Når skal dere fortelle at dere er gravide til familie og venner?

Ranukel

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Tenker dere å vente til 12 uker har gått, eller sier dere det før? Noen som har fortalt om det allerede? :)

Jeg vil bare se hjertet slå på tidlig UL så er jeg egentlig fornøyd. Tenker at jeg ikke er så nøye på noe som helst denne gangen. Dette med at alt skulle være så spesielt og høytidelig osv mtp å fortelle sist ble jeg faktisk litt stressa av. Så vi bare forteller fortløpende denne gangen tror jeg, og er ikke så nøye på 12 uker, men vil gjerne se hjertet slå først.
Har fortalt noen nettvenninner som er fra forum og gruppe ift datteren min da, og tre venninner som planlegger å få barn måneden etter meg. HÅPER det klaffer for de og forresten ;)

Men min "ordentlige" omgangskrets og familie vet ingenting :)

Jeg har sagt det til mannen selvfølgelig ;) og så storebroren min og bestevenninna mi, og mannen har sagt det til mammaen sin. Mine foreldre får vite det når de kommer hjem fra ferie :) dette er de nærmeste, og har fått visst det tidlig med de to andre :)
Resten får vente, men de får vite det om folk begynner å spørre..

Kort sagt, de vi forteller nå, vil vi dele gleden med, men det er også de samme vi ville søkt trøst med om ting ikke gikk vår vei!

Last edited:
Vi har sagt det til foreldrene våre og bestevenninna mi :) resten får vente en liten stund til, men vet ikke om jeg klarer å holde det hemmelig helt til 19 september (12 uker på vei da) ;) men har ingen problem med å holde det skjult fra facebook og andre sosiale medier, de jeg evt sier det til med det første, skal være nær familie eller venner. Gleder meg veldig til å si det til brødrene og svigersøstrene mine!

Facebook er det ingen hast med forresten ;) Hadde tenkt til å vente veldig lenge og kanskje ikke si noe før baby er her, men så kom jeg på en kul idé til offentliggjøring! Men skjer uansett ikke før OUL tenker jeg :)

Facebook er det ingen hast med forresten ;) Hadde tenkt til å vente veldig lenge og kanskje ikke si noe før baby er her, men så kom jeg på en kul idé til offentliggjøring! Men skjer uansett ikke før OUL tenker jeg :)

Til facebook vet jeg hva jeg skal gjøre allerede ;) forrige gang ble de offentlig når jeg var 2,5mnd, blir ikke noe før den tid ihvertfall!

Vi har sagt det til svigers og til mamma. Resten av nære venner venter vi litt med å si det til :)
Og Facebook får vente ;)

Til facebook vet jeg hva jeg skal gjøre allerede ;) forrige gang ble de offentlig når jeg var 2,5mnd, blir ikke noe før den tid ihvertfall!

Kjenner jeg ble nysgjerrig nå på hva Facebook idéen er :D :P

Passe teit av deg å gjøre meg nysgjerrig :P

Hehe, ja nå kan du lure :p

Neida, er ikke noe superfancy liksom, men en videreføring av det vi la ut sist ;) men skriver det ikke her, for da blir jeg lett gjenkjent, og det vil jeg ikke - ikke enda ihvertfall :)

Her har vi fortalt det til moren min og min bestevenninne. Rett og slett fordi det er umulig å.holde det hemmelig for de to! Skulle gjerne sagt det til noen av gubbens familie, men de er dessverre ikke flinke til å holde på.en hemmelighet. Ønsker helst å vente til tidlig u.l men spørs om det går ;)

Fikk det bekreftet igår, men mistenkt det en liten uke. 2 veninner vet og mannen. Men resten får vente til vi føler oss klare :-P

Mamma og en venninnr ;) tror alle rundt oss forventer at vi skal bli gravide snart, så de tripper vel i spenning. Men de skal få vente til uke 12 :)

Her får mine foreldre vite det snart, siden de bor veldig nært :) ellers blir det å vente lengst mulig, men det pga jeg ikke vil ha så mange "åhh så synd"-klemmer hvis det går galt.

Har sagt det til foreldrene våre + bestevenninne :) skulle jo egentlig igang med prøverør om 2-3 uker. Så de har liksom visst hva som har skjedd hele tiden i prosessen:)

Back
Topp