Tusen takk for alle meldingene deres, det har vært utrolig fint å titte inn her og lese. Man blir veldig redd for hva folk skal tro når man deler psykiske problemer, så det er godt å se at dere ikke dømmer meg. [emoji173]️
Legen tok meg på alvor med en gang i dag. Han henviste til akutt-team på psykiatrisk poliklinikk, og de tok meg imot samme time. Ble møtt av to ansatte der som var profesjonelle og rolige, og etter en kort samtale kunne de betrygge både meg og mannen. Visstnok er det jeg føler (og ikke føler) nå en relativt normal reaksjon på stress hos mennesker med traumer og vanskeligheter i barndommen. En slags overlevelsesmekanisme som er trigget av for mye stress, som gjør at man "kobler av" verden. Ved å stresse ned og få hjelp til å "koble på" igjen skal dette kunne fikses relativt kjapt og greit.
De har nå sykemeldt meg. Foreløpig i to uker, men de sier det er snakk om ut svangerskapet realistisk sett. Jeg skal også få tett oppfølging av poliklinikken og familiesenteret de kommende ukene.
Har mye mer håp nå enn jeg hadde i går. Så takknemlig for norsk helsevesen [emoji173]️
Så flink du er som gjenkjente problemene umiddelbart, og tok tak i det og fikk hjelp. Og for en mann og et team du har rundt deg. Sikker på at dette går helt fint med det støtteapparatet du har og så god innsikt du viser. Tommel opp!