Når sprakk hemmeligheten?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor langt på vei var du når magen var umulig å skjule lenger?
Holdt dere svangerskapet hemmelig lenge? Eller delte dere nyheten tidlig?
 
Magen kom vel tydlig i uke 17 med alle sammen . Men sa det før :)
 
Jeg er helt ballong, så har allerede slitt med å skjule det et par uker. Er 9+5. Har sprukket litt nå og da de siste ukene, alt etter hvem i familien vi har møtt, og mine beste venninner vet det, men etter jeg måtte fortelle det på jobb for å tilrettelegge at jeg må spise litt hyppigere for tiden har vi også fortalt det til søsknene våre så de ikke skulle få høre det «på bygda». Etter vi var på TUL på mandag og alt var bra har jeg også fortalt det til studievennene mine. Før jeg ble gravid var jeg fast bestemt på å ikke si noe før etter uke 12, gjett om jeg har spist mine ord den siste tida! :laughing002

Offisielt blir det vel i jula, jeg er 12 i mellomjula så da gidder jeg ikke komme på tusen unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drikker - da forteller vi det bare når det passer seg fortløpende når vi møter venner og mer perifer familie.:p
 
Jeg fortalte det til mine foreldre når jeg ble sykemeldt pga hyperemesis i uke 7.. så fikk de nærmeste vite det litt og litt. Ikke vits å prøve å holde det skjult når jeg plutselig ikke kom meg ut av hus, planer måtte avlyses og jeg sluttet å gjøre alt jeg pleier..
 
Sist var det uke 10+4. Denne gangen vet jeg ikke helt. Foreldrene våre vet det. Jeg er mye dårligere denne gangen så blir spennende å se hvor lenge jeg greier skjule det..
 
Med nummer 1 så visste jeg jo ingenting om noenting, så tror "alle" visste det fra uke 5-6 :p Det ble et meget langt svangerskap. Hahaha.

Med de to yngste har man ventet med å offentliggjøre det til etter ordinær ul. Familie og nære venner har vist det før den tid.
 
Fortalte det til foreldrene våre rundt uke 9. Ingen andre visste noe før etter uke 15. :)
 
Med nr 1 kunne man se det i uke 12, med nr2 kunne man se det i uke 20-ish om jeg hadde stramme klær, ellers var den lite synlig helt frem til fødsel.
 
28 uker.... eller, det var enda folk som ikke så det, som jeg måtte poengtere det til, men det var i allefall mulig for folk flest å se det da :)

Den der planen om å si det etter uke 12 og gjerne på en morsom måte ødla mannen fint med å si det til en som igjen sa det videre :hilarious:
 
Magen kunne jeg skjult til uke 16 for da så det ut som gravidmage, før det så det bare ut som jeg hadde lagt på meg på magen. Men hemmeligheten ble fortalt til nærmeste familie i uke 4 og uke 5. I uke 11 fortalte vi det på facebook. :)
 
Offentliggjorde på jobb i uke 15 ca, var da lei av å gå med store overdeler. Er nå 17+4 og tenker at julaften er en fin dag å offentliggjøre det helt på. Nå tar vi det litt etter som vi møter folk og det faller naturlig. :happy:
 
Fortalte til ledergruppa på jobb først (ikke samlet men en og en). Var da ca 10 uker. Hans familie fikk vite det etter 11 uker og min etter 12. Fortalte på jobb også da. Noen venner vet det men mer vedkjente vet ikke. Har ikke lagt ut noe på sosiale medier. Er 13+5 i dag ☺️
 
Magen er helt umulig å skjule for tiden. Føler jeg bare ser feit ut, men mannen sier det er en tydelig babykul.
Så hemmeligheten sprekker ikveld på familiemiddag med hans familie. Har en tunika som skjuler magen fint såfremt jeg ikke har hendene foran på magen. Min familie har visst om det i ukesvis. Mest fordi vi skal feire jul med de, og skulle det gå dårlig så veit de hvorfor julen min er dårlig. Bikket 13+0 idag. Og babyen er mest sannsynligvis frisk etter fosterdiagnostikk.
 
Nr 1; holdt hemmelig t.o.m. uke 16. Magen kom skikkelig i uke 12.
Nr.2; fortalte i uke 13. Magen kom rett etterpå.
 
Husker ikke alle, men husker så godt en av gangene jeg sa til mamma at jeg var gravid og hun svarte med: "Tror du jeg er blind, eller?" :p
 
Jeg hadde ikke synlig mage før jeg var 5 måneder, men jeg offentliggjorde graviditeten på jobb da jeg var litt over 4 uker på vei, og hadde funnet ut at jeg var gravid selv for få dager siden. Hadde ikke lyst å fortelle så tidlig, men jeg fikk hyperemesis og løp på do og kastet opp hele tiden... etter en uke ble jeg 100% sykemeldt.

Da jeg var 4 måneder på vei hadde jeg gått ned 6 kg siden jeg ble gravid, så det var jo ikke så rart at magen var flat :p
 
Holdt det hemmelig til etter OUL, ikke noe problem å skjule magen til det i hvert fall.
 
Back
Topp