Når si det til sjefen?

Jeg sa det til sjefen i uke 5. Var dårlig og blir nok mye borte i svangerskapet.

Tenker å vente med å si det til uke 12, med mindre jeg blir dårlig eller at det synes relativt fort. Gruer meg bittelitt til å si det, siden jeg begynte her i november :p men det er kanskje ikke annet å forvente når de ansetter jenter i "min alder" :-p så sjokket blir sikker ikke alt for stort :)

Jeg takket ja til ny jobb etter at jeg hadde testet positivt, jeg...huff, kjentes ikke særlig ålreit, men de har jo ikke egentlig lov til å ta hensyn til det og vi er ikke forpliktet til å si noe. Det er bare den samvittigheten, da:( Jeg skal bare skifte stilling og får samme sjef, så det gjorde saken litt lettere, men likevel... Har sagt det nå, da. Er såpass dårlig på formiddagen og ikke helt "meg selv" at jeg kjente at det var best for meg. Da får jeg litt avlastning og forståelse fra kollegaer også. Sa det vel for halvannen uke siden, er 7+2 nå.

Jeg skal si det nå, så ønsk meg lykke til. Er virkelig ikke i form verken på den ene eller andre måten så tenker det er lurt å si det nå.

Jeg skal si det nå, så ønsk meg lykke til. Er virkelig ikke i form verken på den ene eller andre måten så tenker det er lurt å si det nå.
Lykke til! :)

jeg er veldig usikker. Jeg ble delvis sykmeldt for 3 uker siden for andre grunner enn svangerskapet. Vi skal ha oppfølgingssamtale om sykefraværet om noen dager.. Vurderer å fortelle det. Men er så usikker. Han viser ingen følelser ellers, en veldig rasjonell og lite personlig sjef, så vet ikke helt. Men det som er bra er at jeg ikke har så mye å gjøre uansett.... så det er ikke noe krise om jeg skulle bli dårlig.

Jeg ringte gjentatte ganger til sjefen min og fikk ikke svar. Var så klar for å bare få slengt det ut, så endte opp med at jeg sendte en mail. :P Jaja. Samma det vel? Haha

Jeg har gitt beskjed til sjefen min, delvis pga tilrettelegging (jobber på småbarnsavdeling) og om det Evt skulle skje noe, hadde truende abort med første. Og ble sengeliggende i en uke. Så fire uker uten å få lov å løfte tungt. Jeg har pcos, noe som gjør jeg har større risiko for SA og denne spiren er et pergomirakel. Jeg stoler på min sjef og har en tett dialog. Så hun ble bare kjempe glad og takket for tilliten

Jeg sa det faktisk i dag jeg.. litt pga denne tråden, men også litt fordi vi har et skjema på jobben som skal fylles ut, der vi skriver ned hva vi ønsker oss med tanke på hva slags fag og klassetrinn vi vil ha neste skoleår (lærer). Der står det også at vi skal krysse av på om vi kommer til å søke andre jobber eller søke permisjon fra jobben. Så da krysset jo jeg av på at jeg mest sannsynlig kom til å søke permisjon og ba om en kort samtale med rektor da jeg leverte skjemaet. Hun ble kjempe glad på mine vegne og glad for at jeg fortalte det tidlig så hun kan tenke planlegging. Jeg sa at jeg ikke hadde sagt det til noen kolleger enda og at det var veldig tidlig, så hun lovet at hun ikke skulle si det til noen.. hehe (Er bare 4+1 så følte nesten at jeg jugde!!!)

Last edited:
Jeg sa det faktisk i dag jeg.. litt pga denne tråden, men også litt fordi vi har et skjema på jobben som skal fylles ut, der vi skriver ned hva vi ønsker oss med tanke på hva slags fag og klasse trinn vi vil ha neste skoleår (lærer). Der står det også at vi skal krysse av på om vi kommer til å søke andre jobber eller søke permisjon fra jobben. Så da krysset jo jeg av på at jeg mest sannsynlig kom til å søke permisjon og ba om en kort samtale med rektor da jeg leverte skjemaet. Hun ble kjempe glad på mine vegne og glad for at jeg fortalte det tidlig så hun kan tenke planlegging. Jeg sa at jeg ikke hadde sagt det til noen kolleger enda og at det var veldig tidlig, så hun lovet at hun ikke skulle si det til noen.. hehe (Er bare 4+1 så følte nesten at jeg jugde!!!)
Åå, så godt å høre at det gikk så bra! Jeg har også gitt beskjed om at jeg ønsker et møte, så får vi se når sjefen har tid :)

Vi bytta nettopp sjef, og har ikkje snakka med han. Nokonsinne. Så han får nok ikkje vite det før i veke 12. Men vil jo vere litt avhengig av forma framover :)

Jeg har møte med sjefen i morgen, og gruer meg i grunn litt til å si det.... Har jo liksom bare akkurat kommet skikkelig i gang siden forrige permisjon, kjennes det som..... :p På personalmøtet i forrige uke var det flere av kollegaene mine som kom med kommentarer som at nå måtte jeg vente litt med evt flere o.l., så tror ikke det blir bare jubel, for å si det sånn...

Sa det til leder og produksjonsleder i dag pga skiftplanlegging osv, begge ble kjempeglade på mine vegne og var klare til å gjøre hva som helst for mitt beste. (jeg er eneste dama på jobben). Gjorde det klart at jeg vil være med som normalt der det går så tar vi tilrettelegging fortløpende når det blir behov. Alle legetimer osv var det bare å ta når det passet meg. Så kunne ikke gått bedre :-D

Jeg har møte med sjefen i morgen, og gruer meg i grunn litt til å si det.... Har jo liksom bare akkurat kommet skikkelig i gang siden forrige permisjon, kjennes det som..... :p På personalmøtet i forrige uke var det flere av kollegaene mine som kom med kommentarer som at nå måtte jeg vente litt med evt flere o.l., så tror ikke det blir bare jubel, for å si det sånn...
Lykke til! Man sitter ikke med den beste følelsen når folk sier sånn, enten det er spøk eller ikke. :P
Snakket med de som setter opp vakter på jobben i går angående ammefri. De bare: "ja velkommen tilbake, klar til å gi gass?" - Joda....

Herlighet for en unødvendig kommentar av dem! Du bestemmer selv hvor mange og hvor tette du vil ha. Dessuten kommer privatlivet før jobben. Masse lykke til! :) håper du slipper slike kommentarer og får bare lykkeønskinger :D

Sa det til leder og produksjonsleder i dag pga skiftplanlegging osv, begge ble kjempeglade på mine vegne og var klare til å gjøre hva som helst for mitt beste. (jeg er eneste dama på jobben). Gjorde det klart at jeg vil være med som normalt der det går så tar vi tilrettelegging fortløpende når det blir behov. Alle legetimer osv var det bare å ta når det passet meg. Så kunne ikke gått bedre :-D
Så bra! Godt å høre når det går så bra! :D

Fortalte sjefane idag, pluss to kolleger sånn at eg har nokon som kan ta over arbeidsoppgåver utan at det vert altfor tydelig for resten av verda at det er bolle i ovnen. Alle vart heldigvis glade på mitt vegne, spesielt ho eine kollegaen som hylte so høgt at eg trur heile arbeidsplassen fekk det med seg :P koselig det :)

Back
Topp