Når pakker dere fødebaggen

Andregangsfødende

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Hei. Er i uke 30 nå å tenkte kanskje det er lurt å begynne med fødebaggen snart. Når pakker dere? Noen som har pakket allerede kanskje?
 
Jeg er 31+3 i dag og har nok planer om å vente noen uker til før bagen pakkes:happy: Jeg har skrevet ei huskeliste over hva som skal med slik at hvis det plutselig må pakkes i en fei er det gjennomtenkt og planlagt hva som skal med ;) Også har jeg lagt det som skal med til babyen klart i en pose:happy:
 
Pakkar sikkert i veke 36-37. Men har laga liste allerede :)
 
Blir ikke før jeg går i perm. Må vaske babytøy først, og akkurat nå har jeg mer enn nok med den vanlige klesvasken i hverdagen :hilarious:
 
Er i midten av uke 30! Jeg har funnet frem og kjøpt det jeg skal ha med meg, å begynt å finne frem tingene til den lille. Tenker å vaske klær og legge i bag i uke 31-32! Liker å ha kontroll, sånn at det ikke må pakkes no mer da jeg skal dra.. men bare kan dra med baggen!
 
31+2 nå. Har laget liste. Har egentlig lyst å pakke litt av det som er til meg (om babyen kommer tidlig vil jo ikke ting passe til henne enda så det er lite vits å pakke babytøy) men jeg har ikke såååå mange klær som passer meg at jeg føler for å unnvære noen av dem, da må jeg vaske klær oftere ;)
Prøver dessuten å bestemme meg for trillekoffert (greit å slippe å bære) eller bag (som sykehuset anbefaler i tilfelle dårlig plass på rommet)...
 
Har gjort klart litt og laget liste på resten. Har lagt oppi litt som jeg har ekstra av, feks hårbørste + strikk, undertøy og slikt. Også har jeg kjøpt noen små flasker med sjampo, balsam og såpe (superbillig på normal) :happy:
 
Pakker nok litt når permisjonen starter. Vil gjerne være kortest mulig på barselhotellet så pakker ikke mye. Mannen får hente hvis det skulle drøye. Bor bare 20 min unna. :) føler fremdeles det er leeenge til fødsel jeg.
 
Her har begynt å finne frem kler til baby som eg ska ha med på sykehuset. Og begynt å tenke på ka eg sjøl vil ha med meg, men pakker nok ikkje før vekå før igangsettelse/ks. Rakk ikkje å pakke sist for da kom hu i uke 37, men mannen tok med seg ting etterhvert som eg trengte det.
 
Merker jeg er betydelig mye mer opptatt av å få pakket den fødebagen nå med nr 2 enn sist. Så jeg skal begynne denne uka tenker jeg..uke 32. Hvis fødsel plutselig skjer er det greit å ha gjort skikkelig og i tide, nå får jo ikke pappaen lov å Dra for å hente noe og komme tilbake om noe mangler..
så jeg pakker heller tidlig nå og pakker litt om etterhvert, enn å plutselig stå uten det jeg ville ha med meg
 
Jeg begynner faktisk å pakke nå tenkte jeg, fordi jeg liker å planlegge og ha kontroll :angelic::hilarious:
Også syns jeg det er en litt koselig forberedelse :) har kjøpt inn litt nye klær osv.
 
Jeg har begynt å pakke i dag, 32+5 :)
Det er ganske mye som ikke kan pakkes enda fordi det er i bruk, men toalettsaker, babytøy, litt klær og en bærepose med snacks står i alle fall klart i en trillekoffert. Så blir listen over resten kortere hvis noe skulle skje på kort varsel!
 
Jeg har lagt frem en del av toalettsaker, til baby, meg og funnet frem bag/koffert.. men mangler å vaske klærene, koke smokker, lade powerbanken.. men blir å pakke det denne uken! En del snacks med god dato/holdbarhet er kjøpt inn!
Er jo flere uker til, men pga corona restriksjonene vil jeg ha den ferdig så tidlig som mulig sånn at jeg de siste ukene kan føle litt på om det skulle vært no mer oppi der:)
 
Sniker

Jeg tenkte jeg hadde god tid, så kom en svangerskapsforgiftning snikende på kort tid i uke 32-33. Skulle på sykehuset og måle blodtrykk og fikk ikke dra hjem igjen :p Det var enormt slitsomt å få mannen til å samle alt fordi jeg ikke hadde rukket å vaske klær, så neste gang pakker jeg en bag tidligere. Det gjør ingenting å ha baggen klar tidlig :happy:
 
Har pakket klar stelleveska med ting til baby, tenkte å som smått begynne å pakke min egen bag litt snart også - men mye av det som skal være med er i daglig bruk, så pakker ned det jeg kan og skriver en liste over resten så jeg husker det før vi drar. Alltid pakket med for mye, skal prøve å unngå det denne gangen:)
 
Jeg har begynt å vaske litt klær, og kommer smått til å pakke fødebagen når stelleveska jeg har bestilt ankommer:angelic: Tenkte også å hente disse babypakkene hos Apoteket og Kiwi for å se om jeg trenger å ha med noe av innholdet:happy:
 
Back
Topp