Når man ikke får jordmortime...

Eimsa

Prøver på nr 3 <3
Har ringt helsestasjon i nabo kommunen for å få en jordmor time.. men siden jeg ikke er fra den kommunen eller bor i den kommunen så kan jeg ikke få jordmor der..
Nå har det seg slik at i min kommune så har vi ikke jordmor å derfor heller ikke ett jordmor tilbud..

reglene tilsir da at: som gravid har du rett på tilbud fra lege eller jordmor eller en kombinasjon mellom de to. Om din hjemme kommune ikke har tilbud om jordmor så har du rett på å få jordmor i nermeste kommune som har jordmor...

vell vi har ikke jordmor å nabo kommunen nekter å tilby meg jordmor.. neste jordmor er 1.5 times kjøring for meg en vei :O

hva gjør man da?

Eh,du kan vel gå til den jordmoren du vil? Vet om flere som har gått til jordmor i min kommune som tilhører en annen.

Eh,du kan vel gå til den jordmoren du vil? Vet om flere som har gått til jordmor i min kommune som tilhører en annen.
Ja man skulle kansje tro det men slik er ikke reglene i flekkefjord :/
neste mulighet for meg er Egersund eller stavanger :O

Da ville jeg ringt tilbake og fortalt dem om denne regelen.
Fortalte dem om den men ho sa at det va ikke nåkka ho kunne gjøre fordi den var bestemt av hennes sjef.. men skal til fastlegen min som jeg har i den kommunen 5 desember så skal prøve å høre om hu kan ordne med jordmor..

Herregud, de kan da ikke nekte deg jordmor. Det er jo helt vilt!!!!
Ja det er det :O syns det er helt utruli.. første gang jeg ringte for ett parr uker side å bestilte time, så satt hu meg opp på time men var helt til jeg sa at jeg bodde i nabo kommunen... forklarte da også om at vi ikke har tilbudet å om reglene men hu strøk meg fra time å ba meg finne en annen plass å gå til.. :/

Det er vel egentlig for dårlig kapasitet til jordmødre i Norge. Det kan vel være at de prioriterer de i egne kommune før andre.
Vet at det kan være vanskelig å få jordmord også her i Trondheim. Da jeg var gravid første gangen fikk jeg beskjed om at de prioriterte førstegangsfødende. Det var jo greit iom at jeg var det! Med nr 3 kommer jeg vel bakerst i lista, men det er helt ok. Selv om jeg egnetlig liker best å gå til jordmor. De har bedre tid enn legen som jeg føler bare tar seg av det "medisinske", mens jordmora bryr seg mer om deg som person og hvordan det går!
Ville likevel ringt tilbake og snakket med de igjen!

Hørtes jo ikke så veldig hyggelig ut det da :(
Det er jo ikke din skyld at tilbudet ikke er i din kommune.

Hørtes jo ikke så veldig hyggelig ut det da :(
Det er jo ikke din skyld at tilbudet ikke er i din kommune.
Nei er jo ikke det å følte meg ikke mye viktig som gravid liksom :/

Nei er jo ikke det å følte meg ikke mye viktig som gravid liksom :/

Nei, det er jo forståelig.

Håper legen din klarer å få til noe da :)

Det synes jeg hørtes frustrerende ut! Håper at det ordner seg for deg, og at du får jordmortimer - slik du har krav på! :Heartred

Det synes jeg hørtes frustrerende ut! Håper at det ordner seg for deg, og at du får jordmortimer - slik du har krav på! :Heartred
Tusen takk <3 ja kjente at jeg rett å slett ble lei meg :/ ikke noe særlig å bli behandlet slik.. har heldigvis en fantastisk fastlegen så satser på at hun "ordner" opp ;)

Tusen takk <3 ja kjente at jeg rett å slett ble lei meg :/ ikke noe særlig å bli behandlet slik.. har heldigvis en fantastisk fastlegen så satser på at hun "ordner" opp ;)
Det skjønner jeg veldig godt :/ Godt å høre at du har en ålreit fastlege! Det hjelper nok masse :) :) Lykke til! ❤️

Men du må jo få en jordmor? Hør ned andre plasser?

Vi har jordmor i vår kommune, men kommer ikke til å bruke henne av private grunner! Håper jeg får gå til jordmor i samme kommune som jeg har lege :)

Men du må jo få en jordmor? Hør ned andre plasser?

Vi har jordmor i vår kommune, men kommer ikke til å bruke henne av private grunner! Håper jeg får gå til jordmor i samme kommune som jeg har lege :)
Nermeste jordmor om jeg ikke får time der jeg ønsker, er en time unna så hadde håpet på å få i samme kommune som jeg vertfall har fastleg..dit er det ikke mere enn 25 min en vei :)

Nermeste jordmor om jeg ikke får time der jeg ønsker, er en time unna så hadde håpet på å få i samme kommune som jeg vertfall har fastleg..dit er det ikke mere enn 25 min en vei :)

Skjønner hva du mener ja :) min lege er 1 time unna... Men er absolutt verdt det :)

Back
Topp