Når skal dere på første svangerskapskontroll?

Snartmammatil5

Betatt av forumet
Når skal dere på første svangerskapskontroll? Jeg har jo født flere ganger før så i utgangspunktet stresser jeg ikke med det. Men jeg kunne tenkt meg å bestille tidlig ultralyd denne gang, og føler det kan være greit å ha unnagjort første kontroll først. :)
 
Jeg har bestilt både lege og jordmor når jeg er 12 uker - og skal på ultralyd på fredag :) føler ikke noe behov for svangerskapskontroll før, men vil vite at det er liv inni der asap :p
 
Det aner jeg ikke :p
Hmm.. jeg har ikke kontaktet lege/jordmor engang. Er 5+0 nå.. Førstegangsgravid. Tenkte å oppsøke helsestasjonen i uke 8 eller noe..
Er det normalt å gjøre det slik?
 
Det er vel normalt mellom 8-12 uker. Kanskje jeg prøver å få til en time rundt uke 10 så er jeg midt i mellom :p
Er jo endel prøver som skal taes så like greit å få det gjort?
Jeg kommer nok sannsynligvis til å ha tettere oppfølging av kontroller av grunner som jeg helt sikkert vil dele nårgraviditeten ikke er hemmelig lenger. :D
 
Jeg var igår 5+3, men dette fordi jeg mistet i desember. Eller hadde ma hvor fosteret døde i uke 8, men ble ikke oppdaget før uke 12. Ble henvist til tidlig ul da :)
 
Jeg skal til legen 1.april, da er jeg 9+6. Da blir det vel å ta blodprøver, fylle ut helsekortet osv :)
Skal på tidlig ul igjen 15.april, da er jeg 11+6.
Så er det første jm time 18.april.
Er da 12+2 :)
 
Jeg skal til legen når jeg er 8+4, så blir det vel jordmor rundt uke 12 tenker jeg. Hadde ikke tidlig UL forrige graviditet, men kjenner jeg ønsker det denne gangen ettersom jeg har hørt så mange skumle historier. Men usikker på hvor tidlig jeg skal ta liksom, Rundt uke 8 eller 11/12, blir bare ikke helt klok på hva jeg skal gå for :p
 
Time hos jm 14 april. Da er jeg 8+0 ☺️
 
Jeg skal førstkommende mandag. Vi bor i Tromsø nå men flytter til Oslo og jeg forstod det slik at jeg må søke fødeplass tidlig.
 
Har vært på tidlig ul og så hjertet slå når jeg var 5+5. Første ordinære kontroll rett før uke 10. Er 7+4 i dag.
 
Første legetime blir 27. April da er jeg 12+0 ikke noe tidligere fikk jeg høre da jeg ringte legekontoret. Jordmor aner jeg ikke hvordan skaffer og er veldig usikker på om eg skal bestille tidelig ultralyd for tenker litt det må skje etter legetime men har lyst tideligst mulig å få bekreftet at det er liv der.
 
Jeg skal på første kontroll med ul i uke 7.. Men jeg er under risikosvangerskap denne gangen pga medisiner og sykdom.. Men regner med ikke det byr på noen problemer :) ekstra pluss å få ofte ultralyd da :)
 
Jeg skal på tirsdag i neste uke til fastlegen min til første kontroll. Er 8-9 uker da :)
 
Var hos jm i går, og skal på tidlig ultralyd neste tirsdag. Er 6+3 i dag.
 
Forventer ikke mensen før til lørdag egentlig, men testen min sier at den ikke kommer:p

Kommer til å ringe jordmor ganske fort for å avtale time da, siden jeg må ordne med svangerskapspenger.
Jeg er i permisjon t.o.m 3. mai, så må ha en time innen det:)
 
Back
Topp