Når pakker dere fødebaggen

Er straks 33 uker, tenker jeg starter så smått å vaske litt klær og pakke litt rundt uke 35 ish, litt avhengig av utviklingen i formen min :)
 
Jeg begynner å pakke nå i helgen. Begge mine eldste er født i uke 37, og jeg er 32+1 i dag. Var på oppfølging på sykehuset i dag, og fikk da beskjed om at det ikke er aktuelt for meg å gå lenger enn uke 38, pga svangerskapsdia. Så da håper jeg tredjemann også melder sin ankomst litt tidlig, så jeg slipper å settes i gang :)
 
Sniker

Jeg tenkte jeg hadde god tid, så kom en svangerskapsforgiftning snikende på kort tid i uke 32-33. Skulle på sykehuset og måle blodtrykk og fikk ikke dra hjem igjen :p Det var enormt slitsomt å få mannen til å samle alt fordi jeg ikke hadde rukket å vaske klær, så neste gang pakker jeg en bag tidligere. Det gjør ingenting å ha baggen klar tidlig :happy:

Kan jeg spørre om du hadde noen symptomer før du måtte på sykehuset og måle?
Jeg er på oppfølging for svangerskapsforgiftning nå, men kun pga høyt blodtrykk, synsforstyrrelser og noe hodepine.. ingen andre symptomer..
så den bagen pakkes helt klar nå ganske kjapt sånn i tilfelle:nailbiting:
Og så håper jeg det går bra med deg!
 
Jeg er i uke 33 nå. Så føler ingen hast. Men samtidig så gjør det jo ingenting om den står klar hvis jeg pakker den snart.
skulle noe brått skje og jeg for eks må til sjukehuset og samboer skal komme etter og pakke, da blir det bare rot og garantert ikke de klærne jeg vil ha til meg selv og bebbis Hahaha :hilarious:
 
Kan jeg spørre om du hadde noen symptomer før du måtte på sykehuset og måle?
Jeg er på oppfølging for svangerskapsforgiftning nå, men kun pga høyt blodtrykk, synsforstyrrelser og noe hodepine.. ingen andre symptomer..
så den bagen pakkes helt klar nå ganske kjapt sånn i tilfelle:nailbiting:
Og så håper jeg det går bra med deg!
Fortsatt ingen flere symptomer? Hvor tett oppfølging får du? Er du langt på vei nå? :) Er under oppfølging selv nå pga mulig begynnende svangerskapsfprgiftning. :)
 
Sniker

Etter å ha blitt innlagt etter en kontroll/sjekk uke 26 anbefaler jeg dere i hvertfall ta med på sjekk, selv om det er nå eller om noen uker. Fort gjort å ikke komme hjem igjen uten baby :)
 
Sniker

Etter å ha blitt innlagt etter en kontroll/sjekk uke 26 anbefaler jeg dere i hvertfall ta med på sjekk, selv om det er nå eller om noen uker. Fort gjort å ikke komme hjem igjen uten baby :)
Her er bagen med eller mindre ferdig pakket, mangler litt små plukk men om det skulle være tiden så har jeg hvertfall så si 80-90% i bagen hvertfall:)
 
Sniker

Etter å ha blitt innlagt etter en kontroll/sjekk uke 26 anbefaler jeg dere i hvertfall ta med på sjekk, selv om det er nå eller om noen uker. Fort gjort å ikke komme hjem igjen uten baby :)
Er nok lurt. Tror jeg skal pakke den i helga så den er klar :) Vet aldri hva som skjer nei. Har 1,5 time til fødeavd men 5 timer til fødeavd med nyfødtintensiv så er ikke dumt å ha det klart :)
 
Jeg har begynt å vasket opp noe av ammeklærne mine, slik at de er klar til å pakkes :) men buksene mine og cardiganene vil nok bli brukt frem til termin, så de må legges i bagen når vi reiser innover.. Er i uke 33 nå.
 
Jeg tenke å pakke bagen når jeg er i uke 35 :oops:

Lurer litt på om jeg burde pakke før?

Sist gikk jeg 2 uker over termin, så litt vanskelig å se for seg at lillemann skal komme før uke 35 :hilarious:
 
Jeg har pakket mye nå, men fortsatt noe igjen. Tar det litt etter litt.
 
Jeg tenke å pakke bagen når jeg er i uke 35 :oops:

Lurer litt på om jeg burde pakke før?

Sist gikk jeg 2 uker over termin, så litt vanskelig å se for seg at lillemann skal komme før uke 35 :hilarious:

Tenker det må vere rikelig. Er uansett sånn at det går fint å føde utan ein nøye planlagt fødebag også. Eg kjem sikkert til å begynne rundt veke 35-36, iallefall med det som uansett ikkje er i bruk endå, typ kle til beibisen, litt toalettsaker, ol.
 
Jeg har begynt å skrive liste over det jeg skal ha med. Vasket babytøy og tenker å begynne så smått i kveld. Er 34+0 i dag. Synes det er litt tidlig, men samtidig greit å ha begynt. Da kan man heller komme på litt etterhvert. Spesielt til baby er det jo ikke ting man trenger nå, så det kan jo pakkes.
 
Er uke 31+3 nå og jeg har begynt å vaske babytøyet og legge det jeg skal ha med på sjukehuset i stelleveska. tenker det er greit å gjøre det nå mens formen min er sånn passe - veit jo ikke hvor handicappa jeg blir i bekkenet om noen uker...
Hva jeg skal ha med til meg selv har jeg ikke tenkt så mye på enda, men det er kanskje ikke så dumt å ordne med det også. Jeg må jo skaffe meg noen nye ammetopper vet jeg
 
Jeg er 34+2(nå torsdag).. skal pakke oppi det jeg har fått vasket av klær siden jeg la oppi sist. Da mangler litt smått som må kokes først bare.. Jeg skal en tur til nær familie (flere timer med bil unnav)- og da må bagen være ferdig pakket og være med dit..
 
Jeg er 33+3 i dag, ikke tenkt så mye på fødebagen enda ;) men vasket faktisk noen maskiner med babytøy denne uka, mest for å forberede meg selv litt på at det faktisk kommer en baby ;)
Har pakket tøyet i bagposer, venter litt med å legge det i stellekommode. Nå bor jeg kun 4 min kjøretur unna sykehuset, så OM jeg ikke hr klart å pakke til fødselen starter, så får noen hente det til meg! Som den kontrollfriken jeg er, så vil jeg helst gjøre det selv da, tipper jeg pakker den i uke 37-38. Har gått på overtid to ganger før, så stresser ikke :D
 
Noen av dere som hsr en god liste? Kommer nok til å utsette det i typ 4 uker til men greit å ha en plan :hilarious:
 
Noen av dere som hsr en god liste? Kommer nok til å utsette det i typ 4 uker til men greit å ha en plan :hilarious:

(Basert på eit opphold på 2-3 netter)

  • Til mor
2-3 klesskift (joggebukse, singlett, cardigan)
4-5 truser
2 ammebh
Sokkar

Innesko (helst flipfloppar eller slippers, lett å ta av og på)

Toalettsaker (deo, fuktighetskrem, hårbørste, vaselin/lipsyl, tannkost og - krem, liten shampo, ammeinnlegg (ull og eingangs), purelan, nattbind)

  • Til babyen
3 klesskift (body og bukse)
Huer (ull og bomull)
Pledd (svøpeteppe i bomull + tynt ullpledd)
Evt ulldrakt til heimreisa
(Smokk) :angelic:

  • Snacks
Kjeks, tørka frukt, P-max

  • Ymse
Mobil, mobilladar
Kamera
Tskjorte-skift til far
 
(Basert på eit opphold på 2-3 netter)

  • Til mor
2-3 klesskift (joggebukse, singlett, cardigan)
4-5 truser
2 ammebh
Sokkar

Innesko (helst flipfloppar eller slippers, lett å ta av og på)

Toalettsaker (deo, fuktighetskrem, hårbørste, vaselin/lipsyl, tannkost og - krem, liten shampo, ammeinnlegg (ull og eingangs), purelan, nattbind)

  • Til babyen
3 klesskift (body og bukse)
Huer (ull og bomull)
Pledd (svøpeteppe i bomull + tynt ullpledd)
Evt ulldrakt til heimreisa
(Smokk) :angelic:

  • Snacks
Kjeks, tørka frukt, P-max

  • Ymse
Mobil, mobilladar
Kamera
Tskjorte-skift til far
Perfekt, dette var en liste i min lengde! Nå virker den ikke så uoppnåelig å pakke lenger! Hehe.. Tusen takk :)
 
Back
Topp