Når kontaktes jordmor/lege?

En tråd i 'Juni 2017' startet av Kånemor, 21 Sep 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Februarprinsesse16 Elsker forumet Sommerfuglene 2017

Det vet jeg nesten ikke. Hadde ikke underlivs sjekk med førstemann.. ☺

2. LilleGull1517 Forumet er livet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

Ja jeg fikk det på legetimen i uke 12 sist. Visste det ikke da jeg kom, så det kom litt brått på siden jeg ikke hadde lest om det noe sted. Han kjente på livmoren og tok celleprøve og andre tester (klamydia osv).

3. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Vurderer å ringe på helsestasjonen neste uke, da jeg ikke har noen anelse om hvor langt på vei jeg er.. og i tillegg har hatt to SA tidligere og derfor får tilrettelagt med Tidlig ultralyd. .:)

4. Karmel8 Glad i forumet Sommerfuglene 2017

Jeg ringte i dag (4+5) og fikk time uke 12:)

5. ønskeråblimammatil4 Forumet er livet Maiblomstene 2017 Sommerfuglene 2017 Julibarna2014

Legetime ved uke 12

6. Lille-Spire-Juni-2017 Betatt av forumet

Jeg var hos jordmor første gang nå på torsdag da var jeg 5+5. Hun satt også opp ny time til kontroll i november når jeg er 10+4 så vi kunne prøve å høre fosterlyden❤️

7. Scrunchy Glad i forumet Novemberskattene 2014 <3 Sommerfuglene 2017

Her jeg bor er det vanlig med legetime i uke 12. :) Den eneste jordmoren i kommunen har akkurat blitt operert for kreft og er sykmeld på ubestemt tid, så her blir det vel bare lege denne gangen. Ikke at det gjør meg noe, for hadde tenkt til å droppe jordmoren denne gangen uansett pga. dårlig kjemi.

8. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Var det jordmor du kontaktet? Jeg er også førstegangs, og aner absolutt ingen ting :eek:

9. Aprilbaby Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Tenkte å ordne legetime til uke 12. Deretter ordne med time til jordmor i forbindelse med ultralyd i uke 18+~

10. MammaJuni17 Forelsket i forumet Sommerfuglene 2017

Ja, det var jordmor jeg snakket med. Kontoret hennes er rett ved siden av jobben min, så jeg stoppte bare innom en dag etter jobb for å kun få brosjyrer egentlig. Men så tok hun meg inn på kontoret og ville sette opp time med meg så fort som muligt :)

11. Bokstavkjeks Gift med forumet Januarskatter 2015 Desemberskattene 2014 Sommerfuglene 2017

Du ringer kommunens helsestasjon og sier du er gravid å trenger time hos jordmor:) det samme gjelder fastlegen din. Men du trenger ikke time før du er 11 uker ca

12. Moi77 Glad i forumet Sommerfuglene 2017

Ringte legen to dager etter jeg tok testen. Fikk time i uke 12.

13. Dimsidims Forelsket i forumet Marshmallows 2022 Sommerfuglene 2017

Jeg tok kontakt i dag, 4+3! Skal få høre/se hjerte slå om 2 uker, TUL i uke 11-14. Begynte å gråte når jeg bekreftet at vi ønsket å se hjerte slå, tenk så magisk! Jordmortime ble satt opp i uke 8.

14. LilleGull1517 Forumet er livet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

Det blir sikkert legetime uke 12 og jordmor uke 16, som sist. Har ikke kontaktet ennå, syns det er litt tidlig

15. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Jeg skal ringe jordmor og lege i morgen og høre hva de har å si :)

16. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Da har jeg prata med jordmor og fått henvisning til tul. :) bare å smøre seg med tolmod til innkalling kommer i posten!!

17. Bokstavkjeks Gift med forumet Januarskatter 2015 Desemberskattene 2014 Sommerfuglene 2017

Så heldig:) kan jeg spørre hvorfor du fikk tul?:)

18. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Har hatt to SA i uke 12, og får ekstra oppfølging i svangerskap på grunn av det :)

• Liker Liker x 1
  19. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Jeg skal til legen neste uke. Mest fordi jeg går på medisiner som jeg tror ikke er bra når man er gravid. Men kan ikke bare slutte heller. Så spennende å høre hva han sier.
    Har legen sånn greie hvor man kan høre hjertelyden?

20. Første ordinære jordmortime idag 1030. Nu kjör vi :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden