Når skal dere bestille første svangerskapskontroll?

Skal på kontroll 5+3, mest for å høre planen med oppfølging videre da jeg har hatt litt komplikasjoner tidligere svangerskap. Og greit og ta urin og blodprøver for å se at alt er bra.
 
Sendte melding til legekontoret og spurte om jeg husket rett at jeg skulle bestille meg time ved positiv test. Fikk legetime neste torsdag, da er jeg 5+2, så virker som hun vil ha meg inn da:) Fikk ikke beskjed om å ta med urinprøve, så det skal jeg sikkert ikke? Hun stoler vel på at jeg er gravid antar jeg:p

Jeg er kronisk syk/lett funksjonshemmet og har brukt en del medisiner. Sluttet med nesten alt de siste mndr i håp om å bli gravid, men er vel et par vi må diskutere, derfor jeg skulle til legen «så raskt».

Ser på kommunens hjemmesider at jeg når som helst kan bestille meg time til jordmor, og få konsultasjon innen ei uke, men jeg venter iallfall til etter legetimen. Ønsker TUL, men vet ikke om jeg får det av medisinsk årsak iallfall!
 
Var til første legetime i dag. Fikk startet opp med blodfortynnende, pga hadde i siste svangerskap, svangerskapsforgiftning, lite fostervann, morkakesvikt ++.. Er veldig fornøyd med legen min som tar dette på alvor :) skal følges tett opp hos han mtp blodtrykk og det som følger med. Så har han kontaktet overlege/gynekolog på sykehuset for å høre hva de tenker og mener.
Skal tilbake til legen om 2 uker:)
Har også fått time til jordmor 18. August først.. da dette er en liten kommune med få jordmødre og ferie tid nå..
Så føler meg godt ivaretatt:)
 
Var hos jordmor da jeg var nøyaktig 6uker, mest pga hun skulle på ferie, om ikke hadde jeg nokk måtte ventet til tidligst uke 8 mente hun. Synest det var greit å dra så tidlig.
 
Har fått time hos legen 4.august, skal ha henvisning til UL for duotest, regner med han tar første kontroll da.. Samme dag som TUL på Spiren faktisk, typisk. Skal være 9+2 da, syns det er litt sent for den henvisningen, men legen har ferie og vi er borte. Skal ringe St.Olavs og høre selv, for jeg vil jo ta det så tidlig som mulig om det skulle være noe galt.
 
Back
Topp