Når man starter på foreldrepenger.

Men hva skjer da hvis man går to uker over tiden da? Forskyves permisjonen, eller er det bare hvis man føder for tidlig?

Forskyves ikke nei, så det du setter opp nå er maks av det du får. Vet ikke om man fortsatt starter på mødrekvota på termindato hvis man går over men? Eller om det går fra fellesperioden til babyen er ute liksom?

Forskyves ikke nei, så det du setter opp nå er maks av det du får. Vet ikke om man fortsatt starter på mødrekvota på termindato hvis man går over men? Eller om det går fra fellesperioden til babyen er ute liksom?
Nei det var det jeg ble så nysgjerrig på, da dere skrev at permisjonen kortes dersom man føder før tiden. Syns det hørtes så sleipt ut at de gjør det, dersom jeg har forstått det rett.
Mor har 10 uker, 3 av de må være før termin. Eller er det 13 uker, så mor uansett får 10 uker før fellesperioden. Det er der hodet mitt ikke er med hehe

Ja jeg vet! Gikk 12 dager over med første og synes igrunn jeg kunne fått 12 dager ekstra for tort å svie om ikke annet.... Hehe...

Akkurat hvordan det er med mødrekvoten vet jeg ikke for vi har aldri "byttet" så raskt. Jeg har vårt hjemme mødrekvoten og fellessdelen så da merker man det ikke.hmmm

Ja jeg vet! Gikk 12 dager over med første og synes igrunn jeg kunne fått 12 dager ekstra for tort å svie om ikke annet.... Hehe...

Akkurat hvordan det er med mødrekvoten vet jeg ikke for vi har aldri "byttet" så raskt. Jeg har vårt hjemme mødrekvoten og fellessdelen så da merker man det ikke.hmmm
Ja jeg syns da det bare er rett og rimelig, hvis det viser seg at man blir "straffet" ved å føde for tidlig ;)

Back
Topp