Når skal dere fortelle sjefen?..

Fortalte det i helga , til den ene lederen, 4+1 da jeg kastet opp hos den ene brukeren :hungover: hun ble veldig glad på mine vegne og anbefalte sykemelding mens kvalmen var værst :Heartred
 
Her er planen å fortelle det i uke 8. Kommer til å få gradert svangerskaps penger fra uke 8 pga to tidligere risiko svangerskap og prematur fødselen. Så da må sjefen vite det.
 
Jeg kommer til å fortelle det så tidlig som mulig med tanke på at jeg har ett "risikosvangerskap" den første tiden og jeg jobber med svært utagerende mennesker. Med tanke på at jeg har mistet flere ganger tidligere, synes jeg egentlig det er litt trygt å si det tidlig.
 
Jeg har egentlig ikke helt bestemt meg enda når jeg skal si det. På den ene måten har jeg lyst å fortelle det til alle, men på den andre måten vil jeg vente lengst mulig. Gruer meg litt også. Vi har hatt et veldig dårlig år 2018, hvor jeg var sykemeldt en god del. I tillegg er det ei som skal få baby om ikke så lang tid nå. Så blir både henne og jeg borte fra jobb i permisjon.
Så jeg regner med at jeg sier det etter uke 12 en eller annen gang.
 
Jeg er veldig usikker... Kommer tilbake fra mammaperm 4. februar, liksom... Vil i hvertfall ha starta i jobb før jeg forteller at jeg snart forsvinner igjen.

Har også 4 uker igjen av denne permen som jeg ikke har tatt ut.. Må tas før neste perm begynner ... Usikker på hva jeg skal gjøre med de.
 
Har alt sagt det pga smitte på jobb. (Cellegift)
I tillegg så synes jeg det er godt at noen vet det ettersom de visste at jeg mista i november
 
Jeg har måttet si det med en gang fordi jeg jobber med potensielt fosterskadelige substanser. Begynte i ny jobb nå over nyttår, så det var passe flaut :p Men heldigvis har alle vært veldig glade på våre vegne ❤️
 
Tenker jeg forteller det etter første legetime. Er da i uke 8. Lyst til å vente til da i forhold til at jeg mulig blir sykemeldt pga nattvakts jobb
Hvorfor sykemeldt og ikke heller få tilrettelagt med dagvakter om mulig?
 
Hvorfor sykemeldt og ikke heller få tilrettelagt med dagvakter om mulig?
Pga alvorlig svangerskapforgiftning med første Som endte veldig alvorlig for oss begge å med at han ble født for tidlig. Jobber i hjemmesykepleien der det er veldig mye stress, å dårlig tilrettelegging. Derfor var legen veldig bestemt i svangerskap nr 2 på at jeg ikke fikk jobb å måtte ta det veldig med ro
 
Pga alvorlig svangerskapforgiftning med første Som endte veldig alvorlig for oss begge å med at han ble født for tidlig. Jobber i hjemmesykepleien der det er veldig mye stress, å dårlig tilrettelegging. Derfor var legen veldig bestemt i svangerskap nr 2 på at jeg ikke fikk jobb å måtte ta det veldig med ro
Uff ja da skjønner jeg. Håper det går bedre denne gangen <3
 
Fortalte det ganske tidlig da hun visste jeg var borte fra jobb i forbindelse med innsett :)
 
Jeg fortalte det i uke 4. Fortalte det i forbindelse med at han ville melde meg på et prosjekt som krever mer enn jeg er klar for å ta på meg som gravid (og som jeg dessuten ikke ville klart å følge opp i permisjon). Har tidligere uttrykt ønske om å få være med, så da falt det meg naturlig å være ærlig på hvorfor.

Tenker dessuten at det er greit at han allerede vet det dersom det skulle skje noe som gjør at jeg får fravær eller trenger tilrettelegging.
 
Fortalte det i dag og det var en skikkelig lettelse. Har forsøkt å holde det skjult, men det har vært kjempeslitsomt når jeg har vært så dårlig. Fikk veldig hyggelig gratulerer-melding av sjefen og beskjed om å ta det med ro fremover :happy: hvis det er verste fall ikke skulle holde er der jo ikke vanskeligere enn at jeg sier ifra....
 
allerede måtte fortelle det i uke 6 da jeg ble sykemeldt pga sterk kvalme + oppkast. savner jobben min innmari!
 
Kommer til å vente med å fortelle det til 12. uke om formen holder seg bra. Har kontorjobb, så trenger ingen tilretteleggingen.
 
Tar det litt som det kommer :) En del utagerende atferd her på jobb, så mulig jeg burde gjøre det snart for å unngå å bli satt på den type jobb!
 
Prøver å vente lengst mulig, men max uke 12 når det blir offentlig ;) Sist fikk sjefen vite i uke 9 pga sykmelding.
 
Back
Topp