Når si det til sjefen?

Ønskerenliten

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg har en sjef som er like glad i å planlegge som meg, og vet at han allerede har "spikret" neste skoleår (er lærer). I tillegg har vi flere som er i mammaperm og flere andre som er gravide på jobb, så vet det er stressende som det er. Jeg er 4+0 i morgen, og vurderer å si fra allerede neste uke. Vet at han er til å stole på, altså! Har dere sagt noe enda, og hvor langt er dere på vei? :)

Jeg ville ikke hatt noe problemer med å si det til en sjef jeg hadde stolt så mye på :) Men nei, jeg har ikke sagt noe og skal nok ikke gjøre det med det første :) Er 6+5

Jeg har en sjef som er like glad i å planlegge som meg, og vet at han allerede har "spikret" neste skoleår (er lærer). I tillegg har vi flere som er i mammaperm og flere andre som er gravide på jobb, så vet det er stressende som det er. Jeg er 4+0 i morgen, og vurderer å si fra allerede neste uke. Vet at han er til å stole på, altså! Har dere sagt noe enda, og hvor langt er dere på vei? :)

Jeg er lærer på 10. trinn, og vet de har planlagt at jeg skal starte opp som kontaktlærer med ny 8.klasse fra høsten av. Vi har nettopp fått ny sjef, og jeg føler ikke for å fortelle noe før uke 12-14 (jeg er 5+3 nå).

Dersom du føler for å fortelle det til sjefen så synes jeg du skal gjøre det. Jeg synes allikevel ikke du skal ha dårlig samvittighet ovenfor ledelsen og kollegaer dersom du velger å vente :)

Jeg venter til uke 12, om jeg ikke blir kjempedårlig og ikke klarer skjule det :P
Er 4 + 4 nå :)

Jeg venter til uke 12. Er 7+0. Jeg synes man skal gjøre det man føler for. Jeg har ikke lyst å involvere sjefen om jeg skulle oppleve en SA tidlig i svangerskapet. Det er en av grunnene til at jeg velger å vente.

Jeg venter til uke 12. Er 7+0. Jeg synes man skal gjøre det man føler for. Jeg har ikke lyst å involvere sjefen om jeg skulle oppleve en SA tidlig i svangerskapet. Det er en av grunnene til at jeg velger å vente.
Det er også en av grunnene til at jeg ønsker å si det, for da blir jeg møtt med forståelse om det blir vanskelig for meg/blir sykemeldt en liten periode. For min del blir det verre å komme i ettertid: "du skjønner, jeg VAR gravid, men så mistet jeg". Huff... Håper ingen av oss må gjennom det der ❤️

Jeg er lærer på 10. trinn, og vet de har planlagt at jeg skal starte opp som kontaktlærer med ny 8.klasse fra høsten av. Vi har nettopp fått ny sjef, og jeg føler ikke for å fortelle noe før uke 12-14 (jeg er 5+3 nå).

Dersom du føler for å fortelle det til sjefen så synes jeg du skal gjøre det. Jeg synes allikevel ikke du skal ha dårlig samvittighet ovenfor ledelsen og kollegaer dersom du velger å vente :)
Nei, skjønner din situasjon når du har ny sjef.

Har en god kollega som vet, da hun er en nær venninne ellers også. I tillegg tenker jeg at sjefen skal få vite det, så får de andre vente til etter oul. Sjefen vil nok sette stor pris på det, da fristen for å søke etter nye til hovedutlysningen til neste skoleår er snart, så det er greit å vite hvilke fag hun skal søke etter.

Jeg kommer til å vente til jeg har passert 12 uker.
Gleder meg til å kunne slippe nyheten til kollegaer og familie :)

Jeg kommer til å se det an på oppfølgingsfrekvens hos legen og form. Blir det mye vil jeg si fra. Har jo allerede vært til lege forrige uke og skal i morgen så tenker det er bedre å si fra enn at hun skal lure på hvorfor jeg er så mye borte hele tiden. Også føler jeg på at det er lurt å planlegge på min arbeidsplass for det tar lang tid å få vikar...

Har sagt det rundt 4-5 uker de tre siste gangene, opplevde noen spontanaborter og syns det var så dumt å plutselig bli vekke fra jobb en stund uten at noen visste noe. Syns det er like greit at ledelsen vet det, så har de forståelse for at jeg gjerne ikke er helt i form

Nei, skjønner din situasjon når du har ny sjef.

Har en god kollega som vet, da hun er en nær venninne ellers også. I tillegg tenker jeg at sjefen skal få vite det, så får de andre vente til etter oul. Sjefen vil nok sette stor pris på det, da fristen for å søke etter nye til hovedutlysningen til neste skoleår er snart, så det er greit å vite hvilke fag hun skal søke etter.

Det vil hun helt klart sette pris på, ja :)

Har sagt det rundt 4-5 uker de tre siste gangene, opplevde noen spontanaborter og syns det var så dumt å plutselig bli vekke fra jobb en stund uten at noen visste noe. Syns det er like greit at ledelsen vet det, så har de forståelse for at jeg gjerne ikke er helt i form
Ja, det er i de baner jeg også tenker. Trist at du har mistet, men da er det godt å ha folk rundt seg som vet og forstår❤️

Hmm.. jeg er 4+0 i dag og også lærer (shit for en likhet :P) Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si det på en stund, men vet at ledelsen hos oss også allerede er i gang med nyansettelser for neste år. Så argumentet ditt om at det egentlig er greit at de vet det, sånn med tanke på om man mister og har behov for litt sykemelding også.. Hmm. Nå fikk jeg noe å tenke på ja. (Her er det KUN kjærsten og jeg som vet noe foreløpig)

Kommer til å fortelle "mellomsjefen" ganske snart vil jeg tro. Har mye tunge løft i jobben og ikke alt en kan bruke vakuumløfteren på. Men store-sjefen får ikke vite noe før jeg får mage og er synlig gravid. Han er en utrolig sleip jævel som kan diskriminere meg uten og mukke å komme unna med det :angry3

Jeg har sagt det. Eller sjefen spurte! Bekkenet er vondt og det såg hun på meg å spurte! :) hun ble veldig glad på mine vegner! :)

Hmm, driver å lurer på det selv. Begynner i ny jobb i morgen... Var jo ikke gravid da jeg fikk jobben.

Jeg fortalte det da jeg var 6 uker på vei ca til sjefen. Hadde vært "syk/jobbet hjemmefra" en hel uke før den tid og fått 2 ukers påbegynnende sykemelding fra legen fremover pga dårlig form. Ville si det som det var siden jeg ble dårlig og har mye ansvar på jobben.

Back
Topp