Når legger de små seg for kvelden nå?

Prøver å planlegge siste dupp slik at han er trøtt til kl 19, så han blir som regel lagt mellom 18 og 19. Av og til tidligere hvis siste dupp ble litt tidlig, og av og til litt senere :)
 
Her sovne ho rondt 18-19 tio som oftast!:) men nåken daga tulle ho og holde da gåande te klokko har bikka 20..:p
 
Legges ca kl 19:00 så lenge dagsovingen blir gjennomført til planlagt tid.
Storesøster på snart 3 legger seg også da, så det er praktisk å gjennomføre synkronlegging de kveldene gubben jobber sent.
 
Når har deres bebis siste dupp før d er natta??Prøver oss frem her, å prøver å vær ferdig med dupping til 1700-1730..
 
Vi prøver oss også veldig frem om dagen. Denne ungen er så annerledes enn storesøster. Jeg har funnet ut at det ikke nødvendigvis er nå siste dupp er, men hvor mange timer dem sover til sammen på dagen. Jeg tror kanskje min sover for mye på dagen. Jeg vil gjerne snu det, slik at hun har hovedsovingen sin på natta. I dag våknet hun 06.30, (men da har hun vært våken fra 02-03 i natt og fikk ikke pupp) fikk pupp og sov videre til 07.15. Sov fra 9.30 og jeg vekket henne 11.40 for at hun ikke skulle sove for lenge og at siste dupp ikke blir for sen. Hun sovnet igjen ca Kl 14 og våknet 15.35. Hun sovnet Kl 20 i kveld. Jeg håper hun ikke tror det er morgning midt på natta igjen. Tror kanskje hun må sove færre timer på dagen enn det hun gjør, men ikke nødvendigvis at siste duppen trenger å være noe tidligere enn den er.
 
Synes også dette med dagsoving er litt vanskelig å få rutine på. Hun sover når hun er trøtt og det er variabelt når. Men sjelden hun kviler etter 16.

Har lenge hadd 3 kviler i løpet av dagen, men virker som om det er på tur til å endre seg til 2 nå.
 
Han er som regel trøtt i 18 tiden. Får da grøt og kveldsstell og er somregel klar for sengen en gang mellom 18 og 19. Han har stilt seg inn nå til 2 dupper på dagen. Våkner mellom 6.30 og 7 en gang. Har første dupp mellom 9 og 9.30 en gang. Da går vi tur og han sover alt mellom 1 og 2 timer. Våkner da i 11-12 tiden og er klar for ny dupp igjen i 2-3 tiden. Den varierer i lengde og vognen må somregel vær i bevegelse. Kan våkne etter 30 min men prøver å få han til å sove ihvertfall 1 time litt avhengig av når han sovnet. Får jeg han til å sove ihvertfall til en gang mellom 15 og 15.30 så er han trøtt til kl 18 igjen. Han sliter med å finne søvnen selv men tror vi er på god vei:).
 
Dere som får babyen til å sove kl 18-19, når våkner de om morgenen da? Her er hun ikke klar for nattesoving før tidligst 20-21 (finner dessverre ikke søvnen selv ennå her heller, men...). Men så ligger vi i senga til i åttetida eller av og til nærmere ni på morgenen, da. Det er kanskje "sent" i forhold til mange?
 
Når har deres bebis siste dupp før d er natta??Prøver oss frem her, å prøver å vær ferdig med dupping til 1700-1730..
Vi prøver også å holde oss til ca. denne tida. Heh, føler nesten at min viktigste oppgave for tida er å hjelpe henne til å sove på dagtid - så enormt stor forskjell i humør avh. av om hun får duppa eller ikke!
 
Ideell leggetid her er 8-9, hvis jeg legger hun tidligere står hun opp grytidlig..
 
Dere som får babyen til å sove kl 18-19, når våkner de om morgenen da? Her er hun ikke klar for nattesoving før tidligst 20-21 (finner dessverre ikke søvnen selv ennå her heller, men...). Men så ligger vi i senga til i åttetida eller av og til nærmere ni på morgenen, da. Det er kanskje "sent" i forhold til mange?
Klokka 6 er vanlig start på dagen her... Er jeg heldig drar klokka seg mot 6.30/7.00 (skjer alt for sjeldent)... :)
 
Dere som får babyen til å sove kl 18-19, når våkner de om morgenen da? Her er hun ikke klar for nattesoving før tidligst 20-21 (finner dessverre ikke søvnen selv ennå her heller, men...). Men så ligger vi i senga til i åttetida eller av og til nærmere ni på morgenen, da. Det er kanskje "sent" i forhold til mange?
Våkner i 6-7 tida.
 
Kveldsstellet er kl 18.00 så spise og rett I seng. Sovner etter 5-10 min. Ligger bare å snur seg rundt og rundt I senga til hun sovner. Våkner kl 6/6.30 på morgen.
 
Back
Topp