Når kontaktes jordmor/lege?

Tenker legetime i uke 8, det hadde jeg forrige gang :) så jordmortime rundt uke 12 siden jeg jobber litt på kontoret der og vil ikke at de andre skal finne ut av det ;)
 
Jeg skal til jordmor når jeg er 11+5. Bestilte time i dag :)
Føler en jordmor har mye mer tid til å snakke skikkelig med deg i forhold til en lege..
 
Var tenkt å utsette timebestillingen hos jordmor til i slutten av neste uke, men lurer på om jeg ender opp med å ringe i morgen ;)
 
Jeg skal til jordmor når jeg er 11+5. Bestilte time i dag :)
Føler en jordmor har mye mer tid til å snakke skikkelig med deg i forhold til en lege..
Ja det er sant :) men så er det alle disse blodprøvene man må ta da, så må vell til lege 1 gang uansett :)
 
Jeg ringte legen tidligere i uken. Fikk time 6+6 og da beklaget sekretæren at det var så lenge til det var ledig time.
 
Vi har ikke jordmor nå (ansatt men har ikke begynt), så skal til legen i uke 10 for blodprøver og alt.. tror ikke jm begynner før jeg er i uke 18
 
Her vil de ha deg inn så kjapt som mulig. Ringte igår da det var 10 ukers ventetid da jeg ringte rundt ifjor og var gravid så hun var glad jeg ringte kjapt igår sa hun og jeg har første jordmortime 13.okt.
Kan jeg spørre hvor du ringte? Her var det fastlegen som sendte henvisning sist..
 
Kan jeg spørre hvor du ringte? Her var det fastlegen som sendte henvisning sist..
Det vanlige (her hvertfall og andre kommuner jeg har bodd i) er jo at man ringer jordmortjenesten i kommunen. :) Ringer bare og får en time av jordmor selv. Trenger ikke henvisning.
 
Det vanlige (her hvertfall og andre kommuner jeg har bodd i) er jo at man ringer jordmortjenesten i kommunen. :) Ringer bare og får en time av jordmor selv. Trenger ikke henvisning.
Altså helsestasjonen?
 
Altså helsestasjonen?
Ja, det spørs om jordmoren er tilknyttet helsestasjonen tenker jeg. Er ikke over alt de er det. :) Noen steder er det jordmor+helsesøstre på helsestasjonen i ulike kontorer - og andre steder er jordmor på legekontoret og ikke på selve helsestasjonen. Så dette kan være individuelt fra sted til sted. :)

Google "jordmor" og kommunen du bor i, i samme søkefelt - så finner du det helt sikkert :)
 
Her ville ikke jordmor registrere meg før jeg hadde fått legetime, og legen min har ikke noe ledig time for å kunne ta meg inn på lenge :/
 
Gikk kun til jordmor forrige gang og gjør nok det samme nå :happy: har ikke bestilt time enda.. er 7+4 i dag så burde vell ringe snart om jeg skal få time ca i uke 12:hilarious:
 
Jeg var hos legen i går og fikk ny time i uke 12 :) Fikk beskjed om å ta kontakt med jordmor så fort som mulig, da det er lang ventetid. Snakket med jordmor i dag, og jeg skal på kontroll en gang mellom uke 12-16
 
Back
Topp