Når slutta du å amme?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Kor lenge amma du? Amma du like lenge som planlagt? :)
Kanskje du ikkje amma i det heile tatt?

Amma første i seks måneder. Seks måneder mindre enn planlagt... Andremann ammet jeg i 2,5 år :)

Første i under 5 mnd. Andre er 10 mnd og jeg ammer henne fortsatt morgen og kveld og skal fortsette så lenge hun ønsker det :)

Nr 1: 6 mnd fordi jeg da mistet melka.
Nr 2: 4 mnd - fikk brystbetennelse
Nr 3: 1 år
Kr 4: 2,5 år

Nr 1 hadde eg knapt melk eller så ville ikkje hun suga. Flaska var tingen. Nr 2 amma eg i 6 mnd. Skulle gjerne fortsatt men han hadde kiss kidd og så fikk han flaske, då fikk han plager med magen, så fikk han sinlac og melk på resept.

Første ammet jeg i nesten 10 mnd, da syns han det var gøy å bite hardt i puppen til mor.. da turte jeg ikke mer:hilarious:
Andre ammet jeg i 5 mnd..da døde mammaen min, så det ble mye styr og melka forsvant gradvis..
Aner ikke hvor lenge jeg kommer til å amme tredjemann, men har planer om ihvertfall like lenge som første

Ca. 3 mnd, måtte gi opp pga gjentatte brystbetennelser, og stramt tungebånd på lille (fant vi ut i etterkant :().

Med første fullammet jeg i 4mnd (måtte bite tennene sammen for å klare det), men så kuttet jeg det meste, ammet kun når jeg hadde lyst, ellers fikk hun mme fra da av. Vi hadde problemer fra dag 1, i underkant av 1mnd gikk uten store problemer, men da la hun ikke på seg godt nok, sa hs.

Med andre ammet jeg til han var ca 13mnd,så nektet han mer. Etter nærmere 3uker med full skriking hver gang jeg fant frem puppen for å tilby, så ga jeg opp :p savner det :Heartred

Nr1: 20 mnd
Nr2: foreløpig 4,5 mnd - tenker å fortsette lenge :)

18 mnd, ca 6 mnd mer enn planlagt. Håper jeg kan amme lillebror like lenge, eller lengre. Synes det er noe magisk ved å amme litt større barn ❤️

Nr 1 4 mnd. Da nektet han. Hadde mye problemer med magen, nakke osv. ❤

Nr 2 er snart 15 mnd og jeg merker godt at puppen er mest for kos og trøst. Hun biter innimellom for tiden, sikkert siden hun snart får flere tenner. Jeg trekker henne raskt inntil meg og får derfor ikke vondt, heldigvis. Veldig koselige ammestunder❤

Målet var minst ett år med alle tre. Endte opp med å amme hhv 4 måneder, 8 måneder og to år.

Med nummer 1 ammet jeg til hun var 19 måneder. Målet var 6.
Nummer 2 er snart 2 år, og vi ammer fortsatt. Målet da var 1 år.

Mellom to og tre år med alle sammen. Lillebror er snart ett år, og ammes fortsatt 10-15 (20) ganger i døgnet. ELSKER pupp!

Last edited:
Ammer fortsatt, lille er 11 mnd. Men det nærmer seg slutten der kjenner jeg.

Ammet første i 2 uker bare, da klarte jeg ikke smertene lengre. Pumpa meg i 2 mnd slik at han fikk morsmelk på flaske istedet, det gjorde bare liiitt vondt.
Andremann ble ammet i 13 mnd. Slet som f med smerter de første 6 ukene, samme smerter som med førstemann. Men jeg var så fast bestemt at jeg ville amme, at jeg bet tenna sammen og gråt ved hver amming.
Da noen omsider fortalte meg at det mest sannsynlig var sopp, fikk jeg resept på en hestekur for å bli kvitt soppen. Det funka heldigvis, null smerter etter det :happy:
Amma andremann til det føltes naturlig å slutte. Målet var å amme i minst ett år, og det greide vi ❤

15 mnd og ikke ferdig enda, har ammet lengere en jeg hadde sett for meg, men hun får holde på så lenge hun ønsker:)

Ammet +/- ett år med begge to, og håper på det samme med den jeg venter nå :-)

Back
Topp