Når og hvordan fortelle?

Vi tenker å holde tett så lenge som mulig. Da jeg var gravid forrige mnd, var jeg usikker på hvor langt jeg var og var veldig stresset for det. Så fortalte til foreldre med engang og noen venninner.
Glad vi tar det rolig denne gangen [emoji4]
 
Vi tenker å holde tett så lenge som mulig. Da jeg var gravid forrige mnd, var jeg usikker på hvor langt jeg var og var veldig stresset for det. Så fortalte til foreldre med engang og noen venninner.
Glad vi tar det rolig denne gangen [emoji4]

Vi vil også holde det for oss selv så lenge som mulig.

Krysser fingrene for at spiren klorer seg fast denne gangen! ❤
 
Jeg er i dag 5+5, og vi har fortalt det til svigerforeldre og hans bror+ kone og mine foreldre og min bror.
Jeg ville egentlig vente, men følte meg tvunget til å fortelle det da vi skulle i et lite bryllup to dager etter at vi fant ut av jeg var gravid.
Det var så få som 12 stykker og ble veldig tydelig at jeg ikke drakk. Så måtte fortelle det til svigers dessverre.

Og når svigers vet følte jeg at mine fortjente å vite også, så de fikk vite det på middag i går.
Men er kanskje greit at de vet selv om det skulle skje noe, selv om jeg helst skulle ventet.
 
Jeg er i dag 5+5, og vi har fortalt det til svigerforeldre og hans bror+ kone og mine foreldre og min bror.
Jeg ville egentlig vente, men følte meg tvunget til å fortelle det da vi skulle i et lite bryllup to dager etter at vi fant ut av jeg var gravid.
Det var så få som 12 stykker og ble veldig tydelig at jeg ikke drakk. Så måtte fortelle det til svigers dessverre.

Og når svigers vet følte jeg at mine fortjente å vite også, så de fikk vite det på middag i går.
Men er kanskje greit at de vet selv om det skulle skje noe, selv om jeg helst skulle ventet.

Ja, skjønner godt at man føler man må fortelle foreldrene på begge sider når den ene siden får vite. Men kjedelig å ikke føle man får fortelle på egne premisser og når man føler seg klar selv.
 
Ja, veldig spennende! [emoji173]
Har en på 7 fra før, men føles som første gang igjen. [emoji173]
Ååh. Da er vi ganske så like. Har en på 7 jeg også, blir 8 i april. Var på April forumet i 2010. Du da?
Føles helt nytt ja. Det er mye som har forandret seg siden 2010 for å si det sånn. Temping og strimler. [emoji23] aldri hørt om da.
 
Ååh. Da er vi ganske så like. Har en på 7 jeg også, blir 8 i april. Var på April forumet i 2010. Du da?
Føles helt nytt ja. Det er mye som har forandret seg siden 2010 for å si det sånn. Temping og strimler. [emoji23] aldri hørt om da.

Min blir 8 i august. :Heartred var i ganske dårlig stand under hele forrige svangerskap, så ble ingen forum da.:smiley-ashamed005 Satser på et enklere svangerskap nå! Har iallefall startet litt bedre. :D

Føler meg ganske nybegynner på alle forkortelser og sånt også. :pompus: virker som de fleste her inne er eksperter på det meste, og her kommer jeg som ikke vet noe om noe. :oops: første gang her inne, så lærer noe nytt hele tiden. :smiley-ashamed005
 
Min blir 8 i august. [emoji813]red var i ganske dårlig stand under hele forrige svangerskap, så ble ingen forum da.:smiley-ashamed005 Satser på et enklere svangerskap nå! Har iallefall startet litt bedre. :D

Føler meg ganske nybegynner på alle forkortelser og sånt også. :pompus: virker som de fleste her inne er eksperter på det meste, og her kommer jeg som ikke vet noe om noe. :oops: første gang her inne, så lærer noe nytt hele tiden. :smiley-ashamed005
Åja, det Skjønner jeg veldig godt. Er ikke så lett å følge med når man ikke er helt i stand.

Jeg var fryktelig dårlig tidlig i graviditeten. Mulig jeg kom litt seint inn i forum. Husker ikke helt, men kan ikke huske at det var så bekymringsfullt i 2010. Der var det gravid positiv og vente til Ordinær UL [emoji23]
 
Åja, det Skjønner jeg veldig godt. Er ikke så lett å følge med når man ikke er helt i stand.

Jeg var fryktelig dårlig tidlig i graviditeten. Mulig jeg kom litt seint inn i forum. Husker ikke helt, men kan ikke huske at det var så bekymringsfullt i 2010. Der var det gravid positiv og vente til Ordinær UL [emoji23]

Ingen risiko her, så blir å vente på OUL. :rolleyes:
Skal sies at jeg tok 3 vanlige og 2 digitale tester før jeg trodde på at jeg var gravid da. :laughing021
skal til legen på fredag, men det er fordi jeg spiser et kosthold som gjerne trenger litt oppfølging av lege ved svangerskap. :oops:

Ser ut til at mange her inne har mistet tidligere, og har prøvd en stund. Vi har vært heldige sånn sett, tenkte på å prøve siden gynekologen sa jeg antageligvis ville ha vansker med å bli gravid igjen. Men gikk aldri inn for å prøve, var redd for å bli skuffet. Men plutselig skjedde det allikevel. :Heartred:Heartred sikkert derfor det er så mye bekymring her inne. :)
 
Vi venter nok en stund med å fortelle. Sist mistet jeg ganske sent, så vil "forbi" den uken før jeg forteller denne gangen.

Vi kommer nok bare til å si det rett ut, og det overlater jeg til mannen :)
 
Ja, skjønner godt at man føler man må fortelle foreldrene på begge sider når den ene siden får vite. Men kjedelig å ikke føle man får fortelle på egne premisser og når man føler seg klar selv.

Ja.. ble dagen etter positiv test. Føltes vel tidlig, men fant ingen annen løsning. [emoji53]

Kanskje neste gang blir mer på våre premisser [emoji6]
 
Vi venter nok en stund med å fortelle. Sist mistet jeg ganske sent, så vil "forbi" den uken før jeg forteller denne gangen.

Vi kommer nok bare til å si det rett ut, og det overlater jeg til mannen :)

Usj, ja det skjønner jeg. :Heartred

Hehe, ja sånn sett er de litt enklere og greiere de mannfolka. ;) no fuzz
 
Her er det foreløpig kun meg som vet det. Har ikke en gang sagt det til mannen [emoji85] Vil være 100% sikker, med en "gravid" på testen. Så skal jeg pakke den inn på onsdag og overraske med gladnyheten ;) Ellers har vi snakket om å vente med å si noe til familie før vi er trygge nok på å si det til barna. Så kan de fortelle det selv [emoji173]️
 
Her er det foreløpig kun meg som vet det. Har ikke en gang sagt det til mannen [emoji85] Vil være 100% sikker, med en "gravid" på testen. Så skal jeg pakke den inn på onsdag og overraske med gladnyheten ;) Ellers har vi snakket om å vente med å si noe til familie før vi er trygge nok på å si det til barna. Så kan de fortelle det selv [emoji173]️

Åj. Sendte mld til samboer med en gang jeg fikk positiv test jeg. :smiley-ashamed005 (han jobbet 12t vakt, og jeg kunne ikke holde det for meg selv) men resten av verden drøyer vi med. :D
Hvor gamle er barna? :):Heartred
 
Åj. Sendte mld til samboer med en gang jeg fikk positiv test jeg. :smiley-ashamed005 (han jobbet 12t vakt, og jeg kunne ikke holde det for meg selv) men resten av verden drøyer vi med. :D
Hvor gamle er barna? :):Heartred

Jeg vil bare være på den sikre siden før jeg sier noe. Vi har prøvd i 8-9 mnd, og han har blitt så skuffa av skyggestrekene som ender i mensa. Vil vise en test som lyser "GRAVID" :D Vi har ei på 2 og ei på 6 år :)
 
Vi skal på tidlig ultralyd når jeg er 8+0, og hvis alt ser greit ut, så forteller vi det til familien min 2 dager senere. Da reiser vi på ferie sammen for en hel uke[emoji4] Hans familie får nok vite det samme helgen for at det skal være «likt»[emoji12]
Men ønsker at nevøene og niesen vår skal få vente til uke 12, samme med vår sønn på 2,5.
Tror ikke vi gjør noe spesielt ut av måten vi forteller det på, familien min er av sorten som reagerer veldig nøkternt på ting. Er ikke noe særlig vits i å gjøre noe stort utav det, når man bare får «åja, så kjekt» som reaksjon[emoji12]
 
Back
Topp