Når skal dere på første svangerskapskontroll?

Trodde jeg skulle ha min første kontroll i dag 9+3. Det var ihvertfall det som var avtalt men da legen ikke med sikkerhet kunne si om hun så foster/aktivitet på ul dag skal, jeg ikke inn igjen på min "første" kontroll før jeg er 12+5. For da kunne hun nok se mer... Og først da vil hun fylle ut papirer. Hun tilkalte en lege nr.2 som også mente hun kanskje så liv men at det var for tidlig å se.
Er litt små sjokket.
Har hatt MA seint i uke 9 tidligere.
 
Jeg tror kanskje jeg har hatt, men er ikke sikker :-/ Han tok alle blodprøver som skal bli tatt, men jeg fikk ikke helsekort. Var der når jeg var 9+1 (i går)
 
Jeg var hos lege i uke 6 hvor jeg fikk henvisning til gyn for tul. Da sa også legen min at det nye siden min siste graviditet var at blodprøvene måtte tas etter uke 12. Hun sa at de faktisk ikke registrerte blodprøvene før da, og hvis de ble tatt før måtte de bare tas igjen senere. Dette for å unngå at leger tar dem tidligere likevel. Hun hadde en teori at det gjerne var av økonomiske årsaker, iom at det er mindre sannsynlig å miste etter u 12..
 
Back
Topp