Når si det til sjefen?

Jeg har møte med sjefen i morgen, og gruer meg i grunn litt til å si det.... Har jo liksom bare akkurat kommet skikkelig i gang siden forrige permisjon, kjennes det som..... :p På personalmøtet i forrige uke var det flere av kollegaene mine som kom med kommentarer som at nå måtte jeg vente litt med evt flere o.l., så tror ikke det blir bare jubel, for å si det sånn...

Så utrolig unødvendige kommentarer. Akkurat like teit som folk som har holdt på å si til meg og samboeren sånn: "Dere to da, nå er det vel på tide at dere får en liten en snart? " Vet at det er hyggelig ment, og sikkert humoristisk ment fra de på jobben din. Men for alt de vet så kunne det jo hende at samboeren og jeg var fortvilet fordi vi hadde prøvd lenge uten at noe skjedde,, eller ..som i ditt tilfelle, at du faktisk er gravid. Folk må passe på hva de sier om det å få barn azzzzz :)

Sa det til sjefen min i dag, bare gode ord fra ham:) Er i "riktig" alder og ganske nygift, så han har ventet på det. Var bare glad for at jeg sa fra tidlig slik at han kunne planlegge videre prosjekter. Og vet hvorfor jeg har mye hjemmekontor (takk og pris for den muligheten)!

Så bra når sjefer tar godt i mot nyheten!

Har ikke fortalt det til sjefen min enda. Gruer meg egentlig litt ..... Men en kollega avslørte meg i dag fordi jeg er sååå trøtt og kvalm... Må nok krype til korset snart.

Herlighet for en unødvendig kommentar av dem! Du bestemmer selv hvor mange og hvor tette du vil ha. Dessuten kommer privatlivet før jobben. Masse lykke til! :) håper du slipper slike kommentarer og får bare lykkeønskinger :D
Så utrolig unødvendige kommentarer. Akkurat like teit som folk som har holdt på å si til meg og samboeren sånn: "Dere to da, nå er det vel på tide at dere får en liten en snart? " Vet at det er hyggelig ment, og sikkert humoristisk ment fra de på jobben din. Men for alt de vet så kunne det jo hende at samboeren og jeg var fortvilet fordi vi hadde prøvd lenge uten at noe skjedde,, eller ..som i ditt tilfelle, at du faktisk er gravid. Folk må passe på hva de sier om det å få barn azzzzz :)

Jeg forstår dem litt.... Jeg har ikke en jobb man bare kan sette inn vikar i sånn uten videre, så når jeg er borte, må de andre dekke inn også mine oppgaver og flere av dem hadde mye overtid i fjor for å få unna "mine" oppgaver. Og kundene foretrekker jo litt stabilitet i hvem de skal forholde seg til de også, så helt heldig er det ikke.... Men om man skal tenke sånn, så passer det jo aldri!!

Men ja, unødvendig er det jo likevel med slike kommentarer.... Man blir jo litt ille til mote når man får dem servert og allerede er på tjukken...... :p Håper og tror sjefen tar det greit, han er helt ny og har presisert at hans første prioritet er de han har hjemme, så håper han skjønner at sånn er det for oss andre også... Men at det blir litt surmuling blant kollegaene er jeg forberedt på....

Endte med å fortelle teamleder i kveld. Han var like forståelsesfull og positiv som jeg regnet med.

"Så hyggelig å høre. Ikke lurt å overarbeide deg nå. Ta heller vare på deg selv i tiden fremover :happy:"

Skrev det som svar i en e-post etter han bare ville ha bekreftet at det var ok å jobbe en 10-timers vakt (pga møte osv)...Vi er overarbeida nok fra før pga mye fravær og "alenejobbing", så 100% jobb er mer enn nok akkurat nå.

Jeg syns det er greit at han vet, fordi det kan nok hende jeg blir borte litt, og da vet han at han kanskje må sette inn litt ekstra folk før folk jobber seg syke her!

Denne gangen vil vi at ungene vår skal være de første som får vite det. Skal på ul I uke 12 og skal prøve å vente til da. Sjefen får vite der dagen etter ungene, da eldste alikevel kommer til å dele nyheten I bhg. Går I samme avd. Som barnet til sjefen :)

Jeg har fortalt det til sjefen i dag, han tok det over all forventning bra! Jeg måtte ha fokus på meg og barnet først, så skulle ahn ordne alt av ubekvemmeligheter, ingen problemer..... ;) Det ikke fullt så positive er at mannen på nabokontoret nok fikk med seg en del av samtalen og han er nær kompis av samboers bror og samboer med en av mine venninner, så spørs hvor lenge dette er en hememlighet nå da...... :p

Med forrigemann fortalte jeg det til nærmeste leder allerede i uke 6 eller 7, for vi skulle ha ekstraordinær aktivitet med kunder etter kontortid som jeg gjerne ville slippe, siden jeg var så ekstremt trøtt, og vanlig arbeidsdag egentlig kjentes som mer enn nok på den tiden. Fordi firmaet var i en prosess med flere nyansettelser spurte han om han kunne dele nyheten med de to andre i ledelsen, i tilfelle det dukket opp gode alternativer til vikar for meg, og det sa jeg var greit. Nå tenker jeg å vente til jeg har passert 12 uker. Mest sannsynlig passer det at vikaren min fortsetter til jeg er ferdig med neste permisjon :)

Jeg fortalte det til sjefen i dag, og må si at jeg ble litt overrasket over responsen. Den var;
Åh er du gravid?! Jaha, gratulerer.. Var det med vilje?

Meg: ja, vi har prøvd en god stund..

Hun: jaha.. Ja, vi får håpe du ikke blir dårlig og at vi finner en god vikar når du blir borte. Det er jo ikke lenge siden du begynte her, og det er ikke lenge til september heller..

... Awkward silence ...

Jeg: det går vel i orden...
Hun: .. Hehe.. Men takk for at du sa i fra så tidlig, det gjør planleggingen enklere.

Hun er egentlig en veldig søt og sympatisk dame, så ble litt satt ut :p har ingen barn selv, så kanskje hun ikke greide helt å sette seg inn i situasjonen..

Jeg fortalte det til sjefen i dag, og må si at jeg ble litt overrasket over responsen. Den var;

Hun: jaha.. Ja, vi får håpe du ikke blir dårlig og at vi finner en god vikar når du blir borte. Det er jo ikke lenge siden du begynte her, og det er ikke lenge til september heller..

... Awkward silence ...

Hun: .. Hehe.. Men takk for at du sa i fra så tidlig, det gjør planleggingen enklere.

Hun er egentlig en veldig søt og sympatisk dame, så ble litt satt ut :p har ingen barn selv, så kanskje hun ikke greide helt å sette seg inn i situasjonen..

"Var det med vilje?"
Det var jo og en ting å si. :P

Godt å få det gjort!! :)

Skjønner jo at sjefer tenker logistikk og drift osv, men trist at de ikke klarer å tenke såpass at de heller uttrykker glede ovenfor den ansatte og tar bekymringene for seg selv etterpå. Det det var jo utrolig usympatisk å si.

... Awkward silence ...

Haha, med vilje? Ja, jeg tenkte meg at en slik kommentar bare kommer fra noen som ikke har barn selv :p går seg helt sikkert til, hun ble nok bare satt ut ja!

Sjefen min er super, jeg fortalte tidlig med A (ca ved 7 uker, vi skulle på jobbtur) og hun var så glad på mine vegne. Sto på for tilrettelegging gjennom svangerskapet selv om jeg var ansatt i årsvikariat som gikk ut like etter termin. Ble fast ansatt da jeg var i permisjon. Fortalte tidlig i sommer også, men da måtte jeg jo sende melding i ferien for å fortelle at det ikke hadde gått bra. Har valgt å ikke fortelle så tidlig nå (eller da jeg var det før jul) - hun er super å dele ting med men jeg synes det blir litt dumt med "jeg er gravid - jeg er ikke gravid lengre... Nå er jeg gravid igjen - det gikk ikke denne gangen heller..." . Men hvis jeg blir dårligere og det går ut over jobb kommer jeg til å være ærlig om årsaken.

Blir nok og fortelle det til sjefen i dag. Skal på tidelig ul neste torsdag halv 2. Og den dagen har jeg seinvakt som er fra 13-21 så tenkte og spørre om det er mulig og få tidelig vakt den dagen i tilfelle nyhetene som kommer ikke er posetiv.

Back
Topp