Når slutta du å amme?

Første: 1 år, da bare tullet han seg.
Andre: 2år 3mnd han brukte pupp som både mat og kos lenge og det var hardt å slutte.

Hadde ikke noen stor plan med ammingen men minst et år var jo håpet med eldste. Med nr 2 var vel planen noe det samme men åpen for om han ville lengre.
 
Vi amma til hun var 14 mnd, da bare rista hun på hodet og sa nei når hin fikk tilbud og vi sa oss godt fornøyd.
 
Nr 1: 6 uker
Nr 2: til han var 3 år
Nr 3: foreløpig 22 mnd, har lyst til å slutte før baby kommer i oktober, for å unngå tandemamming igjen.

Har ammet siden september 2015 , så kjenner meg egentlig litt ferdig med å amme, men baby kommer i oktober, så blir fort 2 år til!

Har aldri hatt noe plan for ammingen, men ammet mye lengre enn jeg hadde trodd jeg kom til å gjøre.
 
18 mnd, ca 6 mnd mer enn planlagt. Håper jeg kan amme lillebror like lenge, eller lengre. Synes det er noe magisk ved å amme litt større barn ❤️

Ja veit du, jeg har jo bare ammet et barn og det ble jo helt til 2,5 år, men det er noe virkelig magisk med å kunne amme til de blir så store (men enda så små de fortsatt er)! Vanskelig å sette fingeren på hva det var, men det var en innmari fin opplevelse jeg er glad jeg fikk, og håper jeg kan amme han i magen så lenge vi begge ønsker også :)
 
Jenta er 1 år og 8 mnd nå og det er fremdeles mye pupp akkurat satt i gang et forsøk på å redusere antall nattamminger nå. Kjenner jeg er moden for mer en 2,5t sammenhengende søvn
 
Hadde mål om ett år, men ammer toåringen enda. Håper egentlig på å avvenne snart da jeg er veldig lei :rolleyes:
 
Til 13 mnd, ville egentlig amme lenger men ga meg pga oppstart med søskenforsøk(ivf) :) denne gangen vil jeg amme så lenge lille ønsker :)
 
Førstemann mista interessen helt når han var 5 mnd... selvom jeg ville gjerne fortsett mer. Håper jeg kan amme litt lengre denne gangen
 
Straks 16 mnd, har kun ammet om morgenen før vi står opp de siste månedene. Utenom det er han totalt uinteressert selv om jeg iblant har tilbydd. Så han har bestemt nedtrappinga helt selv. Veldig koselig med ammestunden på morgenen, så den tviholder jeg på så lenge han er interessert ❤️
 
17mnd. Slutta fordi jeg ønsket å bli gravid på nytt, men var visst allerede gravid da jeg slutta. Fant ut at det likevel var greit med 9mnd pause, samt at kommende storesøster ble ordentlig avvent før lillebror kommer :)
 
Ammet i litt under 7 måneder. Hadde planer om å amme til hvertfall 1 år og håpet var også å tandemamme når andremann kom. Ammet nok for sjeldent når mensen kom og hun fikk brystvregning og fikk ikke ammet mer enn en gang til dagen før det plutselig tok slutt... Kjempe trist :( Skal gjøre alt jeg kan for at neste skal få amme så lenge han vil!
 
22 mnd :) Da var jeg gravid med insane kvalme og jeg ble bare dårligere av ammingen. Da var jeg ganske lei til slutt :p
 
Back
Topp