlegge bemanning av prosjekter fram i tid. Eg hadde ikkje samvittighet til å IKKJE fortelje det før det møtet... Fortalte venner etter TUL i veke 13 og kollegaer etter sommerferien frå ca 15 veker trur eg.
 
Back
Topp