Jeg begynte med det samme. All soving hjemme på dagtid ble flyttet til senga (i dagslys, evt taklys), så begynte jeg å legge der om kvelden etter en ukes tid. Det går raskere for hver kveld. I dag fant hun søvnen selv etter 6 min! Dette lover godt! Jeg merker at hun liker faste rutiner... vi er jo vanedyr og liker forutsigbarhet.
Skikkelig flink som er standhaftig med rutinene du! Her halvsover hun i nestet i sofaen nå. Sov fra 16 til nesten 19.. så spørs hvordan natta blir. Hun er skikkelig trøtt i kveld.
Tror vi kanskje bare må begynne i det små og legge tidligere og tidligere.. Men så er det dette med å få siste flaske for kvelden og da. Får hun den tolv, så sover hun til 5-6. De dagene hun har fått den rundt halv elleve så våkner hun i 3-tiden igjen, så rundt 8.. Men da har hun igjen sovet videre til 10.. som er det samme hun har sovet til når hun sovner rundt 12.. Er et visst mønster, men samtidig ikke. Spesielt søvnen på kveldstid, veldig tilfeldig hvor mye hun sover på kveldstid/ettermiddag.
Er bare et par uker til hun kan få grøt, så da håper jeg å kunne innføre det som siste måltid kanskje. Og da vil hun kanskje sove lenger.. Skal selvsagt ikke gi henne det på kvelden i starten da. Blir små smaksprøver på dagtid først.