Når mannen blir tjukk.. :/

Min har også lagt på seg litt, men det har jeg og. Vi er ærlige med hverandre og prøver å motivere hverandre. Greia med samboeren er at han har gått fra å være aktiv hockeyspiller til mye mindre trening. Han ser ikke tjukk ut, men han har alltid vært stor pga mye muskler, men nå er en del av det erstattet med fett gitt... Må bli flinkere begge to, men for min del ser det ut at jeg må vente til etter dette svangerskapet med å fokusere på trening igjen. Vi har jo vært ganske så aktive begge to med hver våre idretter..

Min mann har ikke tatt seg nær sav at jeg har vert ærlig :) jeg finner han fremdeles attraktiv da og håper at hvis han må være ærlig med meg engang at jeg tar det like pent som han :) for det må jo gå begge veier.

Last edited:
Har sagt det rett ut flere ganger, jeg! Nå synes jeg du har fått mage! Han er en ordentlig godtermums så han vet det veldig godt selv også. Heldigvis har han en indre motivasjon som trer frem når magen blir litt i overkant og til nå har han gått ned 10 kg! ;D Blitt fin og slank! Jeg har aldri krevd at han skal slanke seg, men jeg synes ikke noe om at det skal finnes godis og brus i huset til enhver tid, fordi man bare spiser det opp uansett!

Det er stort sett jeg som lager middagene her i huset. Etter fødsel og når ungen er større skal jeg si: "se så flink, pappa spiser MAAAAAASSE grønnsaker!" og sette øya mine i han. :-)

Ett år prøvde vi lavkarbo sammen for å gjøre noe nytt (stor vektnedgang!), vi er også enige om å kutte søtsaker i lange perioder, så vi står uansett sammen om det. :-)

Det er ingenting du kan gjøre , sånn egentlig..
Min har kommet seg ett godt stykke over 100kg nå men uansett hva jeg gjør for å motivere eller si det rett ut og prøver å legge opp til mer bevegelse og mindre fokus på godteri så hjelper det ikke.. Han må vil hjelpe seg sjøl :(
Vurderer faktisk å tvinge han å dra til legen for å få høre hvor ræva form han er i..

Har sagt det rett ut flere ganger, jeg! Nå synes jeg du har fått mage! Han er en ordentlig godtermums så han vet det veldig godt selv også. Heldigvis har han en indre motivasjon som trer frem når magen blir litt i overkant og til nå har han gått ned 10 kg! ;D Blitt fin og slank! Jeg har aldri krevd at han skal slanke seg, men jeg synes ikke noe om at det skal finnes godis og brus i huset til enhver tid, fordi man bare spiser det opp uansett!

Det er stort sett jeg som lager middagene her i huset. Etter fødsel og når ungen er større skal jeg si: "se så flink, pappa spiser MAAAAAASSE grønnsaker!" og sette øya mine i han. :-)

Ett år prøvde vi lavkarbo sammen for å gjøre noe nytt (stor vektnedgang!), vi er også enige om å kutte søtsaker i lange perioder, så vi står uansett sammen om det. :-)
Så heldig du er! :D
Jeg står alltid helt alene om sånt..

Foreslå at dere begge skal spise sunnere og trene sammen for helsa sin del?

Si det til ham.
Klart det blir sårt for ham å høre at du ikke tenner på ham lenger, men forhåpentligvis vil det gi motivasjon!

Jeg har sagt ifra jeg. Samboeren min har ila dem siste 5 årene fått ganske mange kg for mye.
Jeg oppmuntrer han til trening osv. Det er faktisk ikke helsegunstig å være tjukk, så jeg er ærlig å sier at han må tenke på helsa. Rett og slett. :)

Uff sånn er det her og! Han sier hele tiden at nå blir det skjerpings, til våren skal jeg jogge, til vinteren blir det skigåing, etter jul, etter ferien etc... Også blir det ingenting! Men nå har vi fått to barn og er ganske aktive i hverdagen, og vi har snakket om at vi ikke kan spise snop og kaker utenom helger når barna blir større. Men jeg tror nok det er du (og jeg) som må gjøre jobben her. Legge til rette for et sunt kosthold, styre unna alle slags tilbud som er hele tiden og finne tid til fysisk aktivitet. Litt ekstra jobb for oss kvinner og holde mennene våre attraktive he-he!

Jeg har ingenting jeg skulle ha sagt dersom han legger på seg siden jeg har blitt ganske så rund i kantene etter at vi fikk barn :P

Heldigvis er han snill og sier at han ikke synes det gjør noe, så da må nok jeg bare godta det samme dersom han skulle sige ut noe ;)

Ville bare si at sånt må sies med forsiktighet - mannfolk har nok lignende tanker om vekt og utseende som oss kvinnfolk :)

Ros han masse for hva han selv velger å forberede seg på, og legg til rette. Men husk at du kan ikke gå ned kiloene for han ;)

Jeg ville sagt det rett som det er ;)
Har en mann som har begynt å både få større mage og rompe igjen:P ja, han har vært litt tjukk i perioder men gikk ned igjen. Nå maser jeg sånn på han. Det er jo jeg som er gravid og ikke du, sier jeg:D litt masing, sunt kosthold og positiv tenking gjør susen her..

Mamma sier at som partner skal man si sånn rett ut, og gjerne før man er blitt smellfeit! Dette slik at man skal ha en mulighet til å gjøre noe med det.

Så jeg ville ha sagt d rett ut til mannen: elskling, nå har du lagt deg ut så mye at det ikke er særlig attraktivt. Unnskyld for at jeg ikke har sagt ifra tidligere. Jeg lover å legge til rette for at du skal få trent ordentlig.

Jeg ville sagt det som det er. Syns man på en måte har litt ansvar for hverandre og at det er mer omtenksomt å si ifra enn å la være :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Om man ikke får tid til trening i hverdagen så ligger jo løsningen i kostholdet.

Det er mye lettere å følge et sunnere kosthold hvis man er to om det :-)

Jeg sier det rett ut til han :-)
..og det gjør han til meg og h is det er motsatt.
Vi er såpass trygge ! :-)

Hvis han er av den sensitive typen, prøv å vri det om på deg, si at du ønsker kvitte deg med noen kilo og om dere kan være 2 om det fordi da er det enklere :)?

Alle kan jo ikke slanke seg? Om jeg hadde begynt å slanke meg før jeg ble gravid tror jeg mannen hadde blitt sint på meg. Jeg var syltynn å trengte minst 6 kilo opp på kroppen og dette sa mannen til meg også. At nå er du for tynn, jeg mener man må kunne si slikt til hverandre i er parforhold uten at man blir såret og er for sensitiv :)

det kommer jo helt an på hva han tåler å høre da, men hos oss har begge litt ekstra for å si det på den måten :P har lagt oss ut begge to etter vi ble sammen, og nå har jeg fått nok. men vi snakket om det, og har endret livsstilen, ser nok at jeg kanskje er litt mer motivert enn han. men litt er bedre enn ingenting da, det er jo en start :)

Back
Topp